Den store tråd om blødning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.789 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Risen

Jeg så, at dindebat.dk har lavet sådan en, men kan desværre ikke læse alle svar når man ikke er bruger derinde. Så tænkte at, vi måske kunne hjælpe alle dem som har bekymringer om blødning under gravidtet og frygter spontan abort ved at dele erfaringer 

Blødning (meget, lidt?): 
Beskrivelse af blodet:
Tidspunkt i graviditet: 
Lægens forklaring: 
Efterfølgende SA/MA: nej/ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Risen

Blødning : Meget i 7 dage 
Beskrivelse af blodet: Meget frisk og mørkerødt
Tidspunkt i graviditet: uge 8
Lægens forklaring: Der var intet foster, kun en blommesæk, så graviditeten var gået i stå
Efterfølgende SA/MA: Ja

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

Risen skriver:

Jeg så, at dindebat.dk har lavet sådan en, men kan desværre ikke læse alle svar når man ikke er bruger derinde. Så tænkte at, vi måske kunne hjælpe alle dem som har bekymringer om blødning under gravidtet og frygter spontan abort ved at dele erfaringer 

Blødning (meget, lidt?): 
Beskrivelse af blodet:
Tidspunkt i graviditet: 
Lægens forklaring: 

Kan da lægge ud:

Jeg blødte så regelmæssigt og så meget i det første trimester at jeg ikke troede på jeg var gravid. Det kom på min periode-dato, det lignede almindeligt menstruationsblod og det varede et par dage.

Jeg har en dreng på 17 måneder idag, sund, tyk og glad.

Lægen har meldt pas - underordnet når jeg har fået gevinst ud af det.

Anmeld

23. november 2011

mortilnoahogmelina

JA jeg blødte lidt ..
Frisk blod
I uge 7+5
Et bristet blodkar
nej ..

Jeg har efterfølgende haft en ja ved ikk hvad det er , men en SA vel fostret var gået i stå med at vokse ..
Gik med det i mig i 2 måneder før det blev opdaget .. De blev ved at holde på jeg bare var tidlig gravid ..

Risen skriver:

Blødning (meget, lidt?): 
Beskrivelse af blodet:
Tidspunkt i graviditet:
Lægens forklaring: 

Anmeld

23. november 2011

june1987

Blødning (meget, lidt?): lidt brunligt og efter en uge meget
Beskrivelse af blodet: først gammelt og derefter friskt
Tidspunkt i graviditet: uge 6
Lægens forklaring: SA
Efterfølgende SA/MA: JA

Anmeld

17. august 2012

forhåbentlig kommende mor

Jeg har desværre haft en spontan abort og er vildt ulykkelig over det - jeg kan ikke lade være med at tænke på, om jeg kunne have gjort noget anderledes i min graviditet... puha livet er hårdt!

Blødning: Om morgenen 6+3 havde jeg lidt frisk blod på papiret da jeg tørrede mig. Senere på dagen var det bare lidt brunligt snask. Jeg blev liggende hele dagen... Om morgenen (kl. 9.30) 6+4 kom der igen lidt pletblødning af frisk blod - og ca. kl. 11.30 begyndte jeg at bløde meget. Jeg blev scannet og baby var der ikke mere... jeg bløder meget og har rigtig slemme menstruationssmerter...

Tidspunkt i graviditet: 6+4

Lægens forklaring: naturen

Efterfølgende SA/MA: Ja en SA

Anmeld

17. august 2012

Lady Marion <3

Uge 8 : En hel toiletkumme fyldt med mørkt blod , meget pludseligt som om min livmoder tømte sig på en gang , en anelse mens smerter . Det fortsatte på samme måde hver 2 -3 dag indtil uge 20 .. Blødte slet ikke udover de udtømninger .. Blev scannet et utal af gange og gynækologen mente det var fra en slimhinde  Fødte i uge 42 dejlig stor og velskabt dreng

Anmeld

17. august 2012

LMX

Blødning: Meget kraftige styrtninger + pletblødninger 

Beskrivelse af blodet: Frisk blødning + efterfølgende pletblødning dagligt som stadig er der primært med gammelt blod.

Tidspunkt i graviditet: Første gang i uge 6. (5 gange ialt indtil uge ca 13). Er nu 15+4

Lægens forklaring: Stort hæmatom i toppen af livmoderen. Vides ikke pga hvad.

Efterfølgende SA/MA: Nej, men risikoen er stadig forhøjet pga hæmatomet og skal derfor holde mig i rimelig ro og så vidt muligt undgå blodstyrtninger (som kommer ved fysisk anstrengelse)

Er blevet scannet regelmæssigt for at følge både baby og hæmatom udvikling.
Vi venter en indtil videre rask pige, som hænger i med arme og ben  (har fået foretaget moderkagebiopsi)

Anmeld

17. august 2012

LMX

Lady Marion <3 skriver:

Uge 8 : En hel toiletkumme fyldt med mørkt blod , meget pludseligt som om min livmoder tømte sig på en gang , en anelse mens smerter . Det fortsatte på samme måde hver 2 -3 dag indtil uge 20 .. Blødte slet ikke udover de udtømninger .. Blev scannet et utal af gange og gynækologen mente det var fra en slimhinde  Fødte i uge 42 dejlig stor og velskabt dreng

Lyder nøjagtig som det jeg står midt i, bortset fra at der går længere tid imellem mine styrtninger og at jeg pletbløder ca 1 gang om dagen. (om morgenen)

Årh hvor jeg håber det slutter ligesom det gjorde for dig. Jeg SAVNER mit arbejde

Anmeld

17. august 2012

Lady Marion <3

LMX skriver:

Lyder nøjagtig som det jeg står midt i, bortset fra at der går længere tid imellem mine styrtninger og at jeg pletbløder ca 1 gang om dagen. (om morgenen)

Årh hvor jeg håber det slutter ligesom det gjorde for dig. Jeg SAVNER mit arbejde

Hvor langt henne er du ?? Det er så frustrerende Man er møg nervøs. Gynækologen sagde at blødningerne helst skal stoppe inden uge 20 . Jeg måtte godt arbejde , de sagde at det havde intet med baby af gøre og at det IKKE var fordi jeg var ved at abotere ,, baby havde det godt derinde ,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.