Celleskrab under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.108 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. november 2011

LSM

Hej de damer

Jeg står i den situation at jeg for ca ½ år siden fik foretaget et keglesnit.
Er nu blevet gravid er ca. 5+0 idag.
Men ½ år efter keglesnit skal man have tager celleskrab igen som kontrol. Har snakket med lægen idag, hun siger man ikke kan tage celleskrab under graviditet da det kan give et falsk udslag.
Så hun mener først der skal tages et efter jeg har født.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere nervøs bliver jeg, da jeg fik konstateret celleforandringer var det blot lette, fik taget celleskrab igen 4½måned efter og her havde de udviklet sig til et forstadie til kræft, dette fik jeg brev om en torsdag og tirsdagen efter skulle jeg have foretaget kejlesnittet, så det hele gik så stærkt.

Så nu er jeg rigtig bange for hvis jeg nu igen skulle have celleforandringer at de igen udvikler sig så hurtigt, for når de kan nå fra lette til et forstadie til kræft på 4½ måned, hvor langt kan de så ikke udvikle sig på 9 måneder hvis der er noget.

Det skal siges at jeg er vaccineret mod livmoderhalskræft, men det er jo ingen garanti, da fik konstateret celleforandringer var jeg vaccineret.

Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende omkring celleforandringer?
fik i alligevel celleskrab under graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Mamalou

Hej

Jeg har desværre ikke erfaringer med dette, men jeg tænker at du skal snakke med din læge om dine bekymringer - hvis ikke du allerede har gjort det? 

Jeg tænker umiddelbart, at det lyder lidt vildt, hvis en celleskrab under en graviditet kan vise et negativt udslag, hvis ikke der er tale om det. Men som sagt, ved jeg ikke noget.

Det er ikke rart at gå med de bekymringer du har, slet ikke når nu du er gravid og skal have lov at nyde det. 

Anmeld

28. november 2011

LSM

Mamalou skriver:

Hej

Jeg har desværre ikke erfaringer med dette, men jeg tænker at du skal snakke med din læge om dine bekymringer - hvis ikke du allerede har gjort det? 

Jeg tænker umiddelbart, at det lyder lidt vildt, hvis en celleskrab under en graviditet kan vise et negativt udslag, hvis ikke der er tale om det. Men som sagt, ved jeg ikke noget.

Det er ikke rart at gå med de bekymringer du har, slet ikke når nu du er gravid og skal have lov at nyde det. 

Det vil heller ikke kunne give falsk negativ udslag, men falsk positiv udslag da der sker så meget i livmoderen under graviditeten.

Jo skal have snakket med hende, det var først efter jeg havde snakket med hende idag jeg begyndte at tænke over det, og så blev klokken jo lige pludeslig over 9, og jeg kunne ikke ringe til hende igen.

Må prøve at få fat på hende i morgen igen

Anmeld

28. november 2011

delimus

LSM skriver:

Hej de damer

Jeg står i den situation at jeg for ca ½ år siden fik foretaget et keglesnit.
Er nu blevet gravid er ca. 5+0 idag.
Men ½ år efter keglesnit skal man have tager celleskrab igen som kontrol. Har snakket med lægen idag, hun siger man ikke kan tage celleskrab under graviditet da det kan give et falsk udslag.
Så hun mener først der skal tages et efter jeg har født.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere nervøs bliver jeg, da jeg fik konstateret celleforandringer var det blot lette, fik taget celleskrab igen 4½måned efter og her havde de udviklet sig til et forstadie til kræft, dette fik jeg brev om en torsdag og tirsdagen efter skulle jeg have foretaget kejlesnittet, så det hele gik så stærkt.

Så nu er jeg rigtig bange for hvis jeg nu igen skulle have celleforandringer at de igen udvikler sig så hurtigt, for når de kan nå fra lette til et forstadie til kræft på 4½ måned, hvor langt kan de så ikke udvikle sig på 9 måneder hvis der er noget.

Det skal siges at jeg er vaccineret mod livmoderhalskræft, men det er jo ingen garanti, da fik konstateret celleforandringer var jeg vaccineret.

Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende omkring celleforandringer?
fik i alligevel celleskrab under graviditeten?

Det kan give et misvisende resultat, at få lavet celleskrab under graviditeten. 

Jeg har haft celleforandringer i nogle år, så de holder øje med mig, men jeg kan heller ikke få foretaget et skrab, før efter jeg har født.  

Anmeld

28. november 2011

Gaia

Jeg har celleforandringer og skal gså først have taget skrab efter fødslen. Normalt udvikler celleforandringer sig meget meget langsomt og da du har fået fjernet cellerne ved et eglesnit så tror jeg du kan være rolig. Uanset hvad er det jo blevet sat meget tilbage. Men hvis du er utryg så ring til den læge du går til kontrol med og få en snak med hende. Men trir du kan være helt rolig. 

Anmeld

28. november 2011

LSM

delimus skriver:

Det kan give et misvisende resultat, at få lavet celleskrab under graviditeten. 

Jeg har haft celleforandringer i nogle år, så de holder øje med mig, men jeg kan heller ikke få foretaget et skrab, før efter jeg har født.  

Oki jeg må jo bare håbe på der slet ikke er nogle celleforandringer, men tankerne flyver rundt i hovedet, nu når jeg har haft nogle der har udviklet sig så hurtigt.

Men jeg må jo bare håbe på det bedste

Du siger du har haft det i nogle år, så har dine vel ikke rigtig udviklet sig til det værre i de år?

Anmeld

28. november 2011

Mor til L&S

Da jeg var gravid med Liva fik jeg samme svar - Jeg skulle vente til efter fødslen.

Efter fødslen fik jeg foretaget keglesnit og siden har der ikke været det mindste....

Anmeld

28. november 2011

delimus

LSM skriver:

Oki jeg må jo bare håbe på der slet ikke er nogle celleforandringer, men tankerne flyver rundt i hovedet, nu når jeg har haft nogle der har udviklet sig så hurtigt.

Men jeg må jo bare håbe på det bedste

Du siger du har haft det i nogle år, så har dine vel ikke rigtig udviklet sig til det værre i de år?

Nej de er ret "stabile" hvis man kan kalde dem det  
Men de holder øje med dem hvert år, i stedet for hver andet år, som man ellers bliver tilbudt. 

Anmeld

28. november 2011

LSM

Gaia skriver:

Jeg har celleforandringer og skal gså først have taget skrab efter fødslen. Normalt udvikler celleforandringer sig meget meget langsomt og da du har fået fjernet cellerne ved et eglesnit så tror jeg du kan være rolig. Uanset hvad er det jo blevet sat meget tilbage. Men hvis du er utryg så ring til den læge du går til kontrol med og få en snak med hende. Men trir du kan være helt rolig. 

Ja de plejer at udvikle sig langsomt, men mine udviklede sig jo nærmest med lynets hast det gik fra lette celleforandringer til forstadie til kræft på 4½ måned og der i mellem er der både moderate og svære celleforandringer.

Det er der der gøt mig lidt nervøs, men trøster mig lidt med jeg jo er vaccineret og de fleste kun får foretaget 1 keglesnit,

Men man går alligevel og er lidt nervøs, hva sker der lige hvis man udvikler livmoderhalskræft under graviditet?

Puha alle de tanker

Anmeld

28. november 2011

LSM

delimus skriver:

Nej de er ret "stabile" hvis man kan kalde dem det  
Men de holder øje med dem hvert år, i stedet for hver andet år, som man ellers bliver tilbudt. 

Det er da dejlijgt de ikke er blevet værre,
Og så er det da rart at blive tjekket hvert år frem for hver 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.