Hvornår tabte jeres børn første tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

wamse

uhh det kan jeg slet ikke huske fra mine drenge, men Lærke er 5½ og har ikke tabt en endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

kirsti

norenberg skriver:

Freja blev 6 år i tirsdag og der tabte hun sin 4 tand....hun tabte de to første i undermunden da hun lige var blevet 5 år...og så har hun yderligere 2 rokketænder nu...i følge tandlægn er hun ikke tidlig på den...

det kan være det bare er mig der synes min lille dreng bliver stor alt for hurtigt (:

Anmeld

24. november 2011

Fru Aagaard

Maiken tabte sin første tand d. 2 nov. 2011

Dvs 5 år og 10 mdr og 3 dage gammel

Hun går i skole, og der er mange der er over 7 år, der ingen har tabt, det meget forskelligt.

Hun tabte den nedeste fortand først og fredagen efter d. 11-11 tabte hun tand nr. 2 som er ved siden af de to nye tænder er allerede på vej op

Anmeld

24. november 2011

Zeus

Hvornår tabte jeres børn deres først tand. Her mener jeg naturligt ikke ved at de er blevet slået ud el. lign.

Noah har haft slået en fortand løs i overmunden et par gange og roden var næsten væk da han fik taget røntgen af bisserne sidst hvilket er tegn på de snart taber tanden. Pga dette troede jeg det var den første han ville tabe.

Igår henter jeg ham i børnehaven og pædagogen siger: Noah siger han har tabt en tand. Mig: Ja ja det er nok bare fordi de rokker lidt (han sagde det samme med den i overmunden da den var løs). Pædagogen: jamen han mangler en!

Ganske rigtig han havde tabt en af de nederste fortænder og højst sandsynligt slugt den. Den ved siden af ryger om et par dage for den er også vildt løs.

Noah er kun lige blevet 5år så jeg synes det virker lidt tideligt. Hvornår tabte jeres børn den første tand?

Isabella har tabt 6 tænder, og hun er 6 år
Jeg mener hun var 5 år, da hun tabte de 2 nederste fortænder, og de andre 4 mens hun har været 6 år..

Anmeld

24. november 2011

1012lmp

Sebastian var 6 år, og er det stadig

Han har tabt 3 tænder so fare

Anmeld

24. november 2011

chael

Hvornår tabte jeres børn deres først tand. Her mener jeg naturligt ikke ved at de er blevet slået ud el. lign.

Noah har haft slået en fortand løs i overmunden et par gange og roden var næsten væk da han fik taget røntgen af bisserne sidst hvilket er tegn på de snart taber tanden. Pga dette troede jeg det var den første han ville tabe.

Igår henter jeg ham i børnehaven og pædagogen siger: Noah siger han har tabt en tand. Mig: Ja ja det er nok bare fordi de rokker lidt (han sagde det samme med den i overmunden da den var løs). Pædagogen: jamen han mangler en!

Ganske rigtig han havde tabt en af de nederste fortænder og højst sandsynligt slugt den. Den ved siden af ryger om et par dage for den er også vildt løs.

Noah er kun lige blevet 5år så jeg synes det virker lidt tideligt. Hvornår tabte jeres børn den første tand?

Min datter var 4 år, da hun tabte de 2 nederste fortænder. Og der er 4 løse. Hun er 5 år, 6 år til sommer, så hun var hurtig ude

Hun fik også alle 4 seksårs tænder, da hun var 4 år. Det syntes børnetandlægen også var meget tidligt. Så de skal lakeres her d. 12 december.

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.