Pladsanvisning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Kit

Det var en dejlig update Anne.

Synes da at 15 min på gåben er okay afstand. Vi er så heldige at have 5 min til vores DP og Alberte elsker hende allerede. Hvis hun skulle i vuggestue ville vi have 10-15 min på gåben.

Lige et spørgsmål - du skriver at du ikke har barns første sygedag mv og I derfor hellere vil have Felix i vuggestue - er det korrekt forstået? For så vil jeg da gerne høre en begrundelse.

Vi er superglad for vores valg af DP - de har legestue med alle DP'erne i byen hver onsdag og har sportshallen 1-2 timer hver torsdag, så de kommer ud blandt andre børn i større grupper. Desuden mødes vores DP på legepladsen med en anden DP næsten dagligt. Jeg har hørt, at børnen ikke skulle være ligeså ofte syge som i vuggestuen, da de udsættes  for færre smittekilder, men det kan jo være en gang hø.

Men - Godt I har fået en plads til ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Maja88

jeg synes 15 min er rimeligt.. her tager det 11 min at gå om til vores.. i et roligt tempo vel at mærke

Anmeld

29. november 2011

Janni.

Åh en rigtig dejlig update, så må vi håbe i kan li' hende. 

Jeg forstår ikke helt sammenhængen med barns første sygedag vs vuggestuen vs dagplejen? Måske er jeg bare træt i hovedet i aften 

Anmeld

29. november 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Det var en dejlig update Anne.

Synes da at 15 min på gåben er okay afstand. Vi er så heldige at have 5 min til vores DP og Alberte elsker hende allerede. Hvis hun skulle i vuggestue ville vi have 10-15 min på gåben.

Lige et spørgsmål - du skriver at du ikke har barns første sygedag mv og I derfor hellere vil have Felix i vuggestue - er det korrekt forstået? For så vil jeg da gerne høre en begrundelse.

Vi er superglad for vores valg af DP - de har legestue med alle DP'erne i byen hver onsdag og har sportshallen 1-2 timer hver torsdag, så de kommer ud blandt andre børn i større grupper. Desuden mødes vores DP på legepladsen med en anden DP næsten dagligt. Jeg har hørt, at børnen ikke skulle være ligeså ofte syge som i vuggestuen, da de udsættes  for færre smittekilder, men det kan jo være en gang hø.

Men - Godt I har fået en plads til ham.

Det var ment lidt for sjov det med barns første sygedag, for det har jo intet med DP at gøre. Men hvis hun fx varsler at hun holder en feriedag, skal jeg jo "pjække" fra skole, hvis ikke han skal i gæsteDP. Det må gerne komme, hvis blot jeg logistisk set kan få det til at gå op med aflevering der, og tilbage i modsatte ende af byen for at komme i skole.

I en vuggestue kan barnet jo ALTID afleveres! (med mindre barnet er sygt selvfølgelig ) Jeg har INTET imod dagplejere (selvom stort set alle andre pædagoger jeg kender rynker på næsen over det, og synes jeg neglicerer min profession!) Men jeg mener at en DP mor kan give ungerne noget, som en VS ikke kan, men jeg mener også at VS omvendt kan noget DP ikke kan. Så, når han er lidt ældre og vant til at være væk hjemmefra, vil jeg godt have den praktiske tryghed en VS kan give.

Dejligt at Alberte er så glad for pladsen, det håber jeg også Felix bliver

Anmeld

29. november 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Åh en rigtig dejlig update, så må vi håbe i kan li' hende. 

Jeg forstår ikke helt sammenhængen med barns første sygedag vs vuggestuen vs dagplejen? Måske er jeg bare træt i hovedet i aften 

Hehe den kiksede også lidt, har svaret lige ovenover

Anmeld

29. november 2011

Kit

AnneBJ skriver:

Det var ment lidt for sjov det med barns første sygedag, for det har jo intet med DP at gøre. Men hvis hun fx varsler at hun holder en feriedag, skal jeg jo "pjække" fra skole, hvis ikke han skal i gæsteDP. Det må gerne komme, hvis blot jeg logistisk set kan få det til at gå op med aflevering der, og tilbage i modsatte ende af byen for at komme i skole.

I en vuggestue kan barnet jo ALTID afleveres! (med mindre barnet er sygt selvfølgelig )

Helt fint - den gik lige forbi hos mig, men det kan jo ske på skrift. Nu forstår jeg det bedre. Hos vores DP er der selvfølgelig ferie, men der har man mulighed for gæsteDP som Alberte kender fra legestuen, så ikke en fremmed. De har nogle kompetancedage (tror det er 2 på et år), hvor der er lukket, men vi har tilgengæld ikke de berømte "Lukkedage". Det synes jeg er rart.

Tror vuggestue vs. dagpleje kommer meget an på forældre og barn, så tror ikke der er et endeligt svar på, hvad der er det "rigtige".

Anmeld

29. november 2011

DK

Fedt Anne! Tillykke. 15 min på gåben er da ikke langt. Vi har jo 20 min i bil til vores vuggestue fra hvor vi bor!!! (liiidt længere end jeg lige regnede med da vi fik det).

Jeg kan godt forstå dine tanker om dp i forhold til vs. Det er også mit hovedproblem med dp: altså sygdom hos DP, feriedage, fridage, barn syg-dage, kursusdage osv. Plus mindre åbeningstid end vs.  Men kanon at i kan få ham flyttet over senere. Richard er også i kø til vuggestuen i vores distrikt (som ligger lige overfor Kistines skole). De åbner endnu en stue i vuggestuen d 1/5 så der er der god mulighed for at han får en plads. Han er nr. 19 nu og der er 15 pladser pr stue, dvs. det skulle da være grov hvis ikke 4 nye børn er startet inden 1/5 så der er en plads til ham også. Ellers kommer der det nok indenfor kort tid efter 1/5. Så jeg er optimistisk og tager pt. køreturen frem og tilbage til vuggestuen med ophøjet ro. (der er jo så heller ikke så meget andet og gøre, og på den positive side så kan Richard nå en lille power nap hver vej).

Så er der jo barsel til 9/1! Laaang tid endnu

Knus og Kram

Anmeld

29. november 2011

AnneBJ

DK skriver:

Fedt Anne! Tillykke. 15 min på gåben er da ikke langt. Vi har jo 20 min i bil til vores vuggestue fra hvor vi bor!!! (liiidt længere end jeg lige regnede med da vi fik det).

Jeg kan godt forstå dine tanker om dp i forhold til vs. Det er også mit hovedproblem med dp: altså sygdom hos DP, feriedage, fridage, barn syg-dage, kursusdage osv. Plus mindre åbeningstid end vs.  Men kanon at i kan få ham flyttet over senere. Richard er også i kø til vuggestuen i vores distrikt (som ligger lige overfor Kistines skole). De åbner endnu en stue i vuggestuen d 1/5 så der er der god mulighed for at han får en plads. Han er nr. 19 nu og der er 15 pladser pr stue, dvs. det skulle da være grov hvis ikke 4 nye børn er startet inden 1/5 så der er en plads til ham også. Ellers kommer der det nok indenfor kort tid efter 1/5. Så jeg er optimistisk og tager pt. køreturen frem og tilbage til vuggestuen med ophøjet ro. (der er jo så heller ikke så meget andet og gøre, og på den positive side så kan Richard nå en lille power nap hver vej).

Så er der jo barsel til 9/1! Laaang tid endnu

Knus og Kram

Præcis! Men sikke en køretur I har, det ville da være dejligt at få ham tættere på!

Jeg har barsel helt til 1. februar... Skulle bare være sikker på at der var tid til et "stunt" som dette ... 

Anmeld

29. november 2011

Sofia

Dejligt at høre I har fået en plads, glæder mig til at høre mere når I har mødt DPen!

Anmeld

29. november 2011

piadas

Åh, jeg har så dårlig samvittighed! Jeg læser og læser og får ikke rigtigt svaret! Meeen nu prøver jeg!

Hurraaaa for søde mennesker hos pladsanvisningen - dem kan vi ikke få nok af! Fedt at du bare kan spørge efter hende fremover!

Vi har 10-15 minutter på gåben hen til Idas DP-mor, og det er okay, så det synes jeg ikke I skal lade jer afskrække af.

Jeg har også altid haft det lidt svært med VS vs. DP. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg synes er bedst. Vi har aldrig prøvet andet end DP, men jeg kan sagtens se det praktiske i en VS - altså at man aldrig skal aflevere andre steder end der, så det altid er de samme voksne (med mindre det er en vikar, for de findes vel også i VS?). Jeg frygter i hvert fald den dag, Ida bliver nødt til at skulle i gæstedagpleje, for hun bliver mere og mere morsyg, synes jeg!

Da vi boede i Aalborg, var Oliver sommetider i gæstedagpleje i et gæstehus. Det var meget fedt, for så var det jo også altid de samme voksne, han kom hen til, hvis hans DP-mor var syg/havde fri. Det ville nok være det optimale...tror jeg! Altså hvis man kunne give sit barn trygheden og roen, som en dagplejemor kan give, og så aflevere sit barn i det samme gæstehus hver gang, DP-moderen skulle have fri/var syg.

Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at høre, hvad hun er for en fisk, når I har besøgt hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.