Regler for salg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
861 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. november 2011

KakaoDrik

Kan se at mange her sælger både billige og dyre ting. Samme sker jo på dba,ts og facebook. Men hvad må man egentlig uden at kontakte SKAT? 

Jeg har foreksempel en del ting vi ikke bruger som jeg gerne vil sælge,men tankerne omkring salg og regler hvad det indebære er jeg slet ikke inde i.. Nogen der ved nogen omkring det?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

Isabella_mor

KakaoDrik skriver:

Kan se at mange her sælger både billige og dyre ting. Samme sker jo på dba,ts og facebook. Men hvad må man egentlig uden at kontakte SKAT? 

Jeg har foreksempel en del ting vi ikke bruger som jeg gerne vil sælge,men tankerne omkring salg og regler hvad det indebære er jeg slet ikke inde i.. Nogen der ved nogen omkring det?? 

hvis det er dine egne ting.. en gammel lysestage du har købt eller det er tøj du har købt som du ikke kan bruge mere og du så sælger det videre skal du ikke betale skat af... 

og så mener jeg at hvis det er at du designer og fremstiller noget. f.eks. kunst eller sådan noget. og sælger det til MANGE penge og tjener mere end 50.000 kroner om året så skal du betale skat. eller sådan noget i den stil...

Anmeld

27. november 2011

KakaoDrik

Okay.. Lige inden jeg så du skrev var der en der sendte en pm med at alt over 400 kr skal man betale skat af. Måske man bare skulle ringe ind og spørge 

Anmeld

27. november 2011

Mira0911

KakaoDrik skriver:

Okay.. Lige inden jeg så du skrev var der en der sendte en pm med at alt over 400 kr skal man betale skat af. Måske man bare skulle ringe ind og spørge 

Hvor mange ringer så ind og siger at de skal betale skat af en brugt cykel de har solgt!?!?!

Anmeld

27. november 2011

KakaoDrik

Sikkert ikke mange men jeg vil ikke straffes senere pga at jeg ikke havde undersøgt sagen nærmere.. Oplyser du/i ikke jeres salg?

Vil gerne kunne sælge med god samvittighed

Anmeld

27. november 2011

Mira0911

Her er noget.. 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74185

Så det passer ikke med de 400 kr... 

Anmeld

27. november 2011

Mira0911

Og her... Det første spørgsmål.. 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74219

Anmeld

27. november 2011

KakaoDrik

Hvor godt..

Så kan jeg godt finde ting frem til salg jo..Tak Mira0911 

Anmeld

27. november 2011

Mira0911

KakaoDrik skriver:

Hvor godt..

Så kan jeg godt finde ting frem til salg jo..Tak Mira0911 

det var så lidt... 

Anmeld

27. november 2011

SussieThyssen

KakaoDrik skriver:

Du skal ikke betale skat af brugte ting, og så kan det være alt fra en bil til et videocamera, en cykel til et par støvler.

Det er stort set kun fast ejendom du skal betale skat af, en spritny bil eller varer du indfører, og sælger som nye.
Der er jo allerede betalt moms af en ting, når du har købt dem i forretningen, så det skal heldigvis ikke betales en gang til hvis du sælger det videre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.