Hvornår tabte jeres børn første tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gamle var jeres da de naturligt tabte første tand?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.309 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. november 2011

kirsti

Hvornår tabte jeres børn deres først tand. Her mener jeg naturligt ikke ved at de er blevet slået ud el. lign.

Noah har haft slået en fortand løs i overmunden et par gange og roden var næsten væk da han fik taget røntgen af bisserne sidst hvilket er tegn på de snart taber tanden. Pga dette troede jeg det var den første han ville tabe.

Igår henter jeg ham i børnehaven og pædagogen siger: Noah siger han har tabt en tand. Mig: Ja ja det er nok bare fordi de rokker lidt (han sagde det samme med den i overmunden da den var løs). Pædagogen: jamen han mangler en!

Ganske rigtig han havde tabt en af de nederste fortænder og højst sandsynligt slugt den. Den ved siden af ryger om et par dage for den er også vildt løs.

Noah er kun lige blevet 5år så jeg synes det virker lidt tideligt. Hvornår tabte jeres børn den første tand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

smølfine

Ida tabte den første tand lige omkring skolestart og der var hun godt og vel 6½ og Johan har lige tabt den første for en måneds tid siden og der var han godt seks år. Men der er da børn i deres børnehave, der tabte tænder i deres 5. leveår. Det er jo individuelt fra barn til barn, hvornår de mister de første tænder.

Anmeld

24. november 2011

anmaj

kirsti skriver:

Hvornår tabte jeres børn deres først tand. Her mener jeg naturligt ikke ved at de er blevet slået ud el. lign.

Noah har haft slået en fortand løs i overmunden et par gange og roden var næsten væk da han fik taget røntgen af bisserne sidst hvilket er tegn på de snart taber tanden. Pga dette troede jeg det var den første han ville tabe.

Igår henter jeg ham i børnehaven og pædagogen siger: Noah siger han har tabt en tand. Mig: Ja ja det er nok bare fordi de rokker lidt (han sagde det samme med den i overmunden da den var løs). Pædagogen: jamen han mangler en!

Ganske rigtig han havde tabt en af de nederste fortænder og højst sandsynligt slugt den. Den ved siden af ryger om et par dage for den er også vildt løs.

Noah er kun lige blevet 5år så jeg synes det virker lidt tideligt. Hvornår tabte jeres børn den første tand?

mine er slet ikke så store endnu.. men jeg har hørt noget med at hvis de fik tænderne tidligt så taber de dem også tidligere end gn.snittet.

men ved ikke om det passer...

Anmeld

24. november 2011

trunte24

kirsti skriver:

Jeg kan ikke svare for mit barn, da han kun er 13 måneder, men jeg har svaret for mig selv i stedet.

Jeg var 4 da jeg tabte den første tand, 7 da jeg havede skiftet dem alle og ja, jeg havede alle mine mælketænder da jeg fyldte 1 år, så tror måske også som det er skrevet længere oppe, at det hænger sammen med om man får sine mælketænder tidligt

Anmeld

24. november 2011

kirsti

anmaj skriver:

mine er slet ikke så store endnu.. men jeg har hørt noget med at hvis de fik tænderne tidligt så taber de dem også tidligere end gn.snittet.

i forhold til Noah passer det meget godt, han var kun lige blevet 6mdr da de første par stykker kom. Han har også lige fået begge 6år tænder

Anmeld

24. november 2011

kirsti

trunte24 skriver:

Jeg kan ikke svare for mit barn, da han kun er 13 måneder, men jeg har svaret for mig selv i stedet.

Jeg var 4 da jeg tabte den første tand, 7 da jeg havede skiftet dem alle og ja, jeg havede alle mine mælketænder da jeg fyldte 1 år, så tror måske også som det er skrevet længere oppe, at det hænger sammen med om man får sine mælketænder tidligt

Hold da op 7 år det var tidligt at have skiftet alle.

Anmeld

24. november 2011

trunte24

kirsti skriver:

Hold da op 7 år det var tidligt at have skiftet alle.

Ja, det er meget tidligt. Desværre har det medført ekstrem dårlig emalje, så jeg har meget sårbare tænder og får huller så let som ingen ting

Anmeld

24. november 2011

kirsti

trunte24 skriver:

Ja, det er meget tidligt. Desværre har det medført ekstrem dårlig emalje, så jeg har meget sårbare tænder og får huller så let som ingen ting

jeghåber heller ikke noah taber dem for hurtigt. Han har meget dybe furer i kindtænderne og får vildt nemt huller og der er ifølge tandlægen intet vi kan gøre. Der er risiko for at hans blivende tænder også bliver sådan så for min skyld må han gerne beholde mælketænderne så længe som muligt så det er dem det går ud over

Anmeld

24. november 2011

norenberg

Freja blev 6 år i tirsdag og der tabte hun sin 4 tand....hun tabte de to første i undermunden da hun lige var blevet 5 år...og så har hun yderligere 2 rokketænder nu...i følge tandlægn er hun ikke tidlig på den...

Anmeld

24. november 2011

norenberg

anmaj skriver:

I vores tilfælde har det ikke passet, mine børn har først fået den første tand som 11 - 12 mdr og Freja tabte de to første mælketænder lige som hun var blevet 5 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.