Graviditetssele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2009

lonemus

Mathilde skriver:

Hej

Jeg er bare nysgerrig for at høre hvor mange af jer der brugte/bruger graviditetssele i bilen mens I var/er gravide...
Jeg har ikke selv sådan en sele, men har da tænkt på det. Jeg kører bare kun 4km til og fra skole om dagen, så kan ikke helt finde ud af om det er nødvendigt.

Kram Mathilde 19+2

Nej, det har jeg aldrig brugt, du kan sagtens bruge den almindelig sele i bilen. Andet syntes jeg er spild af penge.

Du skal barfe sørge for, at selen ikke må sidde, som normalt, altså lige på maven . den nederste sele skal du sørge for at sætte helt ned under maven. Så er du godt sikret

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2009

Katjaro

Nej jeg brugte det ikke i sidste gravidite - og har heller ikke tænkt mig at gøre det i denne.

Jeg kører omkring 60 km hver dag. Jeg sørger for at selen kommer ned under maven og strammer så til.

Jeg forstår slet ikke dem der enten har sat sælen enten på knæet eller over maven. Det kan godt være at barnet er bedre sikret - men hvad hjælper det hvis mor dør???? For det er da fuldstændig vanvittigt at sætte selen sådan.

Hilsen Katja 28+2

Anmeld

21. februar 2009

SaNiNa

Nej har aldrig fået købt en... hvade ellers tænkt på det...

jeg tager bare selen og gøre den xtra stor så og lægge er jeg længer nede (har jeg ikke så store problemer med når jeg ikke er højere)

men nu kører jeg så heller ikke særlig tit i bil

Anmeld

22. februar 2009

eliasogmor

ja jeg gjorde...og hold da op hvor var det lækkert.....

Anmeld

26. februar 2009

mljj

Diana/Claus skriver:

Jeg ville have haft en man da jeg har været syg under næsten hele graviditeten og ikke rigtig har kunne køre bil har vi ikke fået købt den.

En alm sele skulle være helt fin, tog kørekort under min graviditet, så jeg kørte meget i bil, og fik af vide at alm seler er meget fine også til gravide :-)

Anmeld

27. februar 2009

Heidi B

Hej...

Jep jeg gjorde, og var rigtig glad for den. Skulle dog have hjælp til at lukke den til sidst, for jeg var RIGTIG stor....
Synes at den var nem at flytte på, og de sidste 2 mdr kunne jeg slet ikke køre, for maven kunne ikke være der, hvis jeg samtididg skulle kunne nå pedalerne...
Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

27. februar 2009

malou

lonemus skriver:

Nej, det har jeg aldrig brugt, du kan sagtens bruge den almindelig sele i bilen. Andet syntes jeg er spild af penge.

Du skal barfe sørge for, at selen ikke må sidde, som normalt, altså lige på maven . den nederste sele skal du sørge for at sætte helt ned under maven. Så er du godt sikret

Lone

Hej Lone.

Har du prøvet at køre med en g.sele? Jeg lånte min venindes.... og syntes bestemt at det var meget bedre!!! Jeg er normalt ikke sart mht min, sele at den strammer eller er mig irriterende! Og min mening var også at sådan een ville jeg ikke spilde penge på!!! men da jeg så prøvede den var jeg lykkelig fordi forskellen var virkelig mærkbar!! Så synes bestemt jeg vil anbefale folk at investere i en sådan sele!!!

stort knus fra malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.