Hvor meget tog du på i alt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ditte_Marie skriver:

Ja - som overskriften siger...

• Hvor meget tog du på under hele din graviditet?
  • Hvilken uge fødte du i?
  • Hvor meget havde du tabt dig få dage efter fødslen?

Jeg ved godt at der har været mange emner omkring vægt - men har ikke kunne finde nogen som omhandlede hele graviditeten.

jeg tog 26kg på...også ret madglad

tabte 10kg efter fødslen.

nu 2 måneder efter fødslen har jeg kun tabt 3 kg og jeg ammer hver 2. time da jeg har en ret så sulten dreng...men synes ikke amningen virker i forhold til det med at tabe sig..så har lange vej endnu

så er begyndt at træne idag...og synes faktisk det var rigtig dejligt at gøre noget i stedet for at gå rundt og være ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Ayasmor

Jeg tog 9 kg. på og fødte 41+2. Aner ikke hvor meget jeg tabte efter fødslen, da jeg ikke var på en vægt i flere mdr. efter

Anmeld

22. november 2011

Fenja09

Jeg tabte mig 6 kg under min graviditet - 2 dage efter fødslen havde jeg tabt 10 kg og ca 14 dage efter sagde vægten minus 15 kg. Så jeg vejer mindre nu end da jeg blev gravid.

/Fenja

Anmeld

22. november 2011

Mira0911

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at der har været mange emner omkring vægt - men har ikke kunne finde nogen som omhandlede hele graviditeten.

Første graviditet tog jeg 18 kg på - Smed 8 kg under fødslen... Jeg fødte 42+0 

Anden graviditet tog jeg 30 kg på - Smed 5 kg under fødslen og fødte 40+1 

Startvægten før begge graviditeter hed 60 kg - Og den vil jeg meget gerne ned på igen... 

Anmeld

23. november 2011

Hasselnødden

Ditte_Marie skriver:

• 31 kg.
  • Erh havde termin d. 10.1 men fødte den 13.1.
  • Ingen anelse, det bekymrede mig ikke spor og skænkede det absolut ikke en tanke.

Anmeld

23. november 2011

Annette A

1. graviditet 11 kg, fødte 39+4, tabte det hele ved fødslen

2. graviditet 18 kg, fødte 40+0, tabte 10 kg ved fødslen

Anmeld

23. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tog 10kg på, mest vand! Havde vand i hele kroppen fra omkring uge 30. I uge 31+ 3 fik jeg konstateret svangerskabsforgiftnig, fødte ved akut kejsersnit i uge 34. Et par dage efter ku jeg passe alle mine gamle bukser, så alle mine gravitets kilo røg heldigvis hurtigt igen. Vh Stine

Anmeld

23. november 2011

lucas<3

jeg tog 13 kg på da jeg ventede lucas..

fødte ham 42+0 tabte det meste a kgerne ved fødslen

Anmeld

23. november 2011

3rollinger

Ditte_Marie skriver:

Jeg kommer nok desværre også op på de 25kg, med mindre jeg snart føder..  Jeg er nemlig også sygemeldt, så min beskæftigelse er mad

Men jeg er glad for at det alligevel kan gå væk så hurtigt har du gjort noget for det?

Jeg tog med min foerste graviditet 21 kg paa. Desvaerre var der ikke meget barn i de 21 kg. Hun vejede kun 2430 g da jeg foedte hende i uge 39. Der var heller ikke noget fostervand der vejede. 

Saa efter foedslen, og 2 dage uden at spise efterfoelgende, andet end noget der smagte af opvaskevand, havde jeg alt i alt tabt 5 kg. Og de resterende 16 kg var helt mine egne og dem maatte jeg saa tage mig af. Og de roeg ikke af af sig selv! Netop fordi det ikke var vaeske eller andet. Jeg tabte mig heller ikke af at amme.

Saa da min datter var 4 mdr gik jeg paa kur, stille og rolig, for der skulle stadig vaere naering til maelken min datter fik. 

Idag vejer jeg det samme som da jeg foerst blev gravid. Dog har der vaeret to graviditeter mere siden. 

Saa selvom man tager paa og det ikke ryger af "af sig selv", saa kan man godt komme ned paa normalvaegten igen. Det kraever bare lidt arbejde.

Anmeld

23. november 2011

Jonatansmor

Ditte_Marie skriver:

Jeg var en HVAL. Ikke en af de der søde nuttede nogen på små 2 tons - men en BLÅHVAL af episke proportioner!

Jeg tog +25 kg på. Var vild med alt der kunne stopppes i munden og i mavsen og benyttede så absolut muligheden af at jeg i forvejen rendte rundt og så stor ud. Pizza med spaghetti og kødsovs kunne jeg spise uanede mængder af (Vammelt? Jae)

Mit kejsersnit blev sat til 10 dage før min termin - har aldrig fået regnet den derud med de uger og + dage ...

Jeg måtte intet 3 mdr efter mit kejsersnit. Så det blev til gode lange gåture med hunnien og drengen før jeg måtte begynde at løbe igen. 6 mdr efter var jeg nede i min str 34 igen og nu 17 måneder efter er jeg 1 kg under min oprindelige vægt.

Ammer man, tager det pludseligt rasende fart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.