Tegn på fødsel før tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Ems30

Mor til Frederic skriver:

Mener at stress godt kan pårvirke det, uden at være 110% sikker. For meget stillesidende er heller ikke så sundt; bækken, blodomløb til benene og den lille der trykker nedaf.

Her kender vi også til stress, da jeg kører som autoredder - men der skal heldigvis ufattelige meget til at jeg føler stress. Her er det mere det at skulle vælte i seng efter et udkald og ikke ane hvornår tlf ringer igen eller hvor lang tid jeg når at få sovet... At vi jo går den travle årstid i møde.

Meget handler om at lytte til sin egen krop og sige fra - hellere før end for sent.

Noget siger mig at stress også kan påvirke det. Lyder spændende med dit job som redder. Er det ikke hårdt når du er gravid og skal op midt om natten? Tænker du må jo være dødtræt!?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Ems30 skriver:

Noget siger mig at stress også kan påvirke det. Lyder spændende med dit job som redder. Er det ikke hårdt når du er gravid og skal op midt om natten? Tænker du må jo være dødtræt!?!

Fandt dette i den der; graviditet, fødsel og den nye familie - den man fik ved jm/egen læge...

Under job/arbejdsmiljø; Konstant overbelastning, psykisk og/ eller fysisk, hyppige tunge løft, stående arbejde, stress og smidtsomme sygdomme øger risikoen for for tidlig fødssel...

Der findes ingen undersøgelser, der viser, at det skulle være farligt for (specielt)gravide at arbejde ved skærmterminaler. Arbejdet kan være stressende, og det kan i sig selv medføre en øget risiko for graviditets problemer...

Jo det kan være hårdt til tider også fordi jeg ved det er mig der skal stå op og få frederic klar og i bh. Men ved jo også at så snart han er afl. kan jeg gå hjem og sove indtil jeg skal møde om eftermiddagen igen. Men er god til at køre direkte hjem i seng og ikke lige skulle se lidt tv eller lign. Man ved jo aldrig rigtig hvad man kommer ud til, det kan være en simpel starthjælp - men også en bil der kan være pakket rundt om en lygtepæl, så jeg er nød til at få trefor ud for at koble strøm fra osv.

Da jeg var gravid med frederic kom jeg til det der arbejdsplads risiko vudering og den munded ud i at jeg skulle omplaceres til andet arbejde; passe tlf på stationen.. Men lytted ikke efter det brev og fortsatte, fik dog ikke de tunge varevogns hjulskift de sidste par uger.

Anmeld

20. november 2011

mulle85

Ems30 skriver:

Ja, det er svært ikke at stresse når man er nervøs for at føde før tid. Men tror også at stress er en dårlig tilstand for kroppen... Tak for dit svar

du må prøve, men jah helt undgå og stresse kan godt være svært

det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.