3 graviditets tjek, alt godt men stadig dybt skuffet!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

oOhelene&larsOo

Mor til 2, snart 3 skriver:

Kan godt forstå du er skuffet. Ville jeg også være. Som rna den skriver de skal være hyggelige og gode vores læge besøg. Syntes du skal slå det ud af hovdet og glæde dig til og komme til JM næste gang. der ved du at du får den gode behandling kram

det er også så småt på vej ud af hovedet igen, var bare så ked og skuffet fordi man havde sat det som en forventning i hovedet... 
men slut prut er det og gå ved lægen til han er født igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

oOhelene&larsOo

Nessie skriver:

Min egen læge skønnede aldrig vægten, og tror heller ikke hun ville have prøvet hvis jeg havde spurgt. De er simpelthen ikke erfarne nok til at give et kvalificeret bud, og så er det jo bedre at lade være

det rigtig nok, der er åbenbart KÆMPE forskel fra læge til læge 

Anmeld

25. november 2011

Nitz - <3 David

Min læge gav heller ikke en skøn af vægten.. Jeg tror ik de har så meget erfaring med at gøre det.. Det er mere JM der ved noget om det..
Men jeg vil nu sige at man ikke altid kan regne med det skøn.. Jeg kender flere der siger at de har fået et bud der var helt ved siden af.. kender en hvor de gættede på 2900g 2 dage før fødslen.. og da han kom ud var vægten 3500.. Og de tager ik 600g på, på 2 dage
jeg var ved jm om torsdagen, hvor jeg fødte natten til søndag.. om torsdagen gættede de på 1500g. men han vejede kun 1110g.. Og de kunne heller ikke med sikkerhed sige om hovedet var op eller ned (uge 29+3)

Anmeld

25. november 2011

Møn-Mor

Det lyder lidt til, at din læge er af samme kaliber som min .

Min læge lyttede ikke til baby sidst jeg var der (2. lægebesøg). Det eneste hun foretog var at måle symfysen og mit blodtryk.

Ved fosteraktivitetsrubrikken på vandrejournalen skrev hun fin fosteraktivitet, men det var kun baseret på min fortælling om, at jeg mærkede liv.

/Winnie, som ikke forventer sig særligt meget, når jeg på mandag skal til 3. lægebesøg.

Anmeld

25. november 2011

oOhelene&larsOo

Nitz - <3 David skriver:

Min læge gav heller ikke en skøn af vægten.. Jeg tror ik de har så meget erfaring med at gøre det.. Det er mere JM der ved noget om det..
Men jeg vil nu sige at man ikke altid kan regne med det skøn.. Jeg kender flere der siger at de har fået et bud der var helt ved siden af.. kender en hvor de gættede på 2900g 2 dage før fødslen.. og da han kom ud var vægten 3500.. Og de tager ik 600g på, på 2 dage
jeg var ved jm om torsdagen, hvor jeg fødte natten til søndag.. om torsdagen gættede de på 1500g. men han vejede kun 1110g.. Og de kunne heller ikke med sikkerhed sige om hovedet var op eller ned (uge 29+3)

Ja ved godt det ikke altid passer det de siger med det der kommer ud, men det bare dejligt og ha noget og forholde sig til sådan cirka 

Anmeld

25. november 2011

oOhelene&larsOo

Møn-Mor skriver:

Det lyder lidt til, at din læge er af samme kaliber som min .

Min læge lyttede ikke til baby sidst jeg var der (2. lægebesøg). Det eneste hun foretog var at måle symfysen og mit blodtryk.

Ved fosteraktivitetsrubrikken på vandrejournalen skrev hun fin fosteraktivitet, men det var kun baseret på min fortælling om, at jeg mærkede liv.

/Winnie, som ikke forventer sig særligt meget, når jeg på mandag skal til 3. lægebesøg.

Det bare så træls når de er så skide ligeglad de læger, så kan jeg ikke se hvad de laver der hvis de er så trætte af deres arbejde de læger som det nogen gange føles 

Anmeld

25. november 2011

Frejsmor

Nitz - <3 David skriver:

Nej liige præcis, man skal altså tage de der skøn med et gran salt!

Min søn blev skønnet til 3800g af JM 3 dage før jeg fødte og han var altså 4300g da kan kom ud..

Anmeld

25. november 2011

Clisolka

Øv for et lægebesøg! Glæd dig til du skal til jordemoder næste gang 

Jeg fik heller aldrig skønnet vægten hos egen læge - det ville hun ikke. Dog fik jeg lyttet til hjertelyd hver gang 

Anmeld

25. november 2011

Krussedulle

oOhelene&larsOo skriver:

Er lige kommet hjem fra mit sidste graviditetstjek hos lægen, (32+1) alt så fint ud, men må indrømme jeg er virkelige virkelige skuffet  for havde regnet med de kom med en cirka vægt på bettemanden som man læser mange at jer andre har fået, så havde virkelig gået og glæder mig hele dagen til og skulle have at vide hvad han havde vokset siden vi var ved JM for 2 uger siger..
Og så da hun udfylder alt andet på mit papir, og jeg så spørg ved du ikke hvad han vejer cirka nu, så får jeg bare svaret, NEJ DET ER IKKE NOGET VI GØR I HER VED OS!!  nej okay, undskyld jeg spurgt.. Men nu sidder jeg bare virkelig med en dyb skuffelse for havde bare sådan glædet mig til og høre hvad hun troede han lå på siden sidst  nej nej, så vi må vente yderligere 3 uger til vi skal til JM igen for at høre hvor meget han er vokset til.

OOOOOOG ikke nok med det, kunne hun ikke engang vurdere hvordan han lå, det måtte jeg selv ligge og fortælle hende hvad jeg selv mener og hvad JM sagde sidst, og hvor hun skulle tag hjertelyden henne også... UNDSKYLD men det er sateme for dårligt.... ØV!  en rigtig ynke og øv brok herfra 

Jeg har aldrig hørt om en læge som vurderede bebse min læge måler sf mål, og lytter hjertelyd.. Og det er det

Anmeld

25. november 2011

Silas&Mille

Jeg tror der er stor forskel på læger.

Min læge mærker heller ikke efter de ting. Ikke noget der så går mig så meget på, får jo tingene af vide hos JM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.