Jeg tog op på sygehuset og snakkede med en læge om det, som sagde at de normalt ikke lavede celleskrab på gravide pga. falsk positivt resultat, og fordi mange under en graviditet får celleforandringer som forsvinder efter endt graviditet og pga den lille øget risiko for abort. 
Jeg var dog meget bekymret for om jeg stadig havde svære celleforandringer, da jeg endnu ikke havde fået svar på keglesnittet. Og også fordi mine celleforandringer i første omgang udviklede sig meget hurtigt. Lægen konferede så med en anden læge, og de blev enige om, efter mit eget ønske, at lave celleskrab på mig på trods af graviditet. Jeg ville ikke kunne gå i uvished i 9 mdr. 
De fortalte dog også, at hvis udslaget blev det samme, som inden keglesnittet, ville de ikke gøre noget ved det så længe jeg var gravid. Kun hvis det havde udviklet sig til livmoderhalskræft.
Lægen, der samme dag udførte celleskrabet var så sød også at scanne mig så jeg for første gang kunne se baby
Så alt i alt en god oplevelse for mig og er i dag 35+0 og har ingen komplikationer haft eller forkortet livmoderhals.
Anmeld