Kære du, nu er det måske lidt sent at skrive, men jeg har gået og tænkt en del over dit problem, så må lige give mit besyv med.
For det første, lyder det umenneskeligt hårdt, det du har været igennem og du fortjener virkelig at få et stort mor-kram for sådan en strid behandling.
Jeg synes, at Mebachs idé med at finde nogle reserve-forældre lyder glimrende og det kunne måske være med til at læge nogle gamle sår.
Derudover synes jeg, det er godt, at du har truffet en beslutning ifht dine forældre, for det er vigtigt, at du anerkender det svigt, du har følt og reagerer på det frem for at blive ved at gå og lade dig forvirre af alle dem, der mener, at du bare burde "tage dig sammen, glemme det og komme videre."
Jeg tror dog, at det kunne være en god idé for dig at skrive et brev til dem, hvor du uden omsvøb forklarer, hvorfor du har besluttet at stoppe kontakten til dem, så du ikke ender med en følelse af at give op eller endnu værre at handle lige som dem ved at dysse problemet ned og glide af på det.
Selvom du har forsøgt mange gange at tale med dem om det uden resultat, tror jeg, at et brev vil føles anderledes for dig, fordi det kan være nemmere at sige hårde ting, når du ikke står foran dem. Og så vil du også vide, at du har gjort alt, der står i din magt for at få talt ud med dem og hvad de så vælger at stille op med det er lige gyldigt.
De har muligvis reageret som de gjorde, fordi de ikke kunne rumme, at du havde været udsat for noget så frygteligt og muligvis har de fortrængt alt om det nu og er ude af stand til at forstå, hvorfor du ikke behandler dem så respektfuldt, som de sandsynligvis forventer, at du burde.
Og dermed har hele situationen muteret sig til noget, den slet ikke begyndte med at være. Og også derfor tror jeg, det er vigtigt, at du får sat ord på, hvorfor du vælger at lukke dem ude af dit liv, så du ikke skal bruge mere energi på at spekulere på, om du nu har gjort det rigtige og om de nu forstår dig eller endnu værre, sidde med en fornemmelse af at have givet op, før du rigtig fik sagt, hvad du havde på hjerte. Et brev vil du altid kunne tage frem og læse igen, når du bliver i tvivl, om du gjorde alt, hvad du kunne.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og jeg håber, du finder noget forældrekærlighed et eller andet sted.

Knus fra Birgitte