Forvirret om jeg kunne være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. november 2011

mpr

Jeg har i en længere periode nu gået med kvalme efter jeg var sammen med min kæreste, det var et stykke tid efter jeg havde smidt mine p-piller fordi jeg fik det ikke så godt af dem. Men i hvert fald vi kom til at være sammen et par gange uden at tænke over kondom. Og nu er jeg så kommet så langt at jeg skulle have haft min mens. her d. 18 november, men mandag (d. 14) havde jeg noget plet blødning noget rosa farvet et eller andet. Og så troede jeg så at jeg skulle have min mens det var dog væk allerede senere samme dag. men så igen torsdags (d.  17) kom der igen noget der mindede om min mens. men det var væk igen allerede et halvt døgn senere, og det var heller ikke mere end to små pletter. 

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke eller gøre. Har prøvet at tage en test men får ikke rigtig noget svar ud af den, syntes godt nok at der var noget farve forskel i resultat siden men ikke nok til at jeg ville mene det var en streg, kunne jo være mine øjne spillede mig et pus.

Men tænker kan jeg være gravid? Og evt hvor lang tid burde jeg vente før jeg tog en test til? Min kvalme er stadig ikke væk og er nød til at spise meget i de vågne timer for at holde den lidt på afstand så jeg kan håndtere at skulle være i skole.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Hailiesmom11

Chel1992 skriver:

Jeg har i en længere periode nu gået med kvalme efter jeg var sammen med min kæreste, det var et stykke tid efter jeg havde smidt mine p-piller fordi jeg fik det ikke så godt af dem. Men i hvert fald vi kom til at være sammen et par gange uden at tænke over kondom. Og nu er jeg så kommet så langt at jeg skulle have haft min mens. her d. 18 november, men mandag (d. 14) havde jeg noget plet blødning noget rosa farvet et eller andet. Og så troede jeg så at jeg skulle have min mens det var dog væk allerede senere samme dag. men så igen torsdags (d.  17) kom der igen noget der mindede om min mens. men det var væk igen allerede et halvt døgn senere, og det var heller ikke mere end to små pletter. 

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke eller gøre. Har prøvet at tage en test men får ikke rigtig noget svar ud af den, syntes godt nok at der var noget farve forskel i resultat siden men ikke nok til at jeg ville mene det var en streg, kunne jo være mine øjne spillede mig et pus.

Men tænker kan jeg være gravid? Og evt hvor lang tid burde jeg vente før jeg tog en test til? Min kvalme er stadig ikke væk og er nød til at spise meget i de vågne timer for at holde den lidt på afstand så jeg kan håndtere at skulle være i skole.

Testen kan tages fra 1 dag i mens eller der hvor den skulle være kommet..

Men ellers tag til lægen de kan gerne fortælle dig om du er gravid..

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Chel1992 skriver:

Prøv at teste igen om en uges tid.

Og hvis den stadig er negativ, så snak med lægen.
Nogle kan være længe om at danne nok Hcg, som er graviditetshormonet som skal måles i urinen.

Er det et barn du gerne vil have, hvis du nu skulle være gravid??

Anmeld

21. november 2011

mpr

Okay tak Så vil jeg forsøge at prøve igen om en uges tid

Ja kæresten og jeg har snakket det igennem og da han er far i forvejen så mente han godt at han ville kunne håntere opgaven igen, dog er vi begge lidt nervøse omkring det fordi vi kun har været sammen 3½ måned som kærester, MEN hvis der er noget har vi aftalt at vi beholder det

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Chel1992 skriver:

Okay tak Så vil jeg forsøge at prøve igen om en uges tid

Ja kæresten og jeg har snakket det igennem og da han er far i forvejen så mente han godt at han ville kunne håntere opgaven igen, dog er vi begge lidt nervøse omkring det fordi vi kun har været sammen 3½ måned som kærester, MEN hvis der er noget har vi aftalt at vi beholder det

Ok

Men du melder da lige tilbage med hvordan det går, ikk??

Anmeld

21. november 2011

mpr

SussieThyssen skriver:

Ok

Men du melder da lige tilbage med hvordan det går, ikk??

Jo selvfølgelig gør jeg det Men hader bare ventetiden

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Chel1992 skriver:

Jo selvfølgelig gør jeg det Men hader bare ventetiden

Ja, den er lidt træls

Anmeld

21. december 2011

mpr

Tror jeg fik min mens d. 11 dec eller i hvert fald noget der mindede om det.. så er begyndt på min piller igen så vil jeg vente i hvert fald til næste efterår med at forsøge igen ^^ Vil helst undgå at skulle stoppe et skoleforløb som jeg betaler for, hvis jeg skulle gå hen og blive gravid

Anmeld

21. december 2011

SussieThyssen

Prøv at teste igen.
Men det kan også være P-pillerne der laver sjov med dine hormoner.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2011

mpr

Har testet mange gange uden held :/ gik dog næsten 50 dage over tid o_o Og min blødning var nok også mere "brunlig" end den var rød 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.