anmeldelse af bogen ondskaben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.381 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. november 2011

jydeinden

tillader mig lige at ligge en anmeldelse af bogen ondskaben ind som jeg selv har skrevet for efterhånden lang tid siden.....

Denne anmeldelse er af en god bog, som har "mærket" mig på en speciel måde, ikke fordi jeg kan sætte mig ind i hans sted, men fordi den er så velskrevet, på en uhyggelig måde.

Bogen hedder Ondskaben, og så tænker du måske, at den nok handler om mord, og splatter, og gys.
Og det gør den sådan set også på sin vis i hvertfald gys delen.

Bogen handler om en ung dreng/ fyr (Erik) som har været så uheldig at havne i familie med en modbydelig mand, hans far bruger volden som skjold, og som løsning imod alt. På daglig basis får Erik bank eller piskeslag af sin far, indtil Erik en dag ender med at have banket en del på sin skole, og dette bliver opdaget, han bliver smidt ud. og ender derfor på en højskole hvor der er denne særlig "opdragelses form" elever banker elever og dette foregår som en del af skolens overlevelses form. det er helt okay, og ingen lærer afbryder det.
Den unge Erik forelsker sig senere i bogen i en pige, hvilket skolerådet ( dem der banker ham) opdager, og denne pige "forsvinder" det samme sker for Erik´s eneste gode ven Pierre.
Erik bliver tæt på vanvittig, og der sker mystiske ting på højskolen.....

Da jeg ikke vil afslører slutningen af bogen af hensyn til de som eventuelt gerne vil læse den, så stopper jeg der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Er den ikke blevet filmatiseret på svensk? Synes den minder om en trailer for en film, jeg rigtig gerne ville se, men aldrig fik set.

Anmeld

20. november 2011

lycly

PT skriver:

Er den ikke blevet filmatiseret på svensk? Synes den minder om en trailer for en film, jeg rigtig gerne ville se, men aldrig fik set.

Den er blevet filmatiseret jo, og både bogen og filmen er SUPER gode

Anmeld

20. november 2011

jydeinden

PT skriver:

hehe Lunalykke har svaret for mig.. jo den er filmatiseret og er en af de få film ( ifølge mig) som er rigtigt godt lavet i forhold til bogen .. så er man ikke så meget til at læse, eller vil man bare gerne se en god film også, så kan den anbefales

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.