Smerter fra halebenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.940 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. november 2011

Carina1977

Ja jeg har voldsomme smerter fra mit haleben. Har egentlig haft smerter derfra i et par år efterhånden, men jeg synes bare det er blevet værre og værre.

idag var jeg på en Tysklandstur, så jeg skulle sidde op i mange timer. Allerede da vi havde kørt i 10 min. fik jeg ondt i halebenet af at sidde op.

Jeg har lavet alle mulige rygøvelser, men intet hjælper nogensinde. Smerterne dukker altid op, når jeg sidder ret op eller læner mig tilbage. jeg har det bedst hvis jeg sidder foroverbøjet eller hvis jeg ligger ned.

Nogen der døjer med det her, og er der i de hele taget noget der kan afhjælpe det? Nogle øvelser? Jeg har nævnt det for min fys, men de øvelser hun har vist mig, hjælper nul og nix desværre 

jeg tænker....kan man få slid på sit haleben?

Det her er bare så invaliderende, for det er et smertehelvede hver gang jeg skal langt....så egentlig foretrækker jeg mest af alt bare at blive hjemme, hvor det er muligt at sidde i stillinger som er mere behagelige for mig.

Undskyld jeg ynker.....men øv hvor kan smerter bare være et helvede 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

morethanperfect

Carina1977 skriver:

Ja jeg har voldsomme smerter fra mit haleben. Har egentlig haft smerter derfra i et par år efterhånden, men jeg synes bare det er blevet værre og værre.

idag var jeg på en Tysklandstur, så jeg skulle sidde op i mange timer. Allerede da vi havde kørt i 10 min. fik jeg ondt i halebenet af at sidde op.

Jeg har lavet alle mulige rygøvelser, men intet hjælper nogensinde. Smerterne dukker altid op, når jeg sidder ret op eller læner mig tilbage. jeg har det bedst hvis jeg sidder foroverbøjet eller hvis jeg ligger ned.

Nogen der døjer med det her, og er der i de hele taget noget der kan afhjælpe det? Nogle øvelser? Jeg har nævnt det for min fys, men de øvelser hun har vist mig, hjælper nul og nix desværre 

Det her er bare så invaliderende, for det er et smertehelvede hver gang jeg skal langt....så egentlig foretrækker jeg mest af alt bare at blive hjemme, hvor det er muligt at sidde i stillinger som er mere behagelige for mig.

Hmm det lyder som mig ..

Jeg har vænnet mig til det , men burde nok gå til læge med det egentlig 

Anmeld

22. november 2011

Carina1977

morethanperfect skriver:

Hmm det lyder som mig ..

Jeg har vænnet mig til det , men burde nok gå til læge med det egentlig 

Ja måske burde man gøre det....synes bare lægen altid henviser til en fys....men det hjælper jo ikke noget desværre.

For 5 år siden viste en scanning en mindre diskus prolabs i lænden, men på billederne kunne man se at den ikke trykkede ind på noget, men det kunne jo være at den er blevet værre, for jeg bakser forfærdeligt meget med lændesmerter....men om sådan en prolabs skulle kunne påvirke halebenet, ved jeg ikke lige.

jamen hvad gør du, når du har ondt....er der intet der virker?

Anmeld

22. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

måske prøve at snakke med lægen da du kan forstuve halebenet... kan være du på et tidspunkt har haft ramt det på en uheldig måde...

har selv problemer hvis jeg sidder for længe på en stol der er hård... stammer tilbage fra folkeskolen hvor jeg blev sparket på det.. lige siden den dag har jeg haft ondt når jeg har siddet længe...

ved ikke helt hvad man kan gøre ved det men svigerfar fortalte at det kunne være fordi det dengang blev forstuvet og nu er lidt skævt at jeg har ondt da han havde læst eller hørt om det et sted...

Anmeld

22. november 2011

Carina1977

Wampires skriver:

måske prøve at snakke med lægen da du kan forstuve halebenet... kan være du på et tidspunkt har haft ramt det på en uheldig måde...

har selv problemer hvis jeg sidder for længe på en stol der er hård... stammer tilbage fra folkeskolen hvor jeg blev sparket på det.. lige siden den dag har jeg haft ondt når jeg har siddet længe...

ved ikke helt hvad man kan gøre ved det men svigerfar fortalte at det kunne være fordi det dengang blev forstuvet og nu er lidt skævt at jeg har ondt da han havde læst eller hørt om det et sted...

Jeg har aldrig slået mit haleben så vidt jeg husker....men det kunne ellers have været en udmærket teori 

Måske det var på tide at henvende sig til lægen igen og igen og sige at det er blevet meget værre.

Jeg kan heller ikke klare at sidde på hårde stole....jo blødere jo bedre....er næsten blevet mit motto   det er i hvert fald som om at den mindste tryk ind på halebenet, giver smerter.

Anmeld

22. november 2011

Gaia

Jeg har stadig ondt i mit haleben i perioder, når jeg sidder eller går. Tror jeg forstuvede det under fødslen af min datter. 

Anmeld

22. november 2011

Mira0911

Mon ikke du skal gå til lægen med det? 

Jeg oplever det, men slet ikke i det omfang du gør... 

Hvis jeg sidder for længe i samme stilling, kan jeg godt få ondt... 

Anmeld

23. november 2011

dpb

Carina1977 skriver:

Altså nu er jeg ikke lige 100% på hvor halebenet er... men ud fra den smerte du beskriver ville jeg måske nok gætte lidt på iskiasnerven (eller hvad den helt præcist hedder)... men ved det ikke

Qnuz

Anmeld

23. november 2011

Polkaprik

Jeg har det FULDSTÆNDIG lige som dig. Det er virkelig invaliderende og kan ødelægge enhver hyggelig aften! Jeg gruer også hele tiden for når vi ska nogle steder, hvordan jeg nu kommer til at klare den

Sev det at køre bil i mere end 10-15 min er vanskeligt da det gør SÅ ondt!

Jeg har været til lægen og har fået taget røntgen. Det viste ikke noget og jeg er ikke blevet en skid klogere. Min reumatolog ved heller ikke lige hvad det kan være. Min egen læges sidste bud var at det så nok var permenente nerveskader og hun ville have jeg skulle prøve at tage noget epilepsimedicin da det kan hjælpe på nervesmerter... Øhhh.. Købte dem men begyndte aldrig at tage dem da det var noget kradsbørstigt noget og jeg følte at min læge bare famlede sig frem i blinde.

Det har nu stået på i 4 år. Lige siden jeg blev gravid med min datter. Har ikke været mere end 12-13 uger henne før det startede.

Det hæmmer i den grad i alt hvad jeg gør og foretager mig. Jeg har også kronisk leddegigt og har en masse skavanker pga det, men har fået at vide det ikke skulle have inflydelse på det med mit haleben.

Så jeg har endnu ikke kunne få noget hjælp eller blevet klogere

Håber du er heldigere end mig og giv gerne lyd fra dig hvis det er!

Anmeld

23. november 2011

Nessie

Jeg har haft ondt i mit haleben siden jeg var gravid.

Da jeg kom tilbage på arbejdet blev det rigtig slemt.

Jeg gik til fys / massage, fordi jeg havde ondt i ryggen, og efter et stykke tid blev jeg sendt ind til deres kiropraktor, som kunne fortælle at jeg var helt låst i lænden. Efter nogen behandlinger for ryggen, er smerterne i halebenet stort set forsvundet

Jeg troede egentlig at det var en "bivirkning" af bækkenløsning, men det var åbenbart "Bare" fordi min ryg havde låst sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.