Jeg kan ikke mærke min livmoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

NJN

LunaLykke skriver:

Haha så har du nok også fundet ud af at man kun bliver mindre tålmodig

Ja, helt bestemt.. Men det er heldigvis kun lige midt i læsningen.. Efterfølgende er det næsten glemt igen.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Misty

Ja det er rigtig nok, men jeg havde også svært ved at mærke det i starten! For det står alle steder beskrevet som en hård kant, og den er altså ikke særlig hård!

Hvis du ligger dig helt fladt på ryggen og måske med en pude under rumpen, så tror jeg du kan mærke den lige der hvor trusserne sidder.. Men du skal mærke med flad hånd, og du skal faktisk også trykke lidt hårdt... Det føles lidt som en vandballon..

Jeg ledte også efter den i laaang tid, det er bare hyggeligt at finde den, for så har man endnu et bevis (ja det tog mig lang tid før jeg var over bevist om jeg var gravid)...

Held og lykke med det...

Anmeld

22. november 2011

lycly

NJN skriver:

Ja, helt bestemt.. Men det er heldigvis kun lige midt i læsningen.. Efterfølgende er det næsten glemt igen.  

Ja, det rigtig nok

Anmeld

22. november 2011

NJN

Misty skriver:

Ja det er rigtig nok, men jeg havde også svært ved at mærke det i starten! For det står alle steder beskrevet som en hård kant, og den er altså ikke særlig hård!

Hvis du ligger dig helt fladt på ryggen og måske med en pude under rumpen, så tror jeg du kan mærke den lige der hvor trusserne sidder.. Men du skal mærke med flad hånd, og du skal faktisk også trykke lidt hårdt... Det føles lidt som en vandballon..

Jeg ledte også efter den i laaang tid, det er bare hyggeligt at finde den, for så har man endnu et bevis (ja det tog mig lang tid før jeg var over bevist om jeg var gravid)...

Held og lykke med det...

Okay, den med puden vil jeg prøve.  

Jeg er heller ikke helt overbevist om at det er rigtig nok jeg er gravid.. hehe

Anmeld

22. november 2011

Sissel

Hvis du ligger dig fladt ned på ryggen og mærker lige over skambenet skulle "grapefrugten" gerne ligge der.. Det føles ( så vidt jeg husker ) egentlig bare som om skambenet fortsætter op.. Nok fordi babyboligen er så hårdt..

Anmeld

22. november 2011

SussieThyssen

NJN skriver:

Jeg er i 13 uge(14uge) imorgen, og jeg kan ikke mærke min livmoder? Eller også er jeg bare ikke klar over det er den jeg mærker på.. 

Der står, at når man er så langt henne burde man kunne mærke den??  Men jeg kan ikke mærke noget?? 

Andre der heller aldrig har mærket deres?  

Jeg har aldrig gået og følt på den..hvorfor skulle jeg det??
Det har jeg overladt til fagfolkene.

Men så vidt jeg ved, føles den som en lidt fast vandballon når man forsigtigt trykker ind nede over skambenet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2011

Moms

Hej,

jeg er ret slank og i uge 12 og 13 kunne jeg ikke mærke min livmoder, har jeg skrevet i et debatindlæg. Jeg ved ikke hvornår, jeg så kunne men tror det var et par uger senere.

Jeg funderede over, om det er fordi min livmoder er bagudbøjet - hvilket den er (var). Det er altså ikke noget man skal bekymre sig om idet den rette sig op under graviditeten.

Du kan ikke skade fosteret bare du mærker forsigtigt. Det nemmeste er hvis du mærker i begge sider på én gang, så du ligesom kan skubbe mellem fingrene på den ene hånd og den anden.

Det er et rundt og fast organ, blæren vil typisk ikke være så fast (med mindre den er virkelig udspilet) og du vil sandsynligvis føle tissetrang, hvis det er den, du mærker på. Så tøm blæren og læg dig på ryggen, slap helt af og mærk efter. Men på nuværende tidspunkt ligger den altså ret dybt og kan være svær at "få fat i".

Tillykke med graviditeten.

Moms

Anmeld

22. november 2011

viben

NJN skriver:

Jeg er i 13 uge(14uge) imorgen, og jeg kan ikke mærke min livmoder? Eller også er jeg bare ikke klar over det er den jeg mærker på.. 

Der står, at når man er så langt henne burde man kunne mærke den??  Men jeg kan ikke mærke noget?? 

Andre der heller aldrig har mærket deres?  

Jeg kunne heller ikke mærke min selvom jeg lå ned og slappede af som man ska,l så spurgte min jordmoder der sagtens kunne mærke den... Hun sagde at det skyldes en kombination af at man ikke ved hvad man "leder efter" og at man kommer til at spænde mavemusklerne når man trykker løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.