Pladsanvisning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.418 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. november 2011

AnneBJ

Tænk sig, der findes faktisk venlige mennesker på pladsanvisningen?! I'm in chok! Jeg ringede idag, og spurgte bare sådan heeeelt tilfældigt om, hvornår vi mon kunne forvente at få at vide, hvor Felix får plads? Jeg opgav fødselsdag osv., men de aner hat stadigvæk!! Der er i dag 5 uger til han skal starte... (Okay, ENDNU et chok - og langt større faktisk...)
Men den meget venlige dame garanterede en plads 1. januar, men at jeg ikke måtte regne med vores eget distrikt.. Hun opfordrede mig til at ringe over middag imorgen, for der fik de nye pladser ind, og jeg spurgte pænt til åbningstid mm., "jamen heeeelt til kl. 15, så du ringer bare - måske er vi blevet klogere" 

Fantastisk.. eller noget. Det er fint han får en plads, men omvendt er det lidt "gambling agtigt". Jeg har jo først studie start d. 1. februar, og Jørn har ca. 15 dages ferie til gode - så egentlig kunne vi trække det en måned mere, og håbe han får plads i eget distrikt.. Jeg kan bare mærke at jeg har det godt med, at vi kan starte op med korte dage, at jeg kan hente ham hjem, at vi har tid til den sygdom der bare følger med osv.

Så imorgen kan jeg passende ringe og spørge hvordan vi er stillet, ifht. hvis vi siger ja til en plads i et andet distrikt end vores eget, men gerne vil lade ham stå, så han hurtigst muligt kommer i vores topprioritet vuggestue. Han står nummer 9 til den, startede som nummer 24 i sommers, så det burde være inden for overskuelig fremtid. Og så vil jeg faktisk hellere flytte ham så hurtigt som muligt, end at han skal flyttes "årligt" nærmest... 

Åh ja, undskyld jeg trætter Jer med det, det fylder bare så meget! Han er jo mit guld!! ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Tænk sig, der findes faktisk venlige mennesker på pladsanvisningen?! I'm in chok! Jeg ringede idag, og spurgte bare sådan heeeelt tilfældigt om, hvornår vi mon kunne forvente at få at vide, hvor Felix får plads? Jeg opgav fødselsdag osv., men de aner hat stadigvæk!! Der er i dag 5 uger til han skal starte... (Okay, ENDNU et chok - og langt større faktisk...)
Men den meget venlige dame garanterede en plads 1. januar, men at jeg ikke måtte regne med vores eget distrikt.. Hun opfordrede mig til at ringe over middag imorgen, for der fik de nye pladser ind, og jeg spurgte pænt til åbningstid mm., "jamen heeeelt til kl. 15, så du ringer bare - måske er vi blevet klogere" 

Fantastisk.. eller noget. Det er fint han får en plads, men omvendt er det lidt "gambling agtigt". Jeg har jo først studie start d. 1. februar, og Jørn har ca. 15 dages ferie til gode - så egentlig kunne vi trække det en måned mere, og håbe han får plads i eget distrikt.. Jeg kan bare mærke at jeg har det godt med, at vi kan starte op med korte dage, at jeg kan hente ham hjem, at vi har tid til den sygdom der bare følger med osv.

Så imorgen kan jeg passende ringe og spørge hvordan vi er stillet, ifht. hvis vi siger ja til en plads i et andet distrikt end vores eget, men gerne vil lade ham stå, så han hurtigst muligt kommer i vores topprioritet vuggestue. Han står nummer 9 til den, startede som nummer 24 i sommers, så det burde være inden for overskuelig fremtid. Og så vil jeg faktisk hellere flytte ham så hurtigt som muligt, end at han skal flyttes "årligt" nærmest... 

Åh ja, undskyld jeg trætter Jer med det, det fylder bare så meget! Han er jo mit guld!! ♥

Du trætter slet ikke mig  Kan så meget følge dig!! Har selv kimet pladsanvisningen ned i håb om jeg snart kan få et svar på hvor William skal hen (1 feb).. Har hørt flere der først vidste det 3 UGER FØR.. Den situation vil jeg bare ikke stå i. Jeg har det bedst med at jeg ved det i godt tid så jeg kan forholde mig til hvor min lille guldklump skal tilbringe sig imens mor passer andre børn

Jeg har desværre også fået afvide at han skal starte i dagpleje først. Havde virkelig håbet på en vuggestueplads.. Synes bare det er så træls, at man skal bruge tid og penge (ekstra barnevogn) for at man alligevel skal starte op på ny i en vuggestue (når der engang bliver plads)..

Håber snart du få svar på hvor søde Felix skal være

Anmeld

28. november 2011

Janni.

Du trætter heller ikke mig. 

for at i får et bedre svar imorgen. Det må virkelig være meget træls for jer 

Anmeld

28. november 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Du trætter slet ikke mig  Kan så meget følge dig!! Har selv kimet pladsanvisningen ned i håb om jeg snart kan få et svar på hvor William skal hen (1 feb).. Har hørt flere der først vidste det 3 UGER FØR.. Den situation vil jeg bare ikke stå i. Jeg har det bedst med at jeg ved det i godt tid så jeg kan forholde mig til hvor min lille guldklump skal tilbringe sig imens mor passer andre børn

Jeg har desværre også fået afvide at han skal starte i dagpleje først. Havde virkelig håbet på en vuggestueplads.. Synes bare det er så træls, at man skal bruge tid og penge (ekstra barnevogn) for at man alligevel skal starte op på ny i en vuggestue (når der engang bliver plads)..

Håber snart du få svar på hvor søde Felix skal være

Åh hvor træls! Som jeg sagde til Jørn, så vælger jeg simpelthen anderledes hvis vi står en anden gang og skal starte et barn i pasning 1. januar. Så ændrer jeg behovsdatoen til 1. december, for det er SÅ træls at rende ind i juleferien. Det vælter med helligdage og ferielukket hvor pladsanvisningen ikke kan hjælpe og man ikke kan besøge pasningsstedet... 

For os drejer det sig også om, om jeg kan komme til og fra på gåben eller skal med bus.. For det kan ikke nytte Felix skal afleveres kl. 6 for at ejg kan nå ud i den anden ende af byen til kl. 8.30 - det går jeg ikke med til!

Og så har du da i grunden ret, mht. vogn osv.. det havde jeg slet ikke tænkt på! Jeg håber vi får en DP plads i gåafstand, eller at det er muligt med bus, for så kan jeg jo bruge hans barnevogn at transportere ham i, og så er det ligesom løst..

'er for I også snart får noget at vide!!

Anmeld

28. november 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Du trætter heller ikke mig. 

for at i får et bedre svar imorgen. Det må virkelig være meget træls for jer 

1000 tak Janni!

Anmeld

28. november 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

1000 tak Janni!

Og så kommer der selvfølgelig en update imorgen ikke? 

Anmeld

28. november 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Og så kommer der selvfølgelig en update imorgen ikke? 

Selvfølgelig! Uanset udfaldet - enten for at "juble"... (altså bare over at vide noget) eller også for at skælde ud..

Anmeld

28. november 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Selvfølgelig! Uanset udfaldet - enten for at "juble"... (altså bare over at vide noget) eller også for at skælde ud..

Satser på jeg-ved-noget- updaten   for jer 

Anmeld

29. november 2011

DK

Glæder mig til at høre updaten!

Jeg ved ikke hvordan det er i jeres kommune, men jeg ved at her i Horsens der ved de jo nogenlunde hvor mange pladser der bliver den næste 1. i måneden, da de jo ved hvor mange der skal videre i børnehaven. Så hun må jo vide bare nogenlund hvordan og hvorledes?

Anmeld

29. november 2011

AnneBJ

UPDATE:

Søde Mette fra Pladsanvisningen (hende jeg også talte med igår) ringede mig op idag. Hun fortalte de havde en plads i DP men altså "majet langt væk fra os, og slet ikke på xxvej som vi havde ønsket"... OG desuden ville hun være nødt til at rykke startdatoen til d. 9. januar... 

Der er 15 minutter på gåben til den DP mor - det er vel ganske rimeligt, synes I ikke? Jeg er i hvert fald positivt overrasket.. Selvfølgelig skal vi møde hende inden vi siger ja men altså!

Jeg spurgte til, hvordan med vuggestueplads, for det ville altså stadig være det bedste for os. Mit studie berettiger jo ikke rigtig til barns første sygedag, omsorgsdage, osv., og SÅ flittig som jeg er, går det VIRKELIG ikke at jeg bliver hjemme her og der, for at passe barn af den ene eller den anden grund

Hun sagde jeg blot skulle skrive på returneringssedlen at vi ønsker at lade ham stå på listen til en vuggestueplads, men at der selvfølgelig kan komme nogen og overhale ham. Det er helt okay, for det vil være fint at han lige får lov at falde til ro hos DP mor, og så måske komme i vugger omkring sommer/efterår. Nåh - det bestemmer jeg jo ikke en skid om

Men jeg fik også takket hende for, at hun var så forstående, venlig og imødekommende, og fortalte hende, at det havde hun desværre kollegaer der ikke var. Hun lød oprigtigt ked af, at det havde været en dårlig oplevelse de andre gange jeg har ringet derind, så vi aftalte at jeg bare spørger efter hende fremover!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.