Kathepige skriver:
Åh, piger!Har brug for jeres hjælp. Har lige haft besøg af min skønne og gravide søster. De har allerede købt en del ting.Jeg har smidt p-pillerne, og projektet for os går jo egentlig først i gang i løbet af de kommende måneder. Men jeg er panisk: Vi har sgu ikke flere tusind på opsparingskontoen og derfor frygter jeg at stå der: Gravid og ingen penge
Selvfølgelig har vi lidt, men hvordan har i andre grebet det an?Har i alle bare haft sparet op i årevis eller hvordan så økonomien ud, da indkøbene skulle foretages?Ideer og gode råd modtages med kyshånd!
Hej,
jeg er i uge 38.
Det er egentlig ikke fordi, vi ikke har pengene, men jeg er stor modstander af forbrugsspiralen og er ganske godt tilfreds med at genbruge - sålænge ting og tøj er rent, helt og i nogenlunde stand.
Det er der rigtig mange baby/børneting-tøj der er, for de bruger det jo ikke så længe.
Det eneste jeg har været ude at købe fra nyt er madrasser, dyner, puder og lagener.
Det kan selvfølgelig være, at du ikke kender så mange, der kan komme med brugt tøj mv. Men du har da ihvertfald din søster, som sikkert kan give eller låne dig nogle af hendes ting.
De har rigtig mange fine ting i genbrugsforretningerne og man kan også finde fine brugte ting på gul og gratis.
Det er et spørgsmål om holdning. Kan du helhertet gå ind for princippet i genbrug, kan du være fuldstændig ligeglad med at det ikke er nyt og mærkevarer. Det er jeg. Jeg kan ikke se noget mere tåbeligt end at bruge 3500,- på en autostol, når jeg kan få en brugt for 800,- Det er da fedt. Tænk hvad jeg ikke kan bruge de penge på i stedet. Jeg føler mig ikke som et ringere menneske eller mor og jeg føler mig ikke underlegen eller fattig - tværtimod. Jeg har mere ondt af "de andre", som er slaver af af skulle bruge 10-15-20.000 på babyudstyr.
Et slag på tasken er, at jeg har brugt 2500,- kr og vi har det hele klar nu. Men jeg er altså også så heldig, at jeg har fået en hel del. Mon ikke I kan være det også ?
Held og lykke med pb.
Moms