Åh, jeg har så dårlig samvittighed! Jeg læser og læser og får ikke rigtigt svaret!
Meeen nu prøver jeg!
Hurraaaa for søde mennesker hos pladsanvisningen - dem kan vi ikke få nok af! Fedt at du bare kan spørge efter hende fremover!
Vi har 10-15 minutter på gåben hen til Idas DP-mor, og det er okay, så det synes jeg ikke I skal lade jer afskrække af.
Jeg har også altid haft det lidt svært med VS vs. DP. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg synes er bedst. Vi har aldrig prøvet andet end DP, men jeg kan sagtens se det praktiske i en VS - altså at man aldrig skal aflevere andre steder end der, så det altid er de samme voksne (med mindre det er en vikar, for de findes vel også i VS?). Jeg frygter i hvert fald den dag, Ida bliver nødt til at skulle i gæstedagpleje, for hun bliver mere og mere morsyg, synes jeg!

Da vi boede i Aalborg, var Oliver sommetider i gæstedagpleje i et gæstehus. Det var meget fedt, for så var det jo også altid de samme voksne, han kom hen til, hvis hans DP-mor var syg/havde fri.
Det ville nok være det optimale...tror jeg!
Altså hvis man kunne give sit barn trygheden og roen, som en dagplejemor kan give, og så aflevere sit barn i det samme gæstehus hver gang, DP-moderen skulle have fri/var syg.
Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at høre, hvad hun er for en fisk, når I har besøgt hende!

Anmeld