Er du det du vil??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2009

Heidi B

Heidimed lea skriver:

skide godt spørgsmål ligenu i disse dage. jeg er jo på barsel nu, men skal tilbage på mit gamle job 1 maj hvis jeg ikke finder andet inden. der er bare så meget weekend og aftenarbejde og det kan vi ikkke få til at hænge sammen med 3 små børn.

mit drømmejob er på en skole med special børn eller en specialbørnehave. der er bare ikke noget at søge ligenu.

derfor overvejer jeg kraftig at blive dagplejemor i et par år, mens Nicolaj er lille. der kommer en ud onsdag til en forsamtale. jeg er dog endnu meget i tvivl om det er noget for mig.

så nej jeg er ikke det jeg vil ligenu. hvad synes i jeg skal gøre gribe i??? synes det er svært når der ikke er noget at søge.

dog vil jeg sige at pædagog er det jeg vil, synes dog det kan være hårdt når man samtidig er småbørnsmor også.. alting glider ligesom ud i et.
heidi (med en syg nicolaj)

Hej...

Kan måske være en løsning i et år eller 2....
Vi har en dp mor som vi er rigtig glade for, dog er der et problem, og det er at om eftermiddagen når hendes dreng på 5 år kommer hjem fra børnehave(han bliver hver dag hentet af mormor) så vil han gerne se tv eller spille playstation. Det skal han jo gøre i stuen, og det er forvirrende for mine drenge, at de ikke må se tv. Det er mig der ikke vil have de ser tv hos hende...
Og så har hun problemer med at komme til arrangementer i børnehaven, komme til lægen/tandlæge med hendes børn med mindre hun hver gang skal bruge en ferie dag.
Hendes åbningstid er 7.30-17.15... Så man skal også tænke på at resten af familien bliver involveret. Og hvis din mand er syg, så er der jo også børn... Men er huset indrettet til det, så er det da en kanon chance for at være sammen med dine børn.

Spændende hvad du finder på....

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2009

Heidimed lea

tak for svar heidi

ja med små børn og en (Karriere) går måske ikke altid hånd i hånd, og lige nu må jeg vælge hvad der er bedst for familien samlet..

jeg har da også mange tanker og ideer om en dagpleje ig skal nok sørge for at gøre det godt..

tror også kun det bliver for et par år, bare det så er gode år for børn og voksne.
knus Heidi

Anmeld

22. februar 2009

Stumpen

Heidimed lea skriver:

tak for svar heidi

ja med små børn og en (Karriere) går måske ikke altid hånd i hånd, og lige nu må jeg vælge hvad der er bedst for familien samlet..

jeg har da også mange tanker og ideer om en dagpleje ig skal nok sørge for at gøre det godt..

tror også kun det bliver for et par år, bare det så er gode år for børn og voksne.
knus Heidi

Hej..

Jeg har selv tænkt tanken at blive dagplejemor, men jeg tror simpelthen ikke at det er noget for mig.. Jeg ville elske at "gå hjemme", men ved helt seriøst ikke om min tålmodighed rækker til at gå med 4 små børn helt alene hver dag.. Jeg tror virkelig det kræver mere end men lige regner med at være dagplejemor.. Men inden for de næste par år flytter vi så også i lejlighed igen, så det kan slet ikke lade sig gøre..

Men vi kommer til at stå i samme problem som jer -især hvis jeg kommer ind for specialområdet, som oftest er skiftende arbjedstider, da Karsten arbejder i 3-holdsskift.. Det sætter bare visse begrænsninger, men heldigvis er der over 1 år til vi står i det dilemma, men den tid kan hurtig gå.. Men altså der er jop altid normalområdet, som det så "flot" hedder.. Men er det ikke noget med at det er svært at få arbejde i børnehaverne, da det er et eftertragtet arbejdsplads eller er det blot et rygte??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.