Har i børn født tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. november 2011

noah3006

Jeg er lidt interesseret i at høre om jeres mening om at få børn tæt efter hinanden.... Nogen der har det og hvad er mellemrummet mellem dem? Og hvad sagde folk omkring jer da i skulle fortælle nyheden? (ikke fordi det er dem der skal bestemme, men der vel altid nogen der synes det er for "meget" af det gode... Hvis i forstår)

Kh Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

kitra

noah3006 skriver:

Jeg er lidt interesseret i at høre om jeres mening om at få børn tæt efter hinanden.... Nogen der har det og hvad er mellemrummet mellem dem? Og hvad sagde folk omkring jer da i skulle fortælle nyheden? (ikke fordi det er dem der skal bestemme, men der vel altid nogen der synes det er for "meget" af det gode... Hvis i forstår)

Kh Kristina

jeg har 2 piger tæt på hinanden. emma bliver 2 den 28 dec og lucca bliver 1 den 28 feb så 14 mdr mellem dem. vi fik meget lidt negativt responce på at jeg ventede igen så hurtigt det var faktisk kun min ældste storebror der var lidt skeptisk men det er nok fordi de har lidt svært ved at holde styr på deres 3 børn. jeg glæder mig til om 1 år for så vil de få så meget glæde af hinanden, de er også vældig glade for hinanden nu men det er jo svært at lege når den mindste er så lille.

Anmeld

22. november 2011

Valle81

Hejsa,

Jamen jeg har pseudotvillinger. Anton og Arthur. Der er 12 mdr i mellem mine og det var ikke planlagt men kunne ikke vælge fra da jeg stod i situationen.

Spørger du mig om jeg ville gøre det igen, er mit svar NEJ, og mit svar er fordi at jeg ikke synes det er optimalt for mine drenge.

Jeg har i forvejen en datter på snart 8 år, og jeg ved jo så hvad det vil sige at kunne give et barn ens "fulde opmørksomhed" i de første leveår og i den situation kan jeg ikke gøre dette for begge mine drenge. Og det nager mig og jeg begynder at kunne se at det også påvirker dem lidt. Synes hele tiden det står mellem valget af det ene og det andet. Det passer altid med at den ene skal spise når den anden vil lege, at en har skidt mens den anden spiser. Man har faktisk aldrig tid til at koncentrere sig 100% om bare det og den man har gang i:0)

Men vores situation og også lidt anderledes end normalt. Jeg er meget alene da min mand arbejder meget. Han kører hjemmefra hver morgen kl 0500 og træder først ind af døren igen kl 1930. Så jeg står selv for alt man-tor. Han har så fri fre-søn hvor vi så er to. Men der er jo også min pige på 8 og min mand har også en søn fra tidligere forhold. han er 5 og er her hver 2. weekend. Så der er knald på.

Nå men det var ldit herfra, spørg endelig hvis der er noget du vil vide:0)

Christina

Anmeld

22. november 2011

Krussedulle

Ikke endnu men når lillebror kommer, vil der være 12 mdr mellem ham og Storm .. Vores familier har kun reagerer positivt men da det blev off på face, var det næsten kun "guuud det var hurtigt" og "hvor er I modige" kommentarer der kom... Men vi tager det ikke så tungt.. Vi ville aldrig forsøge at få en mere, hvis ikke vi følte os klar ... Er da spændt på den udfordring det sikkert bliver, men jeg er også optimistisk! Har en stor dreng på 4, og han elsker og forguder sin lillebror og han glæder sig til lillebror nr 2 kommer ....min mand er meget hjemme, da han er studerende, og de har 1-2 hjemmestudie dage.. Så jeg kommer ikke til at være alene

Anmeld

22. november 2011

Oliver,Troia&Wictor

Vi har fået Oliver og Troia tæt på hinanden der skulle være 18mdr. mellem dem men der blev kun 14mdr. Oliver er fra dec. 2008 og Troia er fra feb. 2010. Folk syntes det var fedt men man hørte jo meget om hvor hårdt det ville blive, men nu venter vi Wictor (termn imorgen) og det vil sige vi har fået 3 børn inden for 3år og folk syntes det er for vildt og hvor hårdt jeg især vil få det, men jeg syntes selv det er skønt, for de får så meget glæde af hinanden, det kan jeg se på Oliver og troia allerede nu, så glæder mig til de bliver lidt ældre så får de glæde af hinanden -Så jeg går ind for at få børn tæt på hinanden

Anmeld

22. november 2011

*Louise*

Der er 17 mdr mellem vores nr to og nr tre....

Selvfølgelig har vi fået nogen kommentar med på vejen.

Min svigermor´s kommentar da hun fik det afvide var: I ligger da godt nok ik på det lade side!!!

Også har jeg været ved frisør for nylig hvor vi talte om mine børn og hendes kommentar var: Ej når de ligger så tæt så kan det da umuligt være planlagt???

Og jo det var hundrede procent planlagt, vi begyndte projekt baby da vores søn var 3 mdr gammel......

Nu er vores lille datter 4 mdr (d 4 dec) og vores søn 20 mdr (d 13 dec) Og vi har ikke fortrudt et sekund.....

Anmeld

22. november 2011

Valle81

noah3006 skriver:

Kh Kristina

Jeg tilføjer lige mere til mit indlæg ovenover:0)

Vi har ikke fåe negativ respons overhovedet, men nogle har da sagt puha godt det ikek er os osv:0)

Og glemte at skrive at drengene er glade for hinanden, men de er også jaloux på hinanden. Er sikker på de nok skal få masser af glæde af hinanden, men det er jo ikke en selvfølge:0)

Anmeld

22. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har 17 mdr. mellem vores dreng og pige - planlagt. Der var rigtig mange der synes, at det var for hurtigt og at det ville være synd for den "store".

Det var da hårdt, da de var mindre, men de har så meget glæde af hinanden og leger så godt sammen.

Anmeld

22. november 2011

nathja

jeg har 18 måneder mellem nr.1 og nr. 2 og der bliver ca. 23 måneder imellem nr. 2 og nr. 3.. selvfølgelig er det hårdt når man samtidig døjer med bækkenløsning, men det er også rart at se ungerne have glæde af hinanden..

vi har fået meget negativ respons i form af det var godt nok tidligt, ikke så smart, skulle i ikke se at komme ud og arbejde (manden har været på dagpenge siden vestas langeland lukkede og jeg har hele tiden haft en 29 timers stedfortræder stilling i aldi, men vi går da ikke bare hjemme og laver ingenting, jeg arbejder som frivillig i en genbrugsbutik med baby og børnetøj for ikke bare at rende rundt hjemme).nu her hvor vi venter nr. 3 har min mor slet ikke rigtig ville tale om graviditeten fordi hun tror det bare er for at redde vores forhold, men det fejler ikke noget tværtimod.. 

Anmeld

22. november 2011

Sommersko

Vi har 14½ måned imellem vores piger. det var IKKE planlagt. Men fik hjælp til den første, så troede ikke rigtig selv vi kunne, så passede derfor ikke helt vildt meget på...

Vi har slet ikke fået nogen negative kommentar med på vejen. Nok mere medfølelse, hehe, såsom, "puha I har da nok at se til". Og jo vi har sgu nok at se til, men nu er pigerne 21 mdr og 6½ måned og de får mere og mere glæde af hinanden - og er et stort smil, når de får øje på hinanden  Og så glemmer man altså det hårde...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.