Kok og familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

Maja_4000

Lone Jakobsen skriver:

jo jeg blev udlært og var i føtex i 10 år

men det var også lidt anderledes dengang. flere delikatesser er blevet nedlagt pga. manglende omsætning, og nu hvor lukkeloven ophæves er arbejdstiderne jo næsten lige så "slemme" som i resturant.

Nemlig .. Har været i fiskeafdelingen i en Kvickly .. Der var også lidt delikatesse Men de arbejdstider kan jeg sgu ikke have mere .. Tror man skal finde en MEGET forstående chef :b Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Lone Jakobsen

Maja_4000 skriver:

Nemlig .. Har været i fiskeafdelingen i en Kvickly .. Der var også lidt delikatesse Men de arbejdstider kan jeg sgu ikke have mere .. Tror man skal finde en MEGET forstående chef :b Hehe

ja jeg blev også meget træt af dem. man kan aldrig planlægge noget for arbejde kan være på alle tider af dagen og både weekends og aftner. og så synes jeg det var utroligt stressende.

Anmeld

26. november 2011

Lise

Man kan jo som kok også arbejde i en kantine på en arbejdsplads. Så arbejder man f.eks. 7-15, og ikke i weekend. Det er jo helt familievenligt.

Anmeld

26. november 2011

Zafir

Jeg drømte også om at blive kok engang, men droppede det pga arbejdstiderne... Man skal leve sit job, hvis man skal være karrierekok i hvertfald. NÅr man starter som kok, så regner man jo ikke med at skulle arbejde i et catering firma, eller en kantine? Så er det for at lave spændende mad på en restaurant?

Jeg kan SMADDER SMADDER SMADDER godt lide at lave mad, men jeg har valgt at det skal være en af mine YNGLINGS hobbyer, i stedet for mit proffesionelle hverv

Anmeld

26. november 2011

ekebiv

Jeg blev færdig som kok i februar. Jeg brugte 6 år på det for vi fik to børn undervejs  Jeg har været i lære forskellige steder, 2 steder hvor det var arbejde i dagtimerne og 1 sted med aften (en kro). Det har aldrig været min menng at jeg skulle ud og være a la carte kok og det er heller ikke de stillinger jeg går efter nu. Der er masser af opslåede stillinger i kantiner, på højskoler, efterskoler, vidregående uddannelser osv der søger kokke men der er mange ansøgere.

Da jeg  var på kroen havde jeg min datter om morgenen og min mand hentede og havde aftenerne, det gik fordi det skulle men jeg kunne ikke gøre det igen.

Jeg tror at skulle jeg vælge nu ville jeg tage cater/køkkenassistent uddannelsen for at undgå restauranterne og de dumme arbejdstimer.

Anmeld

26. november 2011

Lise

Zafir skriver:

Jeg drømte også om at blive kok engang, men droppede det pga arbejdstiderne... Man skal leve sit job, hvis man skal være karrierekok i hvertfald. NÅr man starter som kok, så regner man jo ikke med at skulle arbejde i et catering firma, eller en kantine? Så er det for at lave spændende mad på en restaurant?

Jeg kan SMADDER SMADDER SMADDER godt lide at lave mad, men jeg har valgt at det skal være en af mine YNGLINGS hobbyer, i stedet for mit proffesionelle hverv

Undskyld mig, men kan kan altså sagtens lave spændende mad i en kantine!!!

Det handler vel om at få et job et ordentligt sted, hvor man kan få lov at udfolde sig kreativt mv. Der findes faktisk super lækre kantiner, med dygtige kokke i køkkenet.

Anmeld

26. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Er der nogle herinde, der har et job som kok og eventuelt kan fortælle lidt om, om det kan fungere med familielivet? 

Jeg overvejer virkelig at starte på uddannelsen til januar.. Det der bekymrer mig er ikke så meget arbejdstiderne, da det godt ville kunne fungere herhjemme, sådan nogenlunde ihvertfald, men nok mere at der har været så meget dårlig omtale om branchen.. Og at det er svært at forene jobbet med familielivet.

Det er drømmeuddannelsen for mit vedkommende!

Mine ungers far var kok.
Han valgte at skippe jobbet som kok efter nogle år, fordi det var utroligt belastende at få et familieliv til at fungere. Han havde aldrig fri, når vi andre havde, han skulle altid på arbejde på de mest umulige tidspunkter, men han valgte så ved siden af sit almindelige arbejde at fortsætte i faget, ved at lave mad til fester og undervise på aftenskole.
Jeg skal lige understrege, at det var et valg kun han tog...hele familien respekterede hans fag inkl undertegnede.

Men ja, faget er hårdt, der er en meget hård tone i faget, så man skal have godt med hår på brystet.
En del kokke, udvikler desværre alkoholproblemer eller får en tendens til at overspise, men jeg tror nu nok, at det er på retur.

Jeg synes nu, du skal følge din store drøm...det er jo trods alt dig, der på bundlinjen skal vælge hvilken slags kok, du vil være, og der er ingen der siger, at du behøver at blive af den grove slags, få alkoholproblemer eller overspise

Så se at komme igang og held og lykke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.