Miss_ano skriver:
Hmm nej det er også min tanke at sandsynligheden ikke er særlig stor så..
Nej det har jeg ikke prøvet, hvordan virker det?
Min læge lavede en gynækolog undersøgelse på mig da jeg var deroppe, hun sagde at der ikke var noget at se, at det så fint ud, så jeg tror ikke det er nogle karsprængninger der er...
Men hun snakkede om at hun efter de 3 måneder ville tage en blodprøve ifb. med mit stofskifte, og det forstår jeg ikke lige hvad det har med min menstruation at gøre?`
Tak skal du have for svaret
Din læge kan tage blodprøver for at afdække om du har blodmangel samt stofskiftelidelser og forstyrrelser i blodets evne til at størkne, hvilket kan være årsag til den kraftigere blødning og/eller blødningsforstyrrelserne.
Hvis du skal ægløsningsteste er du sandsynligt nødt til at teste, selvom du har menstruation/bløder, for HVIS du har en normal ægløsning, kan den måske falde på et tidspunkt, hvor du tror, du har menstruation, men hvor der er tale om en anden form for blødning i stedet.
Du skal teste 1 måneds tid, og du skal teste 1-2 gange i tidsrummet 10 - 20, testene kan sagtens vise 2 streger, men der er først tale om en positiv test, når begge streger er lige tydelige, eller teststregen er mere tydelig. Når du har en positiv test, så falder ægløsningen 24-36 timer senere - men i dit tilfælde kræver det så også, at du ikke har menstruation minimum 10 dage herefter, da det er absolut korteste lutealfase, hvis der skal være tale om en sund graviditet - og det er så nok dér, du vil have et problem.
Anmeld