Ny på madlog - hjælp til kaloriebehov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.441 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Ka+Ma=Be

Godaften de damer! 

Inspireret af Frøken J's tidligere flotte vægttab og nye tråd om at gøre det igen ( .), har jeg meldt mig ind på madlog.dk !

Men jeg blev lidt i tvivl mht. hvad mit kaloriebehov er!? Jeg vil gerne tabe mig, men jeg skal jo stadig tage hensyn til at jeg ammer. For mig går der lige lidt for meget matematik i den hehe.

Jeg er nået frem til omkring 2600 kcal (ca) - men det synes jeg bare lyder af meget (og så mange kalorier får jeg heller ikke dagligt).

Er der nogen der kan hjælpe med lidt udregninger?

(og lige en stor tak til Frøken J og hendes fantastiske evne til at sparke lidt til os andre (læs: mig) med sine motiverende tråde! .)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ved det desværre ikke..

Ville bare lige give en  op! Og så sige held og lykke med det

Anmeld

28. november 2011

Frøken J.

Katte87 skriver:

Godaften de damer! 

Inspireret af Frøken J's tidligere flotte vægttab og nye tråd om at gøre det igen ( .), har jeg meldt mig ind på madlog.dk !

Men jeg blev lidt i tvivl mht. hvad mit kaloriebehov er!? Jeg vil gerne tabe mig, men jeg skal jo stadig tage hensyn til at jeg ammer. For mig går der lige lidt for meget matematik i den hehe.

Jeg er nået frem til omkring 2600 kcal (ca) - men det synes jeg bare lyder af meget (og så mange kalorier får jeg heller ikke dagligt).

(og lige en stor tak til Frøken J og hendes fantastiske evne til at sparke lidt til os andre (læs: mig) med sine motiverende tråde! .)

Hvor er du sød - tusind tak!
Jeg synes også 2600 lyder af meget. Man siger jo godt nok man skal have 500 kcal ekstra dagligt som ammende, men altså.. Jeg har personligt valgt at holde mig på ca. 2000, som er et helt fint normalindtag. Jeg ved jeg tager på, hvis jeg går helt op på 2500. Men du kan jo prøve med de 2600 og se om det fungerer, ellers kan du altid gå ned  

Anmeld

28. november 2011

Ka+Ma=Be

rikkeregnbue skriver:

Jeg ved det desværre ikke..

Ville bare lige give en  op! Og så sige held og lykke med det

Tusind tak skal du ha!

Anmeld

28. november 2011

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Hvor er du sød - tusind tak!
Jeg synes også 2600 lyder af meget. Man siger jo godt nok man skal have 500 kcal ekstra dagligt som ammende, men altså.. Jeg har personligt valgt at holde mig på ca. 2000, som er et helt fint normalindtag. Jeg ved jeg tager på, hvis jeg går helt op på 2500. Men du kan jo prøve med de 2600 og se om det fungerer, ellers kan du altid gå ned  

Tak for hjælpen! Hvordan er du nået frem til dit kaloriebehov?

Jeg ville nemlig også påstå, at jeg tager på, hvis mit kalorieindtag kommer helt op på 2600  

De ca. 2000 giver selvfølgelig også meget god mening, hvis man i forvejen skal have det som kvinde, men gerne vil tabe sig, trods amning. Hvis det giver mening hehe

Anmeld

28. november 2011

Frøken J.

Katte87 skriver:

Tak for hjælpen! Hvordan er du nået frem til dit kaloriebehov?

Jeg ville nemlig også påstå, at jeg tager på, hvis mit kalorieindtag kommer helt op på 2600  

De ca. 2000 giver selvfølgelig også meget god mening, hvis man i forvejen skal have det som kvinde, men gerne vil tabe sig, trods amning. Hvis det giver mening hehe

Jamen det er jeg bare kommet frem til ved at indtaste mine informationer, vælge stillesidende og intet vægttab Jeg kan lige skrive mere i morgen, den lille skriger

Anmeld

28. november 2011

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Jamen det er jeg bare kommet frem til ved at indtaste mine informationer, vælge stillesidende og intet vægttab Jeg kan lige skrive mere i morgen, den lille skriger

Ahh ok! Tænkte at du måske havde regnet dig frem til et eller andet mhp. amningen.

Det er bare i orden 

Anmeld

29. november 2011

Frøken J.

Katte87 skriver:

Ahh ok! Tænkte at du måske havde regnet dig frem til et eller andet mhp. amningen.

Det er bare i orden 

Det har jeg ikke

Men jeg vil anbefale dig, hvis du også motionere, at spise i hvert fald 50% af dine motionskalorier de dage du træner, så du ikke kommer i alt for stort kcal-underskud!

Anmeld

29. november 2011

FrkT

Katte87 skriver:

Godaften de damer! 

Nu er jeg ikke igang med kur og har aldrig været på madlog...

MEN jeg ved dog at dit daglige antal kalorier du gerne skal indtage afhænger af flere ting:

• Om du er mand eller kvinde - mænd skal indtage mere end kvinder.
  • Om du er gravid, ammende eller ingen af delene.
  • Din vægt - jo mere du vejer jo mere skal du indtage - også for at tabe dig (selvfølgelig skal du indtage mindre for at tabe dig end det anbefalede, men en meget overvægtig der skal tabe sig skal stadig indtage mere end en normalvægtig eller mindre overvægtig skal for at tabe sig).
  • Hvor meget du bevæger dig i din dagligdag - og i det skal du både tage stilling til dit arbejdsliv (eller hvad du nu laver til hverdag) og evt. motion i din fritid. Jo mere bevægelse des mere skal du indtage.
  • Din alder - jo yngre du er, som voksen altså, des mere skal du indtage.

Derfor kan man faktisk slet ikke sammenligne sit anbefalede kalorieindtag med andres, da der ikke skal ret meget til før det svinger en hel del.

Vi lavede på sidste skoleperiode beregninger på klassen på hvor meget vi forskellige skulle indtage, og det var enormt store forskelle der var på det... så glem helt at sammenligne dig med andre.... 

Anmeld

29. november 2011

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Det har jeg ikke

Men jeg vil anbefale dig, hvis du også motionere, at spise i hvert fald 50% af dine motionskalorier de dage du træner, så du ikke kommer i alt for stort kcal-underskud!

Tak for tippet Ja, det er "desværre" nok ikke noget problem! hehe. Nu må jeg se om jeg kan styre kalorierne! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.