Ny runde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Carl-Emil's mor

Hej piger jeg synes det er på tide med en ny runde med hvordan det står til hos os hver især her er det hovedet op og benene ned... Er sygemeldt fra studiet og delvist fra jobbet det betyder mere ro i hverdagen og mere afslapning og træning = en kvinde der har det meget bedre har dog lige haft min elskede lille hund igennem en stor tur hos dyrlægen hvilket har kostet mange tåre og taget på kræfterne men hun bliver sig selv igen nårh ja så har vi fået flaskekillibger ved min mor shit de er bare søde, men en flodfant ( aka mig) et kæmpe høloft og 3 killinger var fandme en mærkelig cocktail men de var glade på gården og mislingerne er de sødeste håber I andre har det fantastisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

TbCp

God ide!
Tjah hvordan går det her...
Har været sygemeldt siden midt oktober og det er jeg rigtig glad for! Jeg synes det er hårdt at være gravid denne gang, så det er fantastisk med mulighed for ro og afslapning.
Jeg har rigtig RIGTIG mange plukveer, hvilket også er grunden til sygemeldingen.
Har været til akupunktur nogle gange dog uden særlig virkning. Så nu glædes vi bare over hver dag og uge at lillebror bliver derinde

Skal til scanning på mandag, så er spændt på hvordan alt ser ud og tænker at de tjekker livmoderhalsen igen.

Liva er så stolt og glæder sig så meget til at blive storesøster, det er rigtig dejligt

Ellers sker der ikke det vilde her

Anmeld

22. november 2011

-Sigrid-

God ide

Det lyder da som noget lige for dig at gå hjemme og lave ingenting 

Tja, har fået noget akupunktur mod mit bækken og det hjalp bare SÅ meget  Og efter et smut på hospitalet fik jeg noget mod kvalmen - så jeg har ikke kastet op siden sidste fredag! 

MEN maven er godt nok ved at være i vejen, jeg er bange for at læne mig fremover fordi jeg tror jeg vælter, og ser seriøs ud som om jeg er klar til at eksplodere  ^^

Og så er den unge dame aktiv heletiden, elsker det  ink lige nu 

Så er vi snart færdige med værelset

Anmeld

22. november 2011

Kageelsker

Jamen her går det skam rigtig godt  Er ved at være en anelse utålmodig, og syntes godt snart det må blive januar!

Vi er ved at have styr på alt det praktiske, deriblandt børneværelset, som ellers har været lidt en stressfaktor (har været brugt til opbevaring og det har dælme trukket ud at få det tømt!). Men nu mangler vi kun at få samlet en reol, få vasket babytøjet og lagt det på plads + et par småting  

Så nu er der ro på, så jeg kan nyde min barsel og den nært forestående jul!

Anmeld

23. november 2011

oOhelene&larsOo

Go ide  Her går det lidt op og ned vil jeg sige... Må indrømme at jeg glæder mig til og få lillemanden ud og holde ham i mine arme 

Går hjemme og har gjort siden den 8 august, og det virkelig ved og være kedeligt syntes jeg. Startede med sygemelding i 8 uger da min mester han var en nar overfor mig da jeg fortalt jeg var gravid.. Nu går jeg bare ledig til jeg skal på barsel d. 23 december. 

Er begyndt og være rigtig træt igen som jeg havde i starten af graviditeten.. Min ryg og lænd driller meget med at den låser sig fast..

Bettemanden havde vendt sig allerede i omkring uge 28 og har dermed hovedet ned af allerede, og hold da op han kan sparke godt op under ribbenet.

Skal til sidste lægetjek på fredag så glæder mig til og høre hvor stor bettemanden er blevet på godt to uger  for to uger siden var vi JM og han vejede godt 1600 gram hvor jeg var i uge 30+0 på fredag er jeg 32+1 

Anmeld

23. november 2011

kekp

Her går det også super fint. Jeg er indtil nu sluppet ret nemt gennem min graviditet meeen kan godt mærke, at det er ved at være hårdt at arbejde på fuldtid, når man efterhånden er ved at være højgravid. Så jeg glæder mig til at gå på barsel. Har kun 1 uge tilbage

Lille manden har det også fint. Var til 3. lægetjek i mandags og der lå han med hovedet nedad.

Var til et tjek på Hillerød hosp for lidt over en uge siden. Jeg havde ikke mærket nok liv i et døgns tid synes jeg, så bestemte mig for at jeg hellere måtte få tjekket, om han var ok derinde. Det så heldigvis helt fint ud, men for pokker man bliver så nervøs når man pludselig ikke synes, at der er ligeså meget liv som der plejer at være. Er bare glad for at han var tip top

Anmeld

23. november 2011

Malene76

Skønt med en opdatering.

Her går det godt. Jeg gik på barsel i torsdags. Jeg nyder at kunne slappe af og gå herhjemme, men har også svært ved at slippe ansvaret på jobbet og tænker en del på det. Jeg har ingen gener af graviditeten, udover frygtelig halsbrænd og opstød ind i mellem og når det er værst er det virkelig slemt, noget jeg virkelig glæder mig til der stopper. Jeg er glad for muligheden for at gå fra 8 uger før forventet fødsel, da det bl.a. var blevet lidt hårdt at skulle hjælpe med eks. støttestrømper. Jeg var til læge til alm. graviditetsundersøgelse i mandags, hvor hun var i tvivl om lillefyren lå med hovedet eller numsen nedad. Han ligger i hvertfald skævt/skråt og burde ligge mere nede i mit bækken nu, så jeg skal til en ekstra skanning for at sikre at hovedet er nedad, ellers kunne det jo tyde på kejsersnit. Men mon ikke han endnu kan nå at arte sig, skulle han nu ligge med hovedet opad?

Jeg er så heldig at en veninde har inviteret mig til London i denne weekend. Vi tager afsted i morgen og kommer hjem søndag og jeg glæder mig for vildt! London er min absolutte favoritby. Jeg har boet der en kort overgang i 97 og det samme har min veninde og det er første gang vi skal sammen derover siden da.

Kram Malene 

Anmeld

24. november 2011

Møn-Mor

Höör
Høloft, killinger og kæmpemave - ih hvor jeg kan se det for mig .

BARSEL
Jeg har sidste arbejdsdag i morgen fredag d. 25. november og hvor jeg dog glæder mig helt vildt til ikke at skulle stresse om natten over, at jeg sover dårligt og skal tidligt op og på arbejde. Jeg vågner flere gange om natten ved, at mine arme sover helt oppe fra skuldrene af - øv det er træls.

VÆGTSKØN OG STILLING
Var til jordemoder d. 16.11.11, hvor jeg var 30+2.
Baby blev skønnet til ca. 1500 g og den lå med hovedet opad - men det bekymrede ikke jordemoderen, som sagde at baby kunne nå at slå adskillige kolbøtter frem til uge 36.

Har nu været til jordemoder 3 gange og kun set min kontaktjordemoder én gang, hvilket var den første gang - ret ærgerligt, når det er hende jeg bedst synes om og afløseren synes jeg ikke rigtig jeg svinger med.

BABYVÆRELSE OG UDSTYR
Har fået købt stort set det meste ind og mangler nu (af store ting), babyalarm (som er sat på budgettet til januar) samt en kravlegård til stuen, som liften kan stå i så vores hund ikke kan komme til baby, hvis jeg går ud af rummet.

Ja og så kom jeg i tanke om, at det nok ville være meget rart med et væghængt puslebord på badeværelset også - udover puslekommoden på babyværelset - de to rum ligger nemlig i hver sin ende af huset - babyværelset ved siden af vores soveværelse og badeværelset ved siden af stuen. Så det kunne være rart i dagtiden at kunne pusle på badeværelset.

Men selve værelset er vi ikke kommet i gang med endnu, kæresten mangler stadig at få flyttet resten af sit kontor ud derfra  inden vi kan male og indrette - bliver snart en kende utålmodig for vil så gerne i gang med at indrette .

HELBRED
Graviditeten er egentlig gået godt indtil nu - ingen kvalme el. opkastninger og det er først nu mit bækken volder mig problemer, har dog heldigvis undgået at måtte have sygdage pga. af det, så jeg er jo egentlig ret privilligeret må man sige .

/Winnie

Anmeld

24. november 2011

Fru Aagaard

Dejligt at høre fra Jer alle

Her går det super godt.. Vi har lige været til scanning og lillepigen vejer 1831g og jeg er 31 + 5 i dag , så det var bare helt perfekt

Hun møffer rundt og har det som blommen i et æg - hovedet er helt nede og sidder som det skal og numsen i vejret og ryggen i højre side, hun har ikke skiftet stilling siden uge 27 - så mon dog hun gør det nu, de mente hun var klar og øvede meget grundigt på vejrtrækningsøvelser Livmoderhalsen var rigtig fin lige nu, så vi skulle bare slappe af, de mener ikke jeg går terminen ud, men nu må vi se. Bare jeg går til 34+0 som er d. 10 dec. - så er jeg dygtig , haha

Så vi er kommende forældre, der er SÅ glade og stolte og hun ser bare fantastisk dejlig ud derinde

Ellers går det bare stille og roligt derud af, mit SF-mål sprænger i sin egen kurve langt over normalen, men ellers alt godt.

Børneværelset er så godt som færdig, vi vasker og er så småt ved at finde det første tøj frem og gøre klar, for en sikkerheds skyld. Vi mangler lige et par småting, som vi henter i næste uge alle tre og hygger med det

Vi nyder maven - og den hyggelige tid vi går i møde, storesøsteren er så stolt og glæder sig, og vi har fundet hendes storesøster gave nu

Faren venter i spænding, og kan simpelthen ikke vente, ligesom jeg, vi glæder os bare så meget til lillesøster kommer

Knus Karina 31 +5

Forresten andre end mig, der snart ikke kan køre mere Der er MAX 1 cm så støder maven mod rattet - hva søren gør man så... ??

Anmeld

24. november 2011

AnneH

God ide.

Men her går det sådan lidt op og ned. Var til sidste lægebesøg i mandags og da var jeg også til kontrol med min moderkage. Den ligger stadig foran livmorhalsen og skal til endnu en kontrol d. 20 dec. Hvis vi når så langt.

Tirsdag morgen bløder jeg temligt meget og kommer en tur på fødegangen. Her fik jeg piller til at stoppe blødningen og fik noget til at modne lille pigens lunger.

Heldigvis er blødningen stoppet, men jeg skal spise pillerne resten af ugen og må ikke lave noget som helst. Heldigvis har lille pigen det godt. Hun blev i mandags scannet til at veje 2000 g. så det er godt og det tyder på at moderkagen staidg giver hende den næring hun har behov for.

Men vi skal nok forbedre os på at hun kommer før tid, det er bare ikke til at vide hvornår. Hvis jeg ryger ind med en ny kræftig blødning, så tager de hende måske allerede der, men ellers bliver det med meget høj sansynlighed pks 14 dage før termin.

Er lige kommet hjem fra sygehuset og håber der går lang tid før jeg skal en tur derind igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.