Anonym skriver:
Hej allesammen.
Er der nogle herinde, der har et job som kok og eventuelt kan fortælle lidt om, om det kan fungere med familielivet?
Jeg overvejer virkelig at starte på uddannelsen til januar.. Det der bekymrer mig er ikke så meget arbejdstiderne, da det godt ville kunne fungere herhjemme, sådan nogenlunde ihvertfald, men nok mere at der har været så meget dårlig omtale om branchen.. Og at det er svært at forene jobbet med familielivet.
Det er drømmeuddannelsen for mit vedkommende! 
Hejsa 
Min kæreste er ved at uddanne sig til kok..
Han er færdig om lidt under 1 år, og herhjemme fungerer det fint
Men det kommer meget an på hvor du er kok henne, og hvordan arbejdstiderne ser ud.
Min kæreste har fx arbejdet kl. 11 - 22 ca. hvor det jo er en meget lang vagt, hvor han er væk hele dagen! Men til gengæld har han så også fri andre dage end de fleste folk....
Hvis man fx arbejder i kantine, så er det jo et 8-16 job som så mange andre, og der er det intet problem med familien, men hvis man er kok på en restaurant, hvor man har en lang vagt, så er det begrænset hvor meget man er hjemme, og man har også en del overarbejde i branchen generelt! Men nogle restauranter kører halve vagter, hvor den ene tager formiddag-eftermiddag, og den anden tager eftermiddag-aften...
Min råd til dig er: Overvej om du er villig til at ofre en del tid for, at være kok! Man skal virkelig brænde for faget, og have passion... og al den tid, hvor der er travlt på restauranten, fx. ferietider, højsæsoner (Jul osv.) og weekender, dér arbejder du, hvor din familie så for det meste har fri - og derfor ofre man en del tid sammen med sin familie....