hyppig tisseri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. november 2011

sandramor

Hej piger...

Har lige et spørgsmål.. Jeg har allerede haft blærebtændelse to gange i denne graviditet.. Jeg har lige afsluttet min sidste kur men jeg sys stadig jeg render og tisser hele tiden... Ca hver 3 kvarte... Det svier ikke når jeg tisser men gjorde det heller ikke da jeg havde betændelse... Sys det er mærkeligt... Kan det være medicinen ikke har hjulpet? For jeg mindes ikke lige at man skal tisse sådan i 2trimester? Jeg har også sådan en mærkelig fornemmelse i maven.. Det stikker og trykker ... Men det kan jo også være det hele der giver sig? Hun vokser jo net nu og min mave vokser i gigant fart sys jeg...

Bare det ikke er underlivs betændelse eller sådan noget... Skal ringe og få svar på om der stadig er bakterier i min urin... Sys i jeg skal be ha ham om at tjekke mig for underlivs betændelse? Har aldrig haft det så aner ikke hvordan det føles....

Aarh undskyld det blev lidt forvirrende... Er vidst bare selv lidt forvirret.... Heldigvis mærker jeg meget til lillepigens puf som indimellem er spark så hun har det vidst fint derinde :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Synes i hvert fald lige du skal være OBS på det og så kontakte lægen i morgen - det kan jo være at medicinen ikke har hjulpet.

Og så vil jeg lige fortælle at jeg har skulle tisse voldsomt meget og tit ligesiden jeg fandt ud af at jeg var gravid  Så måske den her graviditet bare er anerledes end den første du var igennem

Anmeld

22. november 2011

sandramor

Ja jeg vil ihvertfald spørge lægen imorgen hvad han mener.... Især hvis jeg ikke har bakterier i urinen længere...

Hi hi da rart at høre jeg ikke er den eneste der render og tisser konstant og at det ikke nødvendigvis behøver betyde blærebetændelse... Men skisme irriterende.. Skal nærmest ha et toilet på spire ryggen hver gang jeg skal nogen steder altså...

Anmeld

22. november 2011

Giraffen

sandramor skriver:

Hej piger...

Har lige et spørgsmål.. Jeg har allerede haft blærebtændelse to gange i denne graviditet.. Jeg har lige afsluttet min sidste kur men jeg sys stadig jeg render og tisser hele tiden... Ca hver 3 kvarte... Det svier ikke når jeg tisser men gjorde det heller ikke da jeg havde betændelse... Sys det er mærkeligt... Kan det være medicinen ikke har hjulpet? For jeg mindes ikke lige at man skal tisse sådan i 2trimester? Jeg har også sådan en mærkelig fornemmelse i maven.. Det stikker og trykker ... Men det kan jo også være det hele der giver sig? Hun vokser jo net nu og min mave vokser i gigant fart sys jeg...

Bare det ikke er underlivs betændelse eller sådan noget... Skal ringe og få svar på om der stadig er bakterier i min urin... Sys i jeg skal be ha ham om at tjekke mig for underlivs betændelse? Har aldrig haft det så aner ikke hvordan det føles....

Aarh undskyld det blev lidt forvirrende... Er vidst bare selv lidt forvirret.... Heldigvis mærker jeg meget til lillepigens puf som indimellem er spark så hun har det vidst fint derinde :-)

jeg har (endnu) ikke blærebetændelse - meeeen jeg fik af vide af lægerne ved en scanning at jeg ikke tømmer blæren ordentligt, det er åbenbart et stort problem for mange gravide

Og hvis ikke man får det gjort ordentligt så er det netop at man kan få blærebetændelse, så hun sagde det var noget med at sidde der ud i den tid det tog - evt gå lidt rundt med det samme og prøve igen

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

sandramor skriver:

Hej piger...

Blev du tjekket efter du var færdig med behandlingen?

Nogle kvinder får bare mere eller mindre kronisk blærebetændelse, når de er gravide.
Så afsted til lægen igen, det kan være du skal have en skrappere kur.

Har du prøvet med tranebærsaft/udtræk/piller, som tilskud??
Det virker ofte rigtigt godt til forebyggelse mod blærebetændelse.
Og så er det utroligt vigtigt at du drikker rigeligt..meget gerne kamillete hver dag.
Det skyller også nyrer og blære igennem og virker betændelses bekæmpende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2011

sandramor

Hmm ja den har jeg vidst hørt noget om faktisk
i noget siger mig at jeg muligvis ikke får tømt den ordentligt... Det føles ihvertfald som om jeg skal tisse igen efter 10 min...

Skal man så tisse... Og tage sig tid... Rejse sig og gå lidt rundt og så tisse igen?

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

Det er meget, MEGET sjældent at gravide får underlivsbetændelse..jeg har faktisk aldrig hørt at nogen har haft det...det er forbeholdt de ikkegravide.
Og man bliver IKKE tissetrængende af underlivsbetændelse, men får voldsomme smerter og feber.

Anmeld

22. november 2011

Moms

Personligt tissede jeg ikke ret meget i 2. trimester - heller ikke i 3. faktisk - er i uge 38 nu.

Men det er vist meget forskelligt.

Moms

Anmeld

22. november 2011

sandramor

Nej lægen sagde jeg ikke skulle komme med ny urin prøve hvis jeg ikke havde nogen symptomer men det har jeg jo stadig ved at jeg tisser så meget..

Ja min kære mor nævnte godt tranebærjuice skulle være rigtig godt... Har dog aldrig hørt den med kamillethe men undre mig ikke at det skulle være godt.. Det er jo godt mod så meget andet... Hmm må vidst prøve begge dele tror jeg :-)

Mange gænge tak rådet søde sussie :-)

Anmeld

22. november 2011

sandramor

Nej jeg tvivler nu også på det er underlivs betændelse.
har ihvertfald hverken ondt eller feber...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.