Har i børn født tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Har ikke endnu, men har en søn fra 30/3 2011 og skal have en lille ny til juni 2012, så der bliver ca. 14-15 mdr i mellem dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Sildefisk

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jamen jeg har pseudotvillinger. Anton og Arthur. Der er 12 mdr i mellem mine og det var ikke planlagt men kunne ikke vælge fra da jeg stod i situationen.

Spørger du mig om jeg ville gøre det igen, er mit svar NEJ, og mit svar er fordi at jeg ikke synes det er optimalt for mine drenge.

Jeg har i forvejen en datter på snart 8 år, og jeg ved jo så hvad det vil sige at kunne give et barn ens "fulde opmørksomhed" i de første leveår og i den situation kan jeg ikke gøre dette for begge mine drenge. Og det nager mig og jeg begynder at kunne se at det også påvirker dem lidt. Synes hele tiden det står mellem valget af det ene og det andet. Det passer altid med at den ene skal spise når den anden vil lege, at en har skidt mens den anden spiser. Man har faktisk aldrig tid til at koncentrere sig 100% om bare det og den man har gang i:0)

Men vores situation og også lidt anderledes end normalt. Jeg er meget alene da min mand arbejder meget. Han kører hjemmefra hver morgen kl 0500 og træder først ind af døren igen kl 1930. Så jeg står selv for alt man-tor. Han har så fri fre-søn hvor vi så er to. Men der er jo også min pige på 8 og min mand har også en søn fra tidligere forhold. han er 5 og er her hver 2. weekend. Så der er knald på.

Nå men det var ldit herfra, spørg endelig hvis der er noget du vil vide:0)

Christina

min historie minder en del om din.

Dog er der 13mdr mellem mine og far er søofficer og væk op til 6 mdr ad gangen.

Det er sejt og jeg ville ikke anbefale andre i min situation at lave samme nummer

MEN når det er sagt, så elsker jeg selvfølgelig mine børn!

Anmeld

22. november 2011

Carslund

mine børn er knapt så tætte.... 23 mndr (nummer to kommer om en måneds tid), men stadigvæk har jeg hørt en del..

"ej hvordan kan du være klar til det?"

"sikke det bliver hårdt med to blebørn" osv...

Måske mest fra de kvinder som jeg ved har haft svært ved at få børn, når jeg tænker over det..  Da det ikke var helt planlagt at få nummer to lige nu svarede jeg dem med:

"Ville du så få en abort hvis det skete for dig?"......

Det ville de selvfølgelig ikke. og så lod vi den ligge der. Man har jo brug for at høre det positive. Alle de negative vinkler at se tingene på, skal vi nok selv finde...

Anmeld

22. november 2011

merle2010

der kommer til at være 25 mdr mellem mine to

nr 2 var bestemt ikke planlagt, men er nu mere end velkommen...

jeg er glad for at det først skete nu, så den store når at blive 2 år...

jeg lurer med her, da jeg også er ret nervøs for hvordan det vil gå

Anmeld

22. november 2011

celkt

noah3006 skriver:

Jeg er lidt interesseret i at høre om jeres mening om at få børn tæt efter hinanden.... Nogen der har det og hvad er mellemrummet mellem dem? Og hvad sagde folk omkring jer da i skulle fortælle nyheden? (ikke fordi det er dem der skal bestemme, men der vel altid nogen der synes det er for "meget" af det gode... Hvis i forstår)

Kh Kristina

jeg har to med 12½ mnd imellem, - og det vil jeg ikke anbefale til nogen.

jeg elsker jo mine unger, men det har været hårdt hele vejen igennem, og de har stadigvæk ikke fået den der, 'ihhh, hvor har de meget glæde af hinanden' ting som alle forventer af pseudotvillinger. De er idag 5 og lige blevet 7.

Omgivelserne tog egentligt pænt imod beskeden, men med lidt skepsis selvfølgelig.

Anmeld

22. november 2011

noah3006

1000 tak for alle jer der har skrevet om jeres situation. det er rigtig rart at høre lidt forskelligt. Og jeg kan sagtens se og forstå jer alle. Vi er selv i gang med at planlægge lidt her på hjemmefronten.... og det mest underlige er at jeg denne gang kan være mere nervøs for hvad folk vil siger end for alt muligt andet.. ondsvagt, for det er jo os selv der bestemmer, og selv vælge at vi gerne vil have børn tæt på hinanden... men af en eller anden grund er jeg skeptisk for at der også vil kommekommentar som:

ej var det planlagt? eller i har da travlt. sku i ikke lige nyde bette pigen først... osv. Men vi vil bare rigtig gerne have dem tæt på hinanden og længere er den jo ikke.

Tak for jeres ord.

Klem Kristina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.