Plukkeveer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Camulla

Hej piger!

Igår da jeg var ude at juleshoppe med min mand og min søn, fik jeg så sindssygt ondt i den højre side af maven. Jeg kunne ikke gå eller bevæge mig, ja, selv når Frederik kørte over et lille bump på parkeringspladsen, gjorde det sindssygt ondt! Jeg måtte sætte mig ned i lampeafdelingen i Salling og stortudede - så ondt gjorde det! Og det blev bare ved! Det føltes ligesom at have meget meget kraftigt sidestik, som bare blev ved i en time ca.

Idag, nu her, fik jeg det så igen. Bare i venstre side og ikke nær så slemt, kunne dog ikke bevæge mig, var lige ved at hyle igen og det varede heller ikke så længe. Dog gør det stadig lidt ondt endnu...

Kan det være plukkeveer, der varer i så lang tid? Har aldrig rigtig haft plukkeveer, men kan da næsten ikke tro, at de kan vare så længe og gøre SÅ ondt?! Jeg har 8 uger tilbage af min graviditet idag...

Nogle der har oplevet ligende eller ved hvad jeg taler om??

På forhånd tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Filippa & Liva

hmm, jeg er ikke sikker på at det er plukkeveer du har haft hvis du har følt det først i højre side og derefter i venstre side?

for plukkeveer kommer jo som en spænding i hele livmoderen, hvor du kan mærke livmoderen blive helt hård hvorefter den bliver normal igen.

Men alle gravide kvinder er selvfølgelig forskellige, så det er ikke til at sige om det reelt er plukkeveer du har mærket eller ej, dog synes jeg umiddelbart ikke det lyder som plukkeveer.

Anmeld

19. november 2011

Zelinasmor

Camulla skriver:

Hej piger!

Igår da jeg var ude at juleshoppe med min mand og min søn, fik jeg så sindssygt ondt i den højre side af maven. Jeg kunne ikke gå eller bevæge mig, ja, selv når Frederik kørte over et lille bump på parkeringspladsen, gjorde det sindssygt ondt! Jeg måtte sætte mig ned i lampeafdelingen i Salling og stortudede - så ondt gjorde det! Og det blev bare ved! Det føltes ligesom at have meget meget kraftigt sidestik, som bare blev ved i en time ca.

Idag, nu her, fik jeg det så igen. Bare i venstre side og ikke nær så slemt, kunne dog ikke bevæge mig, var lige ved at hyle igen og det varede heller ikke så længe. Dog gør det stadig lidt ondt endnu...

Kan det være plukkeveer, der varer i så lang tid? Har aldrig rigtig haft plukkeveer, men kan da næsten ikke tro, at de kan vare så længe og gøre SÅ ondt?! Jeg har 8 uger tilbage af min graviditet idag...

På forhånd tak  

Følger lige med. Lavede et indlæg i går der handlede om stort set det samme. Dog fik jeg ingen svar. Det gør så forfærdelig ondt. Og jeg aner heller ikke hvad det er

Anmeld

19. november 2011

Camulla

BigBabyWish skriver:

hmm, jeg er ikke sikker på at det er plukkeveer du har haft hvis du har følt det først i højre side og derefter i venstre side?

for plukkeveer kommer jo som en spænding i hele livmoderen, hvor du kan mærke livmoderen blive helt hård hvorefter den bliver normal igen.

Men alle gravide kvinder er selvfølgelig forskellige, så det er ikke til at sige om det reelt er plukkeveer du har mærket eller ej, dog synes jeg umiddelbart ikke det lyder som plukkeveer.

Hmm, nej, det virker også underligt... Og jeg bliver heller ikke hård nemlig.. Hmm... det er da mærkeligt altså... 

Anmeld

19. november 2011

Wimmie

Camulla skriver:

Hej piger!

På forhånd tak  

Hvor i maven sidder det ca.? 

Det lyder nemlig ikke som plukveer, men jeg har selv ret heftige smerter i venstre side af maven - lige under ribbenene - simpelthen fordi der er så meget pres på indefra 

Det føles som en brændende smerte...

Anmeld

19. november 2011

Camulla

xoxotasha skriver:

Følger lige med. Lavede et indlæg i går der handlede om stort set det samme. Dog fik jeg ingen svar. Det gør så forfærdelig ondt. Og jeg aner heller ikke hvad det er

Har lige læst dit indlæg fra igår og kan se at du også har bækkenløsning... Har jeg også 

Min smerte sidder bare ikke i bækkenet, men man ved da aldrig?? Gider bare næsten ikke at ringe til lægen, man ved jo godt hvad de siger. næsten... Gå hjem og slap af... Men var godt nok ved at tage forbi sygehuset igår da... Ringede du til lægen??

Anmeld

19. november 2011

Gaia

Lyder som ligementssmerter, når det sådan kommer i hver side og når i bevæger jer. Ikke andet for en at slap af, tage den med ro. Skal selvf. Ik afvise plukveer, men synes det lyder mest til at være det første. 

Anmeld

19. november 2011

Camulla

Wimmie skriver:

Hvor i maven sidder det ca.? 

Det lyder nemlig ikke som plukveer, men jeg har selv ret heftige smerter i venstre side af maven - lige under ribbenene - simpelthen fordi der er så meget pres på indefra 

Det føles som en brændende smerte...

Jamen, jeg ved ikke hvordan jeg bedre skal forklare det end meget meget meget slemt sidestik... og det sidder også lige der hvor man får sidestik. Men ja, brændende smerte kan man måske godt kalde det...

Er det godt nok "bare" pga. pres indefra? Har ikke oplevet i min forrige graviditet, men de er også så forskellige de graviditeter jo 

Anmeld

19. november 2011

Filippa & Liva

Camulla skriver:

Hmm, nej, det virker også underligt... Og jeg bliver heller ikke hård nemlig.. Hmm... det er da mærkeligt altså... 

så vil jeg ikke tro det er plukkeveer du har følt, kan det måske være ligament smerter istedet?

jeg oplevede nemlig også en følelse af sidestik da jeg var gravid og det kunne bare gøre ondt!

Anmeld

19. november 2011

Camulla

BigBabyWish skriver:

så vil jeg ikke tro det er plukkeveer du har følt, kan det måske være ligament smerter istedet?

jeg oplevede nemlig også en følelse af sidestik da jeg var gravid og det kunne bare gøre ondt!

Jamen, det kan da være at det er det så... Rart med en forklaring, så jeg ved de ikke er unormalt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.