Anonym skriver:
Hej allesammen.
Er der nogle herinde, der har et job som kok og eventuelt kan fortælle lidt om, om det kan fungere med familielivet?
Jeg overvejer virkelig at starte på uddannelsen til januar.. Det der bekymrer mig er ikke så meget arbejdstiderne, da det godt ville kunne fungere herhjemme, sådan nogenlunde ihvertfald, men nok mere at der har været så meget dårlig omtale om branchen.. Og at det er svært at forene jobbet med familielivet.
Det er drømmeuddannelsen for mit vedkommende! 
Mine ungers far var kok.
Han valgte at skippe jobbet som kok efter nogle år, fordi det var utroligt belastende at få et familieliv til at fungere. Han havde aldrig fri, når vi andre havde, han skulle altid på arbejde på de mest umulige tidspunkter, men han valgte så ved siden af sit almindelige arbejde at fortsætte i faget, ved at lave mad til fester og undervise på aftenskole.
Jeg skal lige understrege, at det var et valg kun han tog...hele familien respekterede hans fag inkl undertegnede.
Men ja, faget er hårdt, der er en meget hård tone i faget, så man skal have godt med hår på brystet.
En del kokke, udvikler desværre alkoholproblemer eller får en tendens til at overspise, men jeg tror nu nok, at det er på retur.
Jeg synes nu, du skal følge din store drøm...det er jo trods alt dig, der på bundlinjen skal vælge hvilken slags kok, du vil være, og der er ingen der siger, at du behøver at blive af den grove slags, få alkoholproblemer eller overspise 
Så se at komme igang og held og lykke.

Kærligst
Sussie