Hvornår spiser I jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.144 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Giraffen

Arhmen altså hvor er det noget bøvl med de jern-piller

Jeg plejede at tage dem om aftenen lige inden jeg lagde mig til at sove - men nu har jeg så meget halsbrand at jeg ikke kan sove uden balancid inden jeg skal sove og det må man sjovt nok ikke tage sammen med jern.

Og om morgenen/formiddagen så synes jeg bare jeg spiser sådan lidt løbende hele dagen og hvornår har man lige fire timer hvor man slet ikke spiser noget (sådan nogen har jeg ikke)

overvejer efterhånden om jeg skal sætte en alarm til midt om natten og tage dem...

hvad gør I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Zeus

Giraffen skriver:

Jeg plejede at tage dem om aftenen lige inden jeg lagde mig til at sove - men nu har jeg så meget halsbrand at jeg ikke kan sove uden balancid inden jeg skal sove og det må man sjovt nok ikke tage sammen med jern.

Og om morgenen/formiddagen så synes jeg bare jeg spiser sådan lidt løbende hele dagen og hvornår har man lige fire timer hvor man slet ikke spiser noget (sådan nogen har jeg ikke)

overvejer efterhånden om jeg skal sætte en alarm til midt om natten og tage dem...

hvad gør I? 

Jeg stod op kl.06 og tog dem, også lagde jeg mig ind igen Jeg skulle først møde kl.10, så jeg havde lige et par timer ekstra der..

Anmeld

24. november 2011

Giraffen

Zeus skriver:

Jeg stod op kl.06 og tog dem, også lagde jeg mig ind igen Jeg skulle først møde kl.10, så jeg havde lige et par timer ekstra der..

det ka godt være den med at tage dem om natten er bedst - jeg er som oftest oppe og tisse alligevel - og kæresten står også altid op et par timer før mig... hmmm... could work :p 

Anmeld

24. november 2011

DreamChild

Må man ikke spise i 4 timer efter man har taget dem?

Jeg skal selv snart begynde på jern, så det er da rart at få lidt fif om hvordan i tager dem.

Anmeld

24. november 2011

Giraffen

DreamChild skriver:

Må man ikke spise i 4 timer efter man har taget dem?

Jeg skal selv snart begynde på jern, så det er da rart at få lidt fif om hvordan i tager dem.

det står i den der folder sammen med pakken (som jeg selvfølgelig har fået smidt ud) - men jeg har fundet lidt rundt omkring:

"C-vitamin fremmer optagelsen af jern, mens blandt andet te, kaffe og kalk (mælkeprodukter) hæmmer optagelsen. Det anbefales, at jern tages mellem måltiderne med at glas juice, da en del levnedsmidler nedsætter optagelsen af jern. "

og

"

• Du bør ikke tage antibiotika (penicillin og lignende) på samme tidspunkt på døgnet som du indtager jern - vent minimum 3-4 timer mellem hver. 

• Må ikke tages samtidig med kolesterolsænkende stoffer, som virker ved at binde galdesyrer. "

så ka jeg jo tage en clementin til

Anmeld

24. november 2011

Nille-pigen

Giraffen skriver:

hvad gør I? 

jeg spiser mit jern kl 20-21 stykker om aftenen med et glas juice til... det var hvad lægen på sygehuset anbefalede mig, da vi fandt ud af at jeg har blodmangel... 

synes ikke jernpillerne giver mig nogle gener ud over at jeg næsten hver aften går i seng med halsbrand men det er ikke sådan at jeg ikke kan sove for det... 

Anmeld

25. november 2011

pemiro

Giraffen skriver:

det står i den der folder sammen med pakken (som jeg selvfølgelig har fået smidt ud) - men jeg har fundet lidt rundt omkring:

"C-vitamin fremmer optagelsen af jern, mens blandt andet te, kaffe og kalk (mælkeprodukter) hæmmer optagelsen. Det anbefales, at jern tages mellem måltiderne med at glas juice, da en del levnedsmidler nedsætter optagelsen af jern. "

og

"

• Du bør ikke tage antibiotika (penicillin og lignende) på samme tidspunkt på døgnet som du indtager jern - vent minimum 3-4 timer mellem hver. 

• Må ikke tages samtidig med kolesterolsænkende stoffer, som virker ved at binde galdesyrer. "

så ka jeg jo tage en clementin til

Jeg tager min jern om aftenen lige inden aftensmad, har aldrig fået af vide man ikke måtte ta dem og så ikke spise i 4 timer.. Og jeg har da ellers ædt min del jern i livet (pga blodmangel)
Mon ikke det kommer an på hvad det er for nogle piller?

Anmeld

25. november 2011

HeidiØ

Jeg glemte at ta dem, fik forstoppelse af nogle.. og så gik det bare i stå for mig! .. Jeg har haft alm blodprocent hele vejen igennem graviditeten og igen til min 8 ugers undersøgelse

Anmeld

25. november 2011

lio

Jeg tager dem om morgenen, der spiser jeg ikke noget pga. kvalme

Anmeld

25. november 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Jeg tager dem når jeg går i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.