Panik før projekt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Flødebollen

Åh, piger!Har brug for jeres hjælp. Har lige haft besøg af min skønne og gravide søster. De har allerede købt en del ting.Jeg har smidt p-pillerne, og projektet for os går jo egentlig først i gang i løbet af de kommende måneder. Men jeg er panisk: Vi har sgu ikke flere tusind på opsparingskontoen og derfor frygter jeg at stå der: Gravid og ingen penge Selvfølgelig har vi lidt, men hvordan har i andre grebet det an?Har i alle bare haft sparet op i årevis eller hvordan så økonomien ud, da indkøbene skulle foretages?Ideer og gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

FrkLarsen

Kathepige skriver:

Åh, piger!Har brug for jeres hjælp. Har lige haft besøg af min skønne og gravide søster. De har allerede købt en del ting.Jeg har smidt p-pillerne, og projektet for os går jo egentlig først i gang i løbet af de kommende måneder. Men jeg er panisk: Vi har sgu ikke flere tusind på opsparingskontoen og derfor frygter jeg at stå der: Gravid og ingen penge Selvfølgelig har vi lidt, men hvordan har i andre grebet det an?Har i alle bare haft sparet op i årevis eller hvordan så økonomien ud, da indkøbene skulle foretages?Ideer og gode råd modtages med kyshånd!

Hej med dig. :-D 

Jeg stod også som gravid uden mange penge eller opsparing.

Min løsning var at købe lidt hver måned frem til fødslen, og undgå de alt for dyre mærkevare. 

Anmeld

25. november 2011

Frk-Lotusblomst

Tror det er en helt naturlig følelse og reaktion på at der snart skal ske noget stort. Jeg havde det på helt samme måde og var så bange for at økonomien skulle kollapse. Og for mig var det bare en undskyld for at udskyde projekt baby.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi har en opsparing på 20000 (Det havde vi ikke da vi startede projekt baby..Eller jo, men nu har vi fået dem låst så de ikke kan bruges hele tiden) - jeg var slem til at flytte penge rundt fordi vi lige skulle, og så skulle vi - og det er jo helt fint - men da vi så startede PB fik vi svigermor til at låse pengene og så gav vi hende alt hvad vi havde rundt omkring i sparebøsser, opsparingskonto i overskud o.s.v og giver hende penge hver måned - De måneder vi har ekstra (har lige været sygemeldt p.g.a en knæ operation, hvor ejg ikke har fået sygepenge fordi jeg er studerende så der har selvfølgelig ikke været noget at spare op af. )

Meeen jeg kan stadig være bekymret, om der er penge nok. Selvom jeg ved vi får tilskud til barnevogn fra svigermor og min far som så vil give hele barnevognen. Men det er jo ikke kun det med at købe ffør baby kommer..Men også når baby så er her, og barnedåb o.s.v, o.s.v.. Men mon det hele ikke nok skal gå når alt kommer til alt.

Håber det gav mening og ikke var alt for rodet. - Det skal lige siges at vi ikke er blevet gravide endnu (eller jo i 2. cyklus men vi mistede i "uge 10"..) SÅ kan ikke give dig en historie om at økonomien er lykkeds. Men det skal den nu nok - tror bare det er min måde at trække i land på - finde undskyldninger for at udskyde.

Anmeld

25. november 2011

MelikkazMoar

hvis i er klar til det så go for it.. og så køb billigt evt. brugt og kig tilbud og udsalg.. så skulle det gerne kunne fungerer.. det gør det her

Anmeld

25. november 2011

Frk-Lotusblomst

MelikkazMoar skriver:

hvis i er klar til det så go for it.. og så køb billigt evt. brugt og kig tilbud og udsalg.. så skulle det gerne kunne fungerer.. det gør det her

Anmeld

25. november 2011

Lotus86

Mine forældre gav barnevognen, som her var den dyreste post, og så købte de oceaner af tøj (deres 1 barnebarn ) men ellers var vi heldige at januarudsalget faldt et par uger efter jeg havde været til nf, så selvom det var tidligt, så købte vi det meste der, det sparede vi virkelig mange penge på. Vores søn er snart 5 måneder, og det er virkelig begrænset hvad vi har skulle købe af tøj til ham, fordi vi har haft hvad der skulle bruges, så selvom det måske virker åndsvagt at stå i 20. uge og købe tøj i str. 56-74, så kan det altså godt betale sig i længden

Da jeg mere eller mindre panikkede over det samme, sagde min mor, at når man har besluttet sig for at få børn, så skal man ikke tænke over hvad det koster, for så er der sgu nærmest ingen der har råd, man må bare springe ud i det, for selvfølgelig klare man det, det skal man jo, og det gør man også

Held og lykke med projektet

Anmeld

25. november 2011

Moms

Kathepige skriver:

Hej,

jeg er i uge 38.

Det er egentlig ikke fordi, vi ikke har pengene, men jeg er stor modstander af forbrugsspiralen og er ganske godt tilfreds med at genbruge - sålænge ting og tøj er rent, helt og i nogenlunde stand.

Det er der rigtig mange baby/børneting-tøj der er, for de bruger det jo ikke så længe.

Det eneste jeg har været ude at købe fra nyt er madrasser, dyner, puder og lagener.

Det kan selvfølgelig være, at du ikke kender så mange, der kan komme med brugt tøj mv. Men du har da ihvertfald din søster, som sikkert kan give eller låne dig nogle af hendes ting.

De har rigtig mange fine ting i genbrugsforretningerne og man kan også finde fine brugte ting på gul og gratis.

Det er et spørgsmål om holdning. Kan du helhertet gå ind for princippet i genbrug, kan du være fuldstændig ligeglad med at det ikke er nyt og mærkevarer. Det er jeg. Jeg kan ikke se noget mere tåbeligt end at bruge 3500,- på en autostol, når jeg kan få en brugt for 800,- Det er da fedt. Tænk hvad jeg ikke kan bruge de penge på i stedet. Jeg føler mig ikke som et ringere menneske eller mor og jeg føler mig ikke underlegen eller fattig - tværtimod. Jeg har mere ondt af "de andre", som er slaver af af skulle bruge 10-15-20.000 på babyudstyr.

Et slag på tasken er, at jeg har brugt 2500,- kr og vi har det hele klar nu. Men jeg er altså også så heldig, at jeg har fået en hel del. Mon ikke I kan være det også ?

Held og lykke med pb.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.