Kok og familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Er der nogle herinde, der har et job som kok og eventuelt kan fortælle lidt om, om det kan fungere med familielivet? 

Jeg overvejer virkelig at starte på uddannelsen til januar.. Det der bekymrer mig er ikke så meget arbejdstiderne, da det godt ville kunne fungere herhjemme, sådan nogenlunde ihvertfald, men nok mere at der har været så meget dårlig omtale om branchen.. Og at det er svært at forene jobbet med familielivet.

Det er drømmeuddannelsen for mit vedkommende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Hej allesammen.

Er der nogle herinde, der har et job som kok og eventuelt kan fortælle lidt om, om det kan fungere med familielivet? 

Jeg overvejer virkelig at starte på uddannelsen til januar.. Det der bekymrer mig er ikke så meget arbejdstiderne, da det godt ville kunne fungere herhjemme, sådan nogenlunde ihvertfald, men nok mere at der har været så meget dårlig omtale om branchen.. Og at det er svært at forene jobbet med familielivet.

Det er hvad man gør det til jeg er uddannet tjener , og her fungere arbejdes tiderne ikk :/ dajeg følte jeg ikk fik  nok tid med min søn .. jeg startede før jeg fik han .. Men jeg synes du skal gøre hva du føler  for  

Anmeld

25. november 2011

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Hej allesammen.

jeg var i gang med en uddannelse som smørrebrødsjomfru da jeg ventede min dattter, og det opgav jeg undervejs.

jeg sku så være alene mor og det var derfor jeg valgte det fra. det ville aldrig ha fungeret med de meget sene arbejdstider, plus weekends og helligdage. jeg valgte så en uddannelse der minder om den.

Anmeld

26. november 2011

Maja_4000

Lone Jakobsen skriver:

jeg var i gang med en uddannelse som smørrebrødsjomfru da jeg ventede min dattter, og det opgav jeg undervejs.

jeg sku så være alene mor og det var derfor jeg valgte det fra. det ville aldrig ha fungeret med de meget sene arbejdstider, plus weekends og helligdage. jeg valgte så en uddannelse der minder om den.

Må man spørge hvilken uddannelse det er ?

TS: Jeg kunne ikke finde på at blive kok efter jeg har fået barn .. Så skulle det vente til hun var blevet teenager :b Men hvis det bare er JOBBET , så synes jeg da du skal undersøge mulighederne nærmere Måske du kan finde en elevplads hvor man ikke arbejder 10 - 22 f.eks. :b

Anmeld

26. november 2011

Lone Jakobsen

Maja_4000 skriver:

Må man spørge hvilken uddannelse det er ?

TS: Jeg kunne ikke finde på at blive kok efter jeg har fået barn .. Så skulle det vente til hun var blevet teenager :b Men hvis det bare er JOBBET , så synes jeg da du skal undersøge mulighederne nærmere Måske du kan finde en elevplads hvor man ikke arbejder 10 - 22 f.eks. :b

det var delikatesse assistent det var en studie rådgiver der anbefalede mig det.

Anmeld

26. november 2011

Maja_4000

Lone Jakobsen skriver:

det var delikatesse assistent det var en studie rådgiver der anbefalede mig det.

Det vil jeg også gerne Men er det ikke tit i supermarkeder ? Der er jo også weekendarbejde ;o

Anmeld

26. november 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Det er er MEGA hårdt job, som kræver overtid og ret lav løn. Jeg kunne ikke bruge min kok uddannelse til noget efter jeg fik familie, så nu er jeg kun kok i min fritid, til gengæld får min lille datter gourmet mad serveret hehe

Anmeld

26. november 2011

Maria-s

Min kæreste er kok og vi har fået barn sammen i år. Jeg vil sige det er ret hårdt for familielivet, da der sjældent er rigtig weekendtid sammen og jeg som kæreste har haft mange dage som "alenemor" hvor jeg har stået med alt indtil han kom hjem ved en 23 tiden. Det er blevet bedre her efter at han har fået en mere normal arbejdsuge, sådan tidsmæssigt

Jeg er stadig på barsel og jeg må da indrømme jeg gruer lidt for hvordan vi skal få det til at hænge sammen, når jeg engang begynder på arbejde igen, hvornår vi egentlig får tid til at se hinanden?...

Jeg vil i hvert fald mene at det kræver at din kæreste IKKE kører efter karrierer samtidig eller har butiksarbejdstider.

Men ellers så se hvad der er af muligheder Man skal lave det man brænder for at stå op til. Så må man jo få det hele til at passe sammen

Anmeld

26. november 2011

Lone Jakobsen

Maja_4000 skriver:

Det vil jeg også gerne Men er det ikke tit i supermarkeder ? Der er jo også weekendarbejde ;o

jo jeg blev udlært og var i føtex i 10 år

men det var også lidt anderledes dengang. flere delikatesser er blevet nedlagt pga. manglende omsætning, og nu hvor lukkeloven ophæves er arbejdstiderne jo næsten lige så "slemme" som i resturant.

Anmeld

26. november 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Hejsa

Min kæreste er ved at uddanne sig til kok..

Han er færdig om lidt under 1 år, og herhjemme fungerer det fint Men det kommer meget an på hvor du er kok henne, og hvordan arbejdstiderne ser ud.

Min kæreste har fx arbejdet kl. 11 - 22 ca. hvor det jo er en meget lang vagt, hvor han er væk hele dagen! Men til gengæld har han så også fri andre dage end de fleste folk....

Hvis man fx arbejder i kantine, så er det jo et 8-16 job som så mange andre, og der er det intet problem med familien, men hvis man er kok på en restaurant, hvor man har en lang vagt, så er det begrænset hvor meget man er hjemme, og man har også en del overarbejde i branchen generelt! Men nogle restauranter kører halve vagter, hvor den ene tager formiddag-eftermiddag, og den anden tager eftermiddag-aften...

Min råd til dig er: Overvej om du er villig til at ofre en del tid for, at være kok! Man skal virkelig brænde for faget, og have passion... og al den tid, hvor der er travlt på restauranten, fx. ferietider, højsæsoner (Jul osv.) og weekender, dér arbejder du, hvor din familie så for det meste har fri - og derfor ofre man en del tid sammen med sin familie....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.