Jeg ønsker mig sådan...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Tona

at vi kunne få et debat-rum om efterfødselsreaktioner. Altså ikke en lukket gruppe, det er ikke det jeg mener, men bare et debatrum ligesom vi har fx "børn 0-1 år" osv

Det er et emne som er utroligt tabubelagt, men man mener at helt op mod hver 4. kvinder oplever en efterfødselsreaktion i en eller anden form. Det er bare vildt mange, og der må statisktisk set være mange herinde som har prøvet det/prøver det lige nu.

Det ville vare et godt signal at sende at vi bryder med tabuet, og det ville være en støtte til dem som lige nu oplever det/har oplevet det. Vi ville kunne give erfaringer videre til hinanden osv.

Må vi ikke få sådan et debatrum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

K&S

Amandas-mor skriver:

at vi kunne få et debat-rum om efterfødselsreaktioner. Altså ikke en lukket gruppe, det er ikke det jeg mener, men bare et debatrum ligesom vi har fx "børn 0-1 år" osv

Det er et emne som er utroligt tabubelagt, men man mener at helt op mod hver 4. kvinder oplever en efterfødselsreaktion i en eller anden form. Det er bare vildt mange, og der må statisktisk set være mange herinde som har prøvet det/prøver det lige nu.

Det ville vare et godt signal at sende at vi bryder med tabuet, og det ville være en støtte til dem som lige nu oplever det/har oplevet det. Vi ville kunne give erfaringer videre til hinanden osv.

Anmeld

23. november 2011

A&F

23. november 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Amandas-mor skriver:

Du kunne jo lave en klub for netop det emne.

Men jeg bringer det videre til staff.

Venlig hilsen
Moderator

Anmeld

24. november 2011

TbCp

Fantastisk ide! Jeg synes også det skal være i det åbne forum, netop for at vise at "her tør vi snakke om det" og ikke kun i en lukket klub

Anmeld

24. november 2011

Pige2009

Super idé

Anmeld

24. november 2011

Tona

Moderator skriver:

Du kunne jo lave en klub for netop det emne.

Men jeg bringer det videre til staff.

Venlig hilsen
Moderator

Jeg syntes nettop ikke at det skal være en klub, men et åbent rum præsis fordi det er et ligeså relevant emne som alle de andre emner vi har ude i det åbne. Lad os sende signalet om at det her er ikke noget der skal gemmes væk. Det er relevant og det rammer i snit hver 4 kvinde...det er virkelig mange... vi har jo også åbne rum for andre svære emner fx. tab af et barn og spontan abort. Det her er vel ligeså vigtigt som de ting  

Anmeld

24. november 2011

Tona

TbCp skriver:

Fantastisk ide! Jeg synes også det skal være i det åbne forum, netop for at vise at "her tør vi snakke om det" og ikke kun i en lukket klub

Anmeld

24. november 2011

Mor Christa

24. november 2011

Holbæktrunten

Amandas-mor skriver:

ENIG!

Har en mand med en efterfødselsreaktion, og ville være glad for råd fra andre der havde oplevet det... Og for at dele ud af mine erfaringer...

(Det er ikke kun kvinder der bliver ramt af efterfødselsreaktioner)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.