hvis i var en ung mor, ville i så turde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.919 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Anette&Sophia

.. at snakke med SP om psykiske ting?
Jeg vil måske være bange for at det kan sætte en masse igang, fordi jeg er blevet "holdt øje med" pga min alder.
Min SP er rigtig sød og virker slet ikke fordomsfuld, men jeg er bare ikke sikker på om jeg tør, netop pga alt bliver skrevet ned, og kommunen måske vil sætte alt muligt igang osv. men også at jeg så fx virker ustabil som mor, og bla bla bla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

kirsti

Det kommer måske lidt an på hvad det er men som udgangspunkt ville jeg godt turde

Anmeld

28. november 2011

Koen.

Ja det ville jeg Tror ærligheden er bedst i stedet for at gemme det væk!

Kæmpe kram til dig

Anmeld

28. november 2011

Jonatansmor

anetteb skriver:

Jeg vil måske være bange for at det kan sætte en masse igang, fordi jeg er blevet "holdt øje med" pga min alder.
Min SP er rigtig sød og virker slet ikke fordomsfuld, men jeg er bare ikke sikker på om jeg tør, netop pga alt bliver skrevet ned, og kommunen måske vil sætte alt muligt igang osv. men også at jeg så fx virker ustabil som mor, og bla bla bla.

Jeg er ikke ung mor og jeg havde det også skidt med at skulle dele psykiske ting med en "repræsentant fra det offentlige".
Jeg var sikker på de ville begynde på deres lort, pga min ret ekstreme barndom.

Jeg sikrede mig selv mest muligt, tog en snak med min advokat og fik sat mig godt ind i reglerne omkring det at fjerne børn/blive sat under opsyn. Det gjorde at jeg var forberedt til tænderne - men det kom aldrig så langt.

Jeg måtte æde mine ord i skam, min sp var noget af det skønneste - og een ting hun ikke var, så var det fordømmende. Tværtimod så var hun en stor del af grunden til min selvtillid som mor voksede så relativt hurtoigt som det gjorde.

Men det at jeg hele tiden var et par skridt foran det, gjorde at jeg kunne slappe af og rationalisere hendes ord og råd

Anmeld

28. november 2011

Stumpen

tanja. skriver:

Kæmpe kram til dig

Jeg er enig med Tanja. Ja nu ved jeg godt at jeg siger sådan noget typisk noget som "gamle" nu altid siger; men det er jo ikke (altid) negativt at kommunen stikker snuden i folks private affære... Du går med noget psykisk, så kom ud med det inden det bider sig fast hvis det ikke allerede har gjort det...

Jeg forstår godt at I føler der er en hetz mod jer som unge mødre og jeg mener bestemt at en nybragt mor på 26 kan være endnu mere umoden end en på 17, men når det er sagt, så tror jeg statistikkerne og erfaringerne siger at der er flere 17 årige der har brug for lidt mere hjælp/støtte end 26 årige... (sagt på en mild fordomfri måde)

Luk op, det gør ondt at gemme det...

Anmeld

28. november 2011

Anette&Sophia

tanja. skriver:

Kæmpe kram til dig

det har du ret i. og tusind tak for krammeren :-)

Anmeld

28. november 2011

lilledittemor

anetteb skriver:

Jeg har haft snakket med både min læge, jordemoder og specielle læger på sygehuset omkring nogle ting jeg har oplevet som f.eks. kunne give komplikationer under fødslen..

Jeg var bange for det samme som dig - men jeg tror at man kommer længst med ærlighed, og at det er kun voksent og ansvarligt at bede om hjælp

Anmeld

28. november 2011

Koen.

Stumpen skriver:

Jeg er enig med Tanja. Ja nu ved jeg godt at jeg siger sådan noget typisk noget som "gamle" nu altid siger; men det er jo ikke (altid) negativt at kommunen stikker snuden i folks private affære... Du går med noget psykisk, så kom ud med det inden det bider sig fast hvis det ikke allerede har gjort det...

Jeg forstår godt at I føler der er en hetz mod jer som unge mødre og jeg mener bestemt at en nybragt mor på 26 kan være endnu mere umoden end en på 17, men når det er sagt, så tror jeg statistikkerne og erfaringerne siger at der er flere 17 årige der har brug for lidt mere hjælp/støtte end 26 årige... (sagt på en mild fordomfri måde)

Er så enig

Ts. Med min den første snakkede jeg med min sundhedsplejerske et par mdr efter fødslen om at jeg faktisk ønskede at levere min lille pige tilbage fordi hun bare var syg og slet ikke var som andre baby

Og hun dømte mig på ingen måde, men sagde blot at det var der RIGTIG mange der havde det sådan og så rådede hun mig til hvad jeg kunne gøre ovs

Så tror du bare skal stole på hun hjælper dig og ikke er efter dig

Anmeld

28. november 2011

Anette&Sophia

Stumpen skriver:

Det har du ret i, - men man kan dælme let føle det er negativt hvis kommunen kontakter en ang. ens barns sikkerheds pga man selv har det dårligt  - det er lidt det jeg er bange for.

Anmeld

28. november 2011

Anette&Sophia

- skriver:

Ja, ærlighed frem for alt...

Hvor gammel er du da?

19

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.