hjælp til at regne cyklus ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2011

Anonym trådstarter

Håber at en eller flere vil hjælpe mig lidt... 

Jeg har normalt en cyklus på ca 30 dage. Det plejer at ligge helt fast +/- 1 dag! 

men i min sidste cyklus oplevede jeg så lige pludselig at have en cyklus på 45 dage! 

mine 3 sidste cykluser ser derfor sådan ledes ud: 

første mens dag: den 10 september 2011

første mens dag: den 10 oktober 2011

første mens dag: den 23 november 2011

min mens varer altid 4-5 dage. og det gjorde den også denne gang, dvs mens stoppede igår. 

Vi vil jo meget gerne være gravide, så derfor har vi sex hver eller hver anden dag HELE cyklussen igennem. Men jeg vil alligevel gerne vide lidt om hvornår min ægløsning kunne ligge???

og det er det jeg skal have hjælp til... for jeg kan simpelthen ikke regne det ud... iforhold til mine gamle cyklusser skal ægløsning jo ligge idag ca, men det kan jo umuligt passe når min mens stoppede igår pga den lange cyklus denne gang????

jeg ved godt at det hele lyder lidt rodet måske... men jeg håber virkelig at en af jer vil give sig tid til at hjælpe mig, for der må findes en herinde som har mere forstand på det hele cyklus halløj end jeg har. 

er anonym da jeg ikke ønkser at vores venner og familie ved noget om vores forsøg før jeg er endeligt gravid. Vi har forsøgt siden januar/februar så nu må det virkelig gerne snart være vores tur 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Anonym trådstarter

28. november 2011

malliebooh

Anonym skriver:

Jeg har normalt en cyklus på ca 30 dage. Det plejer at ligge helt fast +/- 1 dag! 

men i min sidste cyklus oplevede jeg så lige pludselig at have en cyklus på 45 dage! 

min mens varer altid 4-5 dage. og det gjorde den også denne gang, dvs mens stoppede igår. 

Vi vil jo meget gerne være gravide, så derfor har vi sex hver eller hver anden dag HELE cyklussen igennem. Men jeg vil alligevel gerne vide lidt om hvornår min ægløsning kunne ligge???

og det er det jeg skal have hjælp til... for jeg kan simpelthen ikke regne det ud... iforhold til mine gamle cyklusser skal ægløsning jo ligge idag ca, men det kan jo umuligt passe når min mens stoppede igår pga den lange cyklus denne gang????

jeg ved godt at det hele lyder lidt rodet måske... men jeg håber virkelig at en af jer vil give sig tid til at hjælpe mig, for der må findes en herinde som har mere forstand på det hele cyklus halløj end jeg har. 

er anonym da jeg ikke ønkser at vores venner og familie ved noget om vores forsøg før jeg er endeligt gravid. Vi har forsøgt siden januar/februar så nu må det virkelig gerne snart være vores tur 

Jeg mener at jeg har læst et sted at man tæller 14 dage bagud fra forventet mens, om det er rigtigt ved jeg ikke??? Andet kan jeg ikke rigtigt hjælpe med. Håber du finder ud af det

Anmeld

28. november 2011

Rockertand

Din cyklus går fra 1. menstruationsdag til dagen før næste menstruation. Uanset antallet af dage før din ægløsning, så er du hypotetisk 2+0 på ægløsningstidspunktet, og du kan så teste 14 dage efter.

Idet du ikke kan se ind i fremtiden, så vil du først blive klar over dit ægløsningstidspunkt, når du får din menstruation, men så kan du jo ikke bruge det til så meget.

Det hele står og falder med ægløsningstidspunktet, så du kan kun vide det med sikkerhed, hvis du tester for ægløsning, alt andet vil være gætteri og ikke give dig nogen som helst garanti for, om du rammer ægløsning eller ej. 

Anmeld

28. november 2011

ekebiv

Anonym skriver:

har du prøvet med ÆL test?? Der er også en beregner på nettet hvor man taster de sidste 3 datoer for mens ind men jeg kan ikke huske om man kan bruge den når cyklus er så lang som din (de 45 dage)

Men når i sexer hver 2 dag så kan det da ikke gå helt galt  

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

mange tak for jeres svar! 

Jeg har prøvet at bruge ægløsnings beregneren på min-mave.dk. men den kan ikke regne den ud fordi at min cyklus var på over 35 dage denne gang... og jeg kan vel egentlig heller ikke bruge en gennemsnits beregning ud, da jeg virkelig håber at det var en engangs forestilling min krop lavede med den lange cyklus... 

jeg køber nogle ægløsnings tests og prøver mig frem på den måde. problemet er bare at de vist skal tages mellem kl 10-17? og der er jeg jo på arbejde.... synes det er lidt flovt at skulle have dem med.. tænk hvis jeg glemt en ude på toilettet! yeiks 

jeg har idag prøvet at surfe lidt på nettet og jeg er flere steder nu stødt på at en lang cyklus kan betyde at man har PCO????!!!? nogle der har forstand på det? og tror i virkelig at jeg kan havde det? og i såfald hvad faen gør jeg så? 

Anmeld

28. november 2011

iris-mor

Aner det ikke, men jeg googlede det i sin tid, hvor jeg så bare skulle taste mens dato ind, så kunne den give mig ægløsning og termin

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

iris-mor skriver:

Aner det ikke, men jeg googlede det i sin tid, hvor jeg så bare skulle taste mens dato ind, så kunne den give mig ægløsning og termin

har jeg også prøvet på... men det kan ikke regnes ud pga den dumme lange cyklus som jeg oplevede denne ene gang.... 

Anmeld

28. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Har du taget en gravitetstest, ku jo være du var blevet gravid, men er en af dem der stadig bløder mens du er gravid. Og at det er derfor din cyklus denne gang var så lang? Vh Stine

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Har du taget en gravitetstest, ku jo være du var blevet gravid, men er en af dem der stadig bløder mens du er gravid. Og at det er derfor din cyklus denne gang var så lang? Vh Stine

hmm nej det har jeg faktisk ikke... regner da med at jeg ikke er gravid når jeg har blødt i 4 dage? selvom det godt nok ikke var så kraftigt som det plejer faktisk.... det regnede jeg dog bare med var pga forsinkelsen... 

må hellere lige tage en test imorgen så! 

er det da hørt om før??? at man har blødt mens man er gravid og derfor forvekslet det med en lang cyklus? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.