Hvornår skal man fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har et spørgsmål til alle jer der ude. Jeg ville i dag være 4+4 henne hvis jeg er gravid, og har været til lægen for at få taget en test og der er helt klart en fin ekstra streg , så håber at det er lykkes denne gang. Men lægen synes jeg skal komme igen på mandag for at få taget en mere test.

Men mit spørgsmål er, hvor længe I mener der skal gå inden man fortæller de kommende bedsteforældre nyheden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Nessie

Det er jo meget forskelligt, nogen venter til efter NF-skanningen, nogen fortæller det med det samme.

Så det er jo helt op til jer at fortælle det, når I bare ikke kan vente med at dele den glade nyhed

Et forsigtigt tillykke herfra

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er jo meget forskelligt, nogen venter til efter NF-skanningen, nogen fortæller det med det samme.

Så det er jo helt op til jer at fortælle det, når I bare ikke kan vente med at dele den glade nyhed

Et forsigtigt tillykke herfra

Nu kender jeg ikke helt så meget til det at være gravid, da det er første gang Men hvornår skal man til den scanning?

Tak, håber virkelig at jeg er gravid denne gang

Anmeld

23. november 2011

Nessie

Anonym skriver:

Nu kender jeg ikke helt så meget til det at være gravid, da det er første gang Men hvornår skal man til den scanning?

Tak, håber virkelig at jeg er gravid denne gang

Det skal du ca i uge 12, så der er selvfølgelig længe at vente, hvis man bare vil råbe det ud til verden med det samme

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det skal du ca i uge 12, så der er selvfølgelig længe at vente, hvis man bare vil råbe det ud til verden med det samme

Ja der er da lige lidt tid til

Anmeld

23. november 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Når i føler jer klar til det.
Nogen venter til efter NF-scanningen og nogen fortæller det tidligt.
Vi fortalte det tidligt begge gange, da vi gerne ville ha' trøst og støtte hvis der skete noget. Så mærk efter og gør det som i har det bedst med :-)

Og stort tillykke.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

23. november 2011

1Wish

Anonym skriver:

Hej

Jeg har et spørgsmål til alle jer der ude. Jeg ville i dag være 4+4 henne hvis jeg er gravid, og har været til lægen for at få taget en test og der er helt klart en fin ekstra streg , så håber at det er lykkes denne gang. Men lægen synes jeg skal komme igen på mandag for at få taget en mere test.

Men mit spørgsmål er, hvor længe I mener der skal gå inden man fortæller de kommende bedsteforældre nyheden?

Jeg forstår ikk helt hvorfor du skriver "hvis jeg er gravid" og at du ville være 4+4 idag osv, når du har fået en positiv test, hos lægen endda   ??

Du ER da gravid Tillykke

Vi er præcis lige langt og jeg venter med at fortælle dem det til juleaften Men det blir svært at holde det så længe.

Man kan komme til scanning i uge 7 og se om der er hjerteblink, og derefter falder riskoen ned til 5% for SA, op til uge 12 hvor man er næsten sikker

Anmeld

23. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det er en temperaments sag

startede med at vi heller ikke ville fortælle det før efter uge 10 men endte med at fortælle det efter at have været hos lægen og få positiv test da jeg var uge 6 et eller andet tror jeg det var

blev så overvild lykkelig at jeg bare måtte dele det med hele verden

Anmeld

23. november 2011

Anonym trådstarter

Missice skriver:

Jeg forstår ikk helt hvorfor du skriver "hvis jeg er gravid" og at du ville være 4+4 idag osv, når du har fået en positiv test, hos lægen endda   ??

Du ER da gravid Tillykke

Vi er præcis lige langt og jeg venter med at fortælle dem det til juleaften Men det blir svært at holde det så længe.

Man kan komme til scanning i uge 7 og se om der er hjerteblink, og derefter falder riskoen ned til 5% for SA, op til uge 12 hvor man er næsten sikker

Det er fordi at streg nr 2 ikke er nær så tydelig som den første der kommer og så sagde min læge at jeg ikke kunne være 100% sikker på at jeg var gravid.

Vi har også snakket om at sige det juleaften

Anmeld

23. november 2011

1Wish

Anonym skriver:

Det er fordi at streg nr 2 ikke er nær så tydelig som den første der kommer og så sagde min læge at jeg ikke kunne være 100% sikker på at jeg var gravid.

Vi har også snakket om at sige det juleaften

Nåh på den måde.. Men altså en streg er en streg -og siden du er gået over tid + fået en positiv test tror jeg den er rimelig sikker

Har du prøvet med en Clearblue?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.