min datter er Hvid med blå øjne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.284 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. november 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Jeg er fra Brasilien & jeg er ikke dansk af udseende, men er opvokset i Danmark siden jeg var 3år. Mange er ret overrasket over min datters udseende og det kan tit påvirke mig lidt negativt.. Hun er 4 mdr og mange tror ikke hendes øjne kan nå blive brune nu, men ved i herinde om øjnene kan nå skifte farve når ik hun er ældre? og med hensyn til hendes hud håber jeg på lidt brun farve :-D Men elsker hende som hun præcis er, men jeg er lidt nysgerrig omkring sådan en udvikling da jeg selv ser anderledes ud, men indtil da ligner hun sin FAR

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

GønskE

den-lykkeligste skriver:

Jeg er fra Brasilien & jeg er ikke dansk af udseende, men er opvokset i Danmark siden jeg var 3år. Mange er ret overrasket over min datters udseende og det kan tit påvirke mig lidt negativt.. Hun er 4 mdr og mange tror ikke hendes øjne kan nå blive brune nu, men ved i herinde om øjnene kan nå skifte farve når ik hun er ældre? og med hensyn til hendes hud håber jeg på lidt brun farve :-D Men elsker hende som hun præcis er, men jeg er lidt nysgerrig omkring sådan en udvikling da jeg selv ser anderledes ud, men indtil da ligner hun sin FAR

Hudfarven tror jeg forbliver den hun har nu, da mørke kan blive lysere med alderen, men ikke omvendt tror jeg. Og øjnene, tjae, det ved jeg faktisk ikke. Tror hun ville ha brune øjne nu, hvis hun skulle ha det  

Anmeld

24. november 2011

mor-til-en-dejlig-baby

GønskE skriver:

Hudfarven tror jeg forbliver den hun har nu, da mørke kan blive lysere med alderen, men ikke omvendt tror jeg. Og øjnene, tjae, det ved jeg faktisk ikke. Tror hun ville ha brune øjne nu, hvis hun skulle ha det  

okey super..

Anmeld

24. november 2011

Wimmie

den-lykkeligste skriver:

Det er svært at sige mht. øjenfarve, men brune øjne dominerer jo over blå øjne, så der er da en chance for at hun får dine dejlige brune 

Men det kan også være at farmand har stærke gener 

Dog synes jeg da hun har en anelse mørkere glød i huden end "pæredanske" spædbørn der ofte er blegere og lidt mere lyserøde i huden...om det dog bare er lyset på dette billede ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder er hun dejlig og mon ikke hun får dit mørke hår?

Hvis hun beholder sine blå øjne, må jeg sige at personligt synes jeg at en mørk glød, mørkt hår og blå øjne er en helt fantastisk kombination 

Anmeld

24. november 2011

Tennamor

Jeg synes at have hørt, at de kan skifte øjenfarve indtil de er 8 måneder..

Anmeld

24. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mine børn havde blå øjne, til de var omkring et års tid. Nu har de hhv. brune, grønne og blågrå øjne. (Min mand har blågrå øjne, og mine er brune med lidt grønt i).

Så hun kan sagtens nå at skifte øjenfarve.

Anmeld

24. november 2011

Bassemor<3

Jeg vil helt klart sige at man godt kan se din smukke datter har en lidt mørkere hudfarve !  Angående øjenfarven ved jeg ikke lige hvor lang tid der kan gå hvor de stadig kan skifte farve

men jeg ved lidt om gener, skal prøve at forklarer dig det

Genet for brune øjne er dominant og genet for blå øjne er reccesiv. Dette betyder at dit barn vil få brune øjne. 

men hvis du er Heterozygot vil du kunne give genet for den reccesive farve videre til din datter. Men så længe du har brune øjne vil din datter få brune øjne. 

hvis faren også er heterozygot vil din datter have disse muligheder for gensammensætning:

homozygot med 2 dominerende gener for brun øjenfarve

heterozygot med 1 dominerende gen for bron og 1 reccesivt gen for blå

homozygot/heterozygot betyder at hvis man er homozygot har man gun gener for EN øjenfarve, i dette tilfælde brun. hvis man er heteroxygot har man gener for TO øjenfarver, altså for dominerende brun og reccesiv blå 

Håber ikke jeg har forvirret dig alt for meget 

Anmeld

24. november 2011

mor-til-en-dejlig-baby

babyboy2012 skriver:

Jeg vil helt klart sige at man godt kan se din smukke datter har en lidt mørkere hudfarve !  Angående øjenfarven ved jeg ikke lige hvor lang tid der kan gå hvor de stadig kan skifte farve

men jeg ved lidt om gener, skal prøve at forklarer dig det

Genet for brune øjne er dominant og genet for blå øjne er reccesiv. Dette betyder at dit barn vil få brune øjne. 

men hvis du er Heterozygot vil du kunne give genet for den reccesive farve videre til din datter. Men så længe du har brune øjne vil din datter få brune øjne. 

hvis faren også er heterozygot vil din datter have disse muligheder for gensammensætning:

homozygot med 2 dominerende gener for brun øjenfarve

heterozygot med 1 dominerende gen for bron og 1 reccesivt gen for blå

homozygot/heterozygot betyder at hvis man er homozygot har man gun gener for EN øjenfarve, i dette tilfælde brun. hvis man er heteroxygot har man gener for TO øjenfarver, altså for dominerende brun og reccesiv blå 

Håber ikke jeg har forvirret dig alt for meget 

nej det har du ikke men jeg bærer selv et gen for 'blå' da min biologiske mor har det.

Anmeld

24. november 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Wimmie skriver:

Det er svært at sige mht. øjenfarve, men brune øjne dominerer jo over blå øjne, så der er da en chance for at hun får dine dejlige brune 

Men det kan også være at farmand har stærke gener 

Dog synes jeg da hun har en anelse mørkere glød i huden end "pæredanske" spædbørn der ofte er blegere og lidt mere lyserøde i huden...om det dog bare er lyset på dette billede ved jeg ikke.

Under alle omstændigheder er hun dejlig og mon ikke hun får dit mørke hår?

Hvis hun beholder sine blå øjne, må jeg sige at personligt synes jeg at en mørk glød, mørkt hår og blå øjne er en helt fantastisk kombination 

min biologiske mor har blå øjne. så jeg er selv bærer af et blåt gen

Anmeld

24. november 2011

Sara.

Jeg har en veninde som er mulat..

Hun fødte en datter på samme tid som jeg fik min pige.

Hvis man så pigen alene lignede hun andre danske lyse børn... Men hvis hun så lå uden tøj på ved siden af min pige så kunne man se en stor forskel.

Hun havde blå øjne og har det stadig.. Men hendes hud er blevet mørkere med tiden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.