Narkolepsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.124 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Corn

Jeg synes ikke rigtig der var en kategori til mine spørgsmål vedr. narkolepsi, men prøver her...

Jeg har en dejlig kollega som brændende ønsker sig et barn, hende og kæresten er dog ikke igang med projektet endnu...

Hun har narkolepsi og får derfor (bla) Ritalin og paroxetin(tror jeg det hedder)

Er der nogen med narkolepsi eller lignende der kan fortælle om hvordan en graviditet forløber for en der ikke kan hænge sammen uden sin medicin???

Nogen erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

millesofie

Corn skriver:

Jeg synes ikke rigtig der var en kategori til mine spørgsmål vedr. narkolepsi, men prøver her...

Jeg har en dejlig kollega som brændende ønsker sig et barn, hende og kæresten er dog ikke igang med projektet endnu...

Hun har narkolepsi og får derfor (bla) Ritalin og paroxetin(tror jeg det hedder)

Er der nogen med narkolepsi eller lignende der kan fortælle om hvordan en graviditet forløber for en der ikke kan hænge sammen uden sin medicin???

Nogen erfaringer?

jeg får ikke medicin, men man er F up træt HELE tiden og især under gravidtet.. jeg sov næsten konstant ( når jeg kunne komme til det) men jeg har det heller ikke i svær grad

Anmeld

21. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Min mand har søvnabnø og narkopleksi og får ritalin. Derudover har jeg en søn med adhd der også får ritalin......

Jeg er ret sikker på at det ikke kan indtages mens man er gravid, da der er farer for at skade barnet og da man muligvis kan føde et barn, der har abstineneser mv.

Jeg vil på det kraftigste tilråde at man tager kontakt til fødestedet og aftaler/samarbejder med dem mht projekt baby...andet vil være dybt uansvarligt.

Anmeld

21. november 2011

Corn

Tin skriver:

Min mand har søvnabnø og narkopleksi og får ritalin. Derudover har jeg en søn med adhd der også får ritalin......

Jeg er ret sikker på at det ikke kan indtages mens man er gravid, da der er farer for at skade barnet og da man muligvis kan føde et barn, der har abstineneser mv.

Jeg vil på det kraftigste tilråde at man tager kontakt til fødestedet og aftaler/samarbejder med dem mht projekt baby...andet vil være dybt uansvarligt.

Er fuldt ud klar over at hun ikke må tage sin medicin, det er hun også selv, jeg leder bare efter andre, der har prøvet at gennemgå en graviditet og derfor måtte undvære sin ritalin

Anmeld

21. november 2011

Sukkerblomst

Hvad er narkopleksi ?? Spørger fordi jeg er så nysgerrrig

Anmeld

21. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Corn skriver:

Er fuldt ud klar over at hun ikke må tage sin medicin, det er hun også selv, jeg leder bare efter andre, der har prøvet at gennemgå en graviditet og derfor måtte undvære sin ritalin

Tror det klogeste vil være at kontakte fødestedet.

Kan tydeligt huske, hvordan min mand var uden medicinen. Han har ALDRIG passet vores børn alene (før han fik medicin). Kan kun forestille mig, hvordan det må være som gravid med denne sygdom, men måske findes der alternative metoder i sådan en situation. 

Men håber trods alt det lykkes for din veninde

Anmeld

21. november 2011

lukasmor

Sukkerblomst skriver:

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/narkolepsi.htm

Anmeld

21. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Sukkerblomst skriver:

Det er en søvnsygdom, der gør at man simpelhen falder i søvn meget pludseligt og under alle situationer.

Min mand kunne, før han blev sat i medicinsk behandling , falde i søvn mens han stod op og smurte madpakke, eller midt under en samtale. "søvnanfaldene kommer meget pludseligt og uden varsel.....eller man kan se at han bliver lidt fjern og pludselig sover han. Han har derfor heller aldrig passet vores børn mens de var små, for det turde jeg simpelhen ikke ricikere. Han har også søvnabnø, som også er en søvnsygdom, hvor han stopper med at trække vejret under søvnen....og faktisk holder han mange og lange vejrtrækningspauser og sover derfor med ilt.

Sygdommen kan være meget invaliderende, men med rette behandling mærker man næsten ikke til den.

Hvis han glemmer medicinen kan både han selv og jeg mærke det ret hurtigt, og hvis han en sjælden gang glemmer ilten, så er han monster træt dagen efter. Og det er ikke træt som du og jeg ville være, men træt så han kan falde stående i søvn

Anmeld

21. november 2011

Klumpe-dumpe

Corn skriver:

Nogen erfaringer?

min veninde har gået gennem en graviditet med narkolepsi, så prikkede lige til hende, da jeg ved hun vil være meget behjælpelig med at svare på spørgsmålene

-og jeg skulle hilse og sige at du/din kollega er velkommen til at kontakte hende på:

lightmindedd@hotmail.com

Anmeld

22. november 2011

Corn

Lille fe skriver:

min veninde har gået gennem en graviditet med narkolepsi, så prikkede lige til hende, da jeg ved hun vil være meget behjælpelig med at svare på spørgsmålene

-og jeg skulle hilse og sige at du/din kollega er velkommen til at kontakte hende på:

lightmindedd@hotmail.com

EJ super, tak for det... Jeg prøver at give det videre til den lille skrukhøne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.