Penicillin - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

trunte89

LLN skriver:

Nu er hun så stor, så kan du ikke forklare hende at hun skal have medicinen for at blive rask. Hvis hun er en stor pige og tager det kan hun så få noget hun rigtig godt kan lide bagefter, og er det slik så er det sådan det må være.

Ja, troede også hun ville kunne forstå at det kunne hjælp hende så hun kunne komme ned i børnehaven til sine venner. Hun har været hjemme nu i 3 uger.
Har prøvet at lokke med slik, en lille gave osv, men det hjælper heller ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

SussieThyssen

trunte89 skriver:

Min datter på næsten 4 år har lungebetændelse, og skal have penicillin.
Men der er så godt som umuligt at få i hende!
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg kan få penicillinen i hende. Vi fik først piller, og den første kom ned uden problemer, den anden med voldsom tvang. Men så kan vi heller ikke få mere i hende! Idag har jeg så været nede og hente noget flydende penicillin i stedet, men dedt kan jeg heller ikke få i hende

Hjælp mig piger! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!

Gør det at du enten rører det ud i noget saft eller lidt yugurt, og frist så med lidt lækkert bagefter evt en præmie, når hele kuren er overstået.
Det har jeg altid gjort.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. november 2011

trunte89

SussieThyssen skriver:

Gør det at du enten rører det ud i noget saft eller lidt yugurt, og frist så med lidt lækkert bagefter evt en præmie, når hele kuren er overstået.
Det har jeg altid gjort.

Kærligst
Sussie

Har prøvet at blande det med div ting synes jeg. Og har også lokket og lokket.
Åh hvor er det dog frustrende

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

trunte89 skriver:

Har prøvet at blande det med div ting synes jeg. Og har også lokket og lokket.
Åh hvor er det dog frustrende

Så må du jo ganske enkelt sige til hende at hun SKAL have medicinen, for ellers kan hun blive meget mere syg og komme på sygehuset, og spørge om det er det hun vil.

Somme tider, må den barske tone på, mere er der ikke til det.

Anmeld

19. november 2011

trunte89

SussieThyssen skriver:

Så må du jo ganske enkelt sige til hende at hun SKAL have medicinen, for ellers kan hun blive meget mere syg og komme på sygehuset, og spørge om det er det hun vil.

Somme tider, må den barske tone på, mere er der ikke til det.

Det er lige præcis hvad vi siger. Og det vil hun self ikke. Men det får hende ikke til at tage den. Det bliver konstant spyttet ud. Aner ikke hvad jeg kan gøre for at det blover indenbors. Har aldrig haft de her problemer med hende.

Anmeld

19. november 2011

Turtles

trunte89 skriver:

Har prøvet med saft, sodavand og juice, og pillen har jeg knust i youghurt og is. Intet hjælper hun er SÅ stædig

Øv altså.. Har du prøvet at blande det i en potion havregrød hvis hun kan lide det?
Og så kom en go potion kanel sukker på??

Håber du får det i hende så det kan hjælpe

Anmeld

19. november 2011

trunte89

Turtles skriver:

Øv altså.. Har du prøvet at blande det i en potion havregrød hvis hun kan lide det?
Og så kom en go potion kanel sukker på??

Håber du får det i hende så det kan hjælpe

Havregrød vil hun ikke have herhjemme, men kunne være jeg skulle prøve med tomatsuppe. Det elsker hun.
Håber godtnok også snart hun bliveer bedre!

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

trunte89 skriver:

Det er lige præcis hvad vi siger. Og det vil hun self ikke. Men det får hende ikke til at tage den. Det bliver konstant spyttet ud. Aner ikke hvad jeg kan gøre for at det blover indenbors. Har aldrig haft de her problemer med hende.

Du må da snart have brugt al medicinen på de forsø, så du får brug for en ny portion

Hmmm...har du mulighed for at bede lægevagten om en Citromax-kur i stedet??
Det er en 3-dages antibiotikakur, hvor de kun skal have det flydende 3 gange i det hele.
Det smager anderledes end det afskyelige penicillin, lidt som mandler. Det smager heller ikke for godt, men det er kun een gang om dagen, og du kan give det i en lille sprøjte og snige dig ind når hun sover og proppe det i hende

Anmeld

19. november 2011

trunte89

SussieThyssen skriver:

Du må da snart have brugt al medicinen på de forsø, så du får brug for en ny portion

Hmmm...har du mulighed for at bede lægevagten om en Citromax-kur i stedet??
Det er en 3-dages antibiotikakur, hvor de kun skal have det flydende 3 gange i det hele.
Det smager anderledes end det afskyelige penicillin, lidt som mandler. Det smager heller ikke for godt, men det er kun een gang om dagen, og du kan give det i en lille sprøjte og snige dig ind når hun sover og proppe det i hende

Ja, der er desværre gået en del til spilde, men er bare ed at være desperat efter at hun får det bedre, hunk har været syg 3 uger nu, det er så hårdt at se på.
Tror jeg prøvere at se dagen an og så om det kan gå ( nu har jeg fået en del forskellige ting her jeg kan prøve ) og ellers må jeg ringe til lægen igen og høre hvad der så er at gøre.

Anmeld

29. november 2011

janne1986

Ved ik om det lyder helt tosset...

Min datter på 3 år og 11 mdr har næsten lige fået flydende pencilin... Hun ku ik lide det...

Men forklarede hende at hun blev nød til og få det, for at hun ku blive rask igen... og hun fik lov og skylle ned med sodavand, juice eller hvad hun havde lyst til og der gik kun to dage, så sku hun ik skylle ned bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.