S.U, er det en fejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.569 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej piger

Jeg har haft i Oktober søgt om dobbeltrater, og at de skulle blive udbetalt i November. Da jeg så af en fejl fik afleveret papirere for sent, fik jeg normal S.U i November.

Men nu kan jeg så gå ind på min S.U og se at jeg står til at få "DB-fødselsklip". Jeg går udfra at DB betyder dobbelt? (Nogen der ved om jeg har ret i det? )

Der står så at jeg har fået DB-fødselsklip også i November. Og det har jeg jo ikke.

Så første spørgsmål: De penge jeg skulle have haft ekstra i November, får jeg dem udbetalt til December i stedet så?

Andet spørgsmål: Jeg kigger inde under SU-Oversigt og kan se, at under SU bruttoen og SU-netto at der står jeg skal have det samme som det jeg plejer?

Er det fordi de ikke skriver derinde hvad jeg får ubetalt dobbelt, og jeg skal vente til at se hvad der kommer til at stå under udbetaling i stedet for - eller er det en fejl?

Vil jo gerne vide om det er en fejl, så den måske kan nå at blive rettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

MissTas

rikkeregnbue skriver:

Hej piger

Jeg har haft i Oktober søgt om dobbeltrater, og at de skulle blive udbetalt i November. Da jeg så af en fejl fik afleveret papirere for sent, fik jeg normal S.U i November.

Men nu kan jeg så gå ind på min S.U og se at jeg står til at få "DB-fødselsklip". Jeg går udfra at DB betyder dobbelt? (Nogen der ved om jeg har ret i det? )

Der står så at jeg har fået DB-fødselsklip også i November. Og det har jeg jo ikke.

Så første spørgsmål: De penge jeg skulle have haft ekstra i November, får jeg dem udbetalt til December i stedet så?

Andet spørgsmål: Jeg kigger inde under SU-Oversigt og kan se, at under SU bruttoen og SU-netto at der står jeg skal have det samme som det jeg plejer?

Er det fordi de ikke skriver derinde hvad jeg får ubetalt dobbelt, og jeg skal vente til at se hvad der kommer til at stå under udbetaling i stedet for - eller er det en fejl?

Vil jo gerne vide om det er en fejl, så den måske kan nå at blive rettet

er fødselsklippene ikke nogle du først kan bruge under din barsel ? og dobbeltklip betyder bare at du får udbetalt dobbelt SU i 6 mrd. fremfor alm SU i 12 mrd som en barsel normal varer.. har nemlig selv søgt om fødselsklip og de gør at jeg får SU under min barsel på 12 mrd. så tror lige du skal ha tjekket op på det

Anmeld

21. november 2011

MissTas

men SU kan du også kun få udbetalt under din barsel hvis du går på en videregående uddannelse..

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

MissTas skriver:

er fødselsklippene ikke nogle du først kan bruge under din barsel ? og dobbeltklip betyder bare at du får udbetalt dobbelt SU i 6 mrd. fremfor alm SU i 12 mrd som en barsel normal varer.. har nemlig selv søgt om fødselsklip og de gør at jeg får SU under min barsel på 12 mrd. så tror lige du skal ha tjekket op på det

Der står inde på SU at jeg kan søge om at få pengene udbetalt fra allerede 2 mdr før jeg skal føde - og det er det jeg har gjort

Resten af det du fortæller mig, det ved jeg godt  Og har før haft snakket med hende der har med SU at gøre på min skole, og hun har også fortalt mig, at jeg kunne søge om at få det allerede fra November af.

Anmeld

21. november 2011

Bassemor<3

Inde i udbetalinger står der KUN den almindelige su på 5400 kr. hvis du får andre su ydelser står det under oplysninger om de ydelser. Jeg får først fødselsklip fra februar fordi jeg har termin den 13/2. Men mine su-lån står under sulån. Der står det samlede beløb jeg skylder, dog ikke hvor meget jeg får udbetalt, da det jo er som alle andre su-lånere 

Anmeld

21. november 2011

MissTas

rikkeregnbue skriver:

Der står inde på SU at jeg kan søge om at få pengene udbetalt fra allerede 2 mdr før jeg skal føde - og det er det jeg har gjort

Resten af det du fortæller mig, det ved jeg godt  Og har før haft snakket med hende der har med SU at gøre på min skole, og hun har også fortalt mig, at jeg kunne søge om at få det allerede fra November af.

nå okay så vil jeg ikke blande mig, hehe ..

så ved jeg ikke lige hvad fejlen er

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

babyboy2012 skriver:

Inde i udbetalinger står der KUN den almindelige su på 5400 kr. hvis du får andre su ydelser står det under oplysninger om de ydelser. Jeg får først fødselsklip fra februar fordi jeg har termin den 13/2. Men mine su-lån står under sulån. Der står det samlede beløb jeg skylder, dog ikke hvor meget jeg får udbetalt, da det jo er som alle andre su-lånere 

I udbetalinger står der slet ingenting endnu ? Jeg undrer mig over den oversigt man kan se over SU.

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

MissTas skriver:

nå okay så vil jeg ikke blande mig, hehe ..

så ved jeg ikke lige hvad fejlen er

Nej okay, bare i orden  Heller ikke sikkert der er en fejl, men at det bare er sådan det skal være

Anmeld

21. november 2011

Bassemor<3

forresten, så betyder det vist at du kan SØGE om klippene to måneder før barsel, men du for den først udbetalt den 1 i den måned du går på barsel, med mindre det er efter den 20. så er det måneden efter 

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

babyboy2012 skriver:

forresten, så betyder det vist at du kan SØGE om klippene to måneder før barsel, men du for den først udbetalt den 1 i den måned du går på barsel, med mindre det er efter den 20. så er det måneden efter 

Jeg kopierer lige til dig, hvad der står inde på S.U:

"Du skal være mor

Hvis du bliver mor, mens du går på en ungdomsuddannelse, kan du:

• få 12 måneders ekstra SU
  • tidligst søge om ekstra SU tre måneder før terminsdatoen 
  • få den ekstra SU udbetalt fra to måneder før, du får barnet til tolv måneder efter (men maksimalt i 12 måneder i alt)
  • få den ekstra SU udbetalt som enkeltrater i 12 måneder eller som dobbeltrater i seks måneder. Du kan også kombinere enkelt- og dobbeltrater og for eksempel få udbetalt enkeltrater i seks måneder og dobbeltrater i tre måneder. "

Så jo, jeg kan godt få den fra  2 mdr før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.