Plukkeveer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Filippa & Liva

Camulla skriver:

Jamen, det kan da være at det er det så... Rart med en forklaring, så jeg ved de ikke er unormalt  

Vil da næsten tro det er ligament smerter så.

Jeg oplevede dem tit og så var jeg bare nød til at sidde ned med det samme fordi det gjorde pokkers ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Wimmie

Camulla skriver:

Jamen, jeg ved ikke hvordan jeg bedre skal forklare det end meget meget meget slemt sidestik... og det sidder også lige der hvor man får sidestik. Men ja, brændende smerte kan man måske godt kalde det...

Er det godt nok "bare" pga. pres indefra? Har ikke oplevet i min forrige graviditet, men de er også så forskellige de graviditeter jo 

Jah... Mit føles dog ikke som sidesting - men de smerter har jeg også haft, men så har jeg lavet noget aktivt og de er gået væk så snart jeg slappede af igen.

Jeg har åbenbart en meget pressende baby - lige så snart jeg har spist eller drukket noget så giver det så voldsomme smerter i venstre side og i ryggen at jeg ikke kan gøre andet end at ligge ned 

Jeg tror mine indre organer er godt maste derinde...

Men umiddelbart lyder dit ikke helt som det samme; hvis det fortsatte ville jeg nok snakke med en læge eller fødegangen om det. Hvis det er plukveer må de jo ikke give smerter på den måde 

Anmeld

19. november 2011

Ems30

Mit umiddelbare gæt ville også være ligamentbåndene der lige pludselig bevæger sig. Jeg oplever nogen gange at hvis jeg vrider mig for hårdt, fx pludselig vender mig om på en stol, så gør det også bare f* ondt! Plukkeveer skulle gerne føles, som en anden siger det, som at maven bliver hård (spænder) og så løsner efterfølgende. Plukkeveer skal heller ikke gøre ondt. Hvis de gør, så skal du nok ringe ind til FG. Jeg krydser fingre for at du får det bedre

Anmeld

19. november 2011

Muffinmus

nej, det er ikke plukveer, mere ligamenter eller fordi dit barn rammer en nerve der så bliver trykket over længere tid måske:-)Begge dele kan gøre røv ondt og vare et stykke tid.

Anmeld

19. november 2011

Zelinasmor

Camulla skriver:

Har lige læst dit indlæg fra igår og kan se at du også har bækkenløsning... Har jeg også 

Min smerte sidder bare ikke i bækkenet, men man ved da aldrig?? Gider bare næsten ikke at ringe til lægen, man ved jo godt hvad de siger. næsten... Gå hjem og slap af... Men var godt nok ved at tage forbi sygehuset igår da... Ringede du til lægen??

Nej, jeg ringede ikke til lægen. Kan se at mange skriver de tror det er bækkenløsningen. Men det tvivler jeg på i mit tilfælde. Det plejer at "gå væk" når jeg ligger mig med en pude mellem benene. Tværtimod havde jeg min konstante smerte EFTER jeg havde lagt mig og det varede 3+ timer. Men det kan jo være en nerve der har sat sig i klemme

Anmeld

20. november 2011

Camulla

xoxotasha skriver:

Nej, jeg ringede ikke til lægen. Kan se at mange skriver de tror det er bækkenløsningen. Men det tvivler jeg på i mit tilfælde. Det plejer at "gå væk" når jeg ligger mig med en pude mellem benene. Tværtimod havde jeg min konstante smerte EFTER jeg havde lagt mig og det varede 3+ timer. Men det kan jo være en nerve der har sat sig i klemme

Jeg synes de fleste siger, at det er ligamentsmerter... Vidste jeg ikke hvad var? 

Anmeld

20. november 2011

chicka23

Hejsa.

For nogle uger siden vågnede jeg med lignende smerter, som også var meget vedvarende. Kunne ikke bevæge mig uden det gjorde sindsygt ondt, så ringede til fødegangen og blev bedt om at komme derind.

Blev undersøgt og scannet og det viste sig at det var en blærebetændelse.

Kom i behandling og blev indlagt til observation, da det var meget tæt på at min livmoderhals var begyndt at åbne sig.

Så måske du lige skal et smut forbi lægen med en urinprøve

Anmeld

20. november 2011

Moms

Jeg synes også lige du skal tjekkes for blærebetændelse.

Jeg har også smerter på samme måde - har dog ikke blærebetændelse og mine smerter varer ikke i så lang tid som dine.

Jeg tolker mine som ligamentsmerter og/eller smerter fra triggerpunkter i ligamenter/psoasmusklerne.

Jeg er slank nok til at kunne finde disse triggerpunkter. De sidder lige over ca 1-2 cm og 5-10 cm inde fra den øverste kant af hoftebenene. Når jeg trykker på dem - og jeg behøver sandelig ikke trykke særlig hårdt - kan jeg genskabe smerten og det giver menstruationslignende spændinger ned i bækkenet.

Det gør ret ondt!

Hvis du tør kan du prøve at massere dem ganske forsigtigt. Ikke mere end 6-12 gange styg hen over. Det kan du måske gøre 2-3 gange dagligt.

Hvis du kan finde disse punkter mener jeg, det må være et godt bud, at dine smerter skyldes ligamenterne.

God bedring

Moms

Anmeld

20. november 2011

4xGreve

Camulla skriver:

Hej piger!

Igår da jeg var ude at juleshoppe med min mand og min søn, fik jeg så sindssygt ondt i den højre side af maven. Jeg kunne ikke gå eller bevæge mig, ja, selv når Frederik kørte over et lille bump på parkeringspladsen, gjorde det sindssygt ondt! Jeg måtte sætte mig ned i lampeafdelingen i Salling og stortudede - så ondt gjorde det! Og det blev bare ved! Det føltes ligesom at have meget meget kraftigt sidestik, som bare blev ved i en time ca.

Idag, nu her, fik jeg det så igen. Bare i venstre side og ikke nær så slemt, kunne dog ikke bevæge mig, var lige ved at hyle igen og det varede heller ikke så længe. Dog gør det stadig lidt ondt endnu...

Kan det være plukkeveer, der varer i så lang tid? Har aldrig rigtig haft plukkeveer, men kan da næsten ikke tro, at de kan vare så længe og gøre SÅ ondt?! Jeg har 8 uger tilbage af min graviditet idag...

Nogle der har oplevet ligende eller ved hvad jeg taler om??

På forhånd tak  

det lyder som ligment smerter eller som om du måske har lavet en bevægelse der har lavet en forstrækning i livmoderen ( jeg har haft noget ligende men det var noget a la en fiber sprøgning i livmoderen fik jeg at vide)

Anmeld

21. november 2011

Carslund

Jeg oplevede noget lignende med min første søn... Mine ligamentsmerter sidder i nedre region af maven og bækkenet og giver jag og niv og når jeg lå stille var det ømt. Jeg havde lidt bækkenløsning så mit bækken var ret irriteret.

Dette noget helt andet.

Det sad ligesom midt på maven i siden som en "stribe" ned langs med maven og var en helt anden slags smerte som blev ved og ved og ved....... Jeg ved ikke om det er det du har oplevet.  Jeg kom straks til læge da de havde mistanke om blidtarmsbetændelse, hvilket mange gravide får. Det var det ikke, men det viste sig at være en fibersprængning. Det skulle være ret normalt i og med at ens muskulatur jo er spændt ud på det groveste, så det er jo ikke helt ulogisk.

nå men jeg håber ikke at du skal udsættes for det igen..

pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.