Brysterne lige før fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

Moms

michelledam skriver:

Ingen forskel her. Jeg kunne presse råmælk ud i flere måneder før hun kom ud. De løb ikke i graviditeten, jeg skulle presse det ud.

hej og tak for dit svar.

Det lyder som mig så. Er spændt på om der sker noget el. ej. op til fødslen.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

mariamiss6

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Kan I huske om der skete noget med jeres bryster de sidste dage op til fødslen?

Jeg synes mine har været ret "stabile" de sidste mange uger - måske endda måneder.

Hvis jeg trykker på brystvorten, kan jeg sommetider få lidt mælket sekret ud - ellers bare vandigt eller ingenting.

Hvis min baby skal kunne få noget ud af dem lige efter fødslen, må der skulle noget aktivitet i dem op til.

Blev jeres ømme? Mere fyldige? Kom der mælk?

Kan jeg bruge brysterne som indikation på, at fødslen nærmer sig?

Moms

Man siger jo at mælken først rigtigt løber til, på 3. dagen efter fødslen, så i bund og grund nehøver der jo ikke ske noget som helst op til fødslen, med dine bryster altså....

Mine FLØD hver eeeeeneste nat, fra ca. midt i graviditeten. Især med den første... jeg var ved at blive sindssyg, fordi ALT var barevådt og smurt ind i mælk når jeg vågnede, hver eneste morgen....

Anmeld

26. november 2011

Moms

mariamiss6 skriver:

Man siger jo at mælken først rigtigt løber til, på 3. dagen efter fødslen, så i bund og grund nehøver der jo ikke ske noget som helst op til fødslen, med dine bryster altså....

Mine FLØD hver eeeeeneste nat, fra ca. midt i graviditeten. Især med den første... jeg var ved at blive sindssyg, fordi ALT var barevådt og smurt ind i mælk når jeg vågnede, hver eneste morgen....

Jeg har godt læst at flere har mælkeløb under graviditeten og har været glad for, at det ikke var mig. Jeg hader at gå med BH - men det slipper jeg jo nok ikke for, når jeg først skal til at amme

Men jeg vil meget gerne amme og må tage det sure med det søde

Jeg har også læst det med, at mælken først rigtig kommer efter nogle dage, men undrede mig alligevel, når jeg andre steder kan læse, at barnet søger brystet straks efter fødslen....

Jeg synes jo så bare, at der ikke kan være noget at komme efter og at der måtte ske lidt forandringer inden, hvis der skulle være noget til baby.

Jeg har jo ikke prøvet decideret udmalkning - kun lige at trykke lidt på brystvorten - for jeg vil nødig sætte noget i gang før det er nødvendigt. Så det kan jo godt være at de rummer noget når alt kommer til alt.

Jeg mistede lige overblikket pga. en masse dejlige svar. Jeg sætter pris på dem alle, selvom jeg ikke lige svarer jer enkeltvis.

Tak for input!

Moms

Anmeld

26. november 2011

Hasselnødden

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Jeg synes mine har været ret "stabile" de sidste mange uger - måske endda måneder.

Hvis jeg trykker på brystvorten, kan jeg sommetider få lidt mælket sekret ud - ellers bare vandigt eller ingenting.

Hvis min baby skal kunne få noget ud af dem lige efter fødslen, må der skulle noget aktivitet i dem op til.

Moms

Jeg husker mine som værende helt almindelige (taget i betragtning af graviditeten) også da Elias lå på maven efter fødslen.. men så tog det fart... og nej, hvor er det smertefuldt når mælken løber til... fik Dolly Parton bryster og blev simpelthen nødt til at tage billeder af dem, for det var jo helt hen i vejret og det satte godt nok spørgsmålstegn ved det at få lavet bryster... altså de der overdrevne størrelser.. (jeg har aldrig overvejet det) men forsøgte at sætte mig i deres sted - og jeg kunne simpelthen ikke forestille mig at få så store bryster.. helt uvirkeligt - og kunne kun grine af det, når det altså ikke gjorde ondt.

Jeg ved ikke om brysterne giver tegn fra sig op til - kunne også få gennemsigtig/gullig/hvid mælkesubstans sekret ud under graviditeten.

Og glædelig forekommende fødsel

Anmeld

27. november 2011

Fenja09

Mine bryster ændrede sig overhovedet ikke før jeg havde født og 3 dage frem, hvor mælken løb til. Jeg fik også først heksemælk ret sent i min graviditet. Som sådan tror jeg ikke at brysterne "viser" hvornår fødslen er oppe over, men kan være at de hos nogen ændrer sig markant og så føder lige efter.

Pøj pøj med fødslen og den lille ny

/Fenja

Anmeld

27. november 2011

Ayasmor

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar.

Ja, det har du jo nok ret i.

Det kræver lidt af systemet, hvis man så har en lynfødsel på bare få timer.

Men det er vel lavet til det

Moms 

Selvtak Ja det skal systemet nok finde ud af, men jo også derfor der lige går nogle dage før mælken løber til. Min fødsel tog fire timer, og der var fint med råmælk til min datter, og mælk på 4. dagen. Kryser fingrer for at du snart går i fødsel, kan jo se det er lige op over. Glædelig 1. søndag i advent

Anmeld

27. november 2011

Clisolka

Moms skriver:

Godaften de damer!

Jeg er i dag 38 + 4

Moms

Jeg mærkede ingen forskel på mine bryster. Det var først på 4. dagen da mælken løb til 

Anmeld

27. november 2011

Moms

Babymor2010 skriver:

Jeg mærkede ingen forskel på mine bryster. Det var først på 4. dagen da mælken løb til 

Det ser ud til, at det er det mest almindelige.

Så jeg må vente på nogle andre tegn

Tak for svaret.

Moms

Anmeld

27. november 2011

AndreasMor84

Der skete ikke noget op til fødslen... men lige efter fødslen dannede jeg ret meget råmælk og de første par dage var mine bryster som de plejer lige indtil mælken løb til... AV FOR SA*** de blev spændte og på 5. dagen ku jeg næsten ikke have en bluse på.. mine vorter var SÅ ømme og følsomme.. avavav...

Anmeld

27. november 2011

Moms

AndreasMor2011 skriver:

Der skete ikke noget op til fødslen... men lige efter fødslen dannede jeg ret meget råmælk og de første par dage var mine bryster som de plejer lige indtil mælken løb til... AV FOR SA*** de blev spændte og på 5. dagen ku jeg næsten ikke have en bluse på.. mine vorter var SÅ ømme og følsomme.. avavav...

Puha det glæder jeg mig altså ikke til.

Ondt for neden, eftervéer og smerter i brysterne

Jeg krydser fingre for, at det ikke bliver så slemt

Tak for dit svar

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.