Tegn på fødsel før tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

972 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Ems30

Er der nogen herinde der har oplevet at føde før tid, uden nogen form for "varsel" eller tegn? Kan dette egentlig overhovedet ske?

Jeg er 27+0 henne, og har indtil videre haft en super nem graviditet, uden nogen gener. Men fordi jeg har et meget presset program til daglig og skal til eksamen i januar, så er jeg bare så bange for at føde før tid. 

Så vil høre om der er nogen der ligesom mig har haft det super fint, men pludselig fik veer og fødte før tid? Eller hvilke andre tegn fik du forinden? Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

mulle85

hejsa!!

jeg fødte min søn næsten 6 uger før tid, og mærkede det egenlig ikke, havde haft lidt plukveer men det havde jeg haft før gennem min graviditet, så intet der sagde for jeg sku føde for tidligt, og havde det fint da jeg sku på wc om natten ku jeg se slim og blod og ringede så til jordmoren efter kort tid gik vand og kom med 112 til sygehuset, og fødte min søn 7 1/2 time efter

Anmeld

19. november 2011

132319

Jeg har født 6 uger og 3 uger før tid.

Ingen af gangene, har jeg haft nogle gener eller tegn. Pludselig gik vandet bare.

Anmeld

19. november 2011

Ems30

mulle85 skriver:

hejsa!!

jeg fødte min søn næsten 6 uger før tid, og mærkede det egenlig ikke, havde haft lidt plukveer men det havde jeg haft før gennem min graviditet, så intet der sagde for jeg sku føde for tidligt, og havde det fint da jeg sku på wc om natten ku jeg se slim og blod og ringede så til jordmoren efter kort tid gik vand og kom med 112 til sygehuset, og fødte min søn 7 1/2 time efter

Åh, lige netop det der er min allerstørste frygt! At gå sådan i fødsel lige pludseligt og uden nogen varsel! Havde du belastet kroppen, eller noget andet siden du gik i fødsel?

Tænker om der er noget man skal prøve at undgå?

Anmeld

19. november 2011

Ems30

132319 skriver:

Jeg har født 6 uger og 3 uger før tid.

Ingen af gangene, har jeg haft nogle gener eller tegn. Pludselig gik vandet bare.

Igen et scenarie jeg virkelig for alt i verden gerne vil undgå. Havde du belastet kroppen forinden, eller kunne lægerne komme med en forklaring på hvorfor det skete?

Anmeld

19. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Ems30 skriver:

Er der nogen herinde der har oplevet at føde før tid, uden nogen form for "varsel" eller tegn? Kan dette egentlig overhovedet ske?

Jeg er 27+0 henne, og har indtil videre haft en super nem graviditet, uden nogen gener. Men fordi jeg har et meget presset program til daglig og skal til eksamen i januar, så er jeg bare så bange for at føde før tid. 

Så vil høre om der er nogen der ligesom mig har haft det super fint, men pludselig fik veer og fødte før tid? Eller hvilke andre tegn fik du forinden? Tak på forhånd

Alt kan ske.. Tror ikke der er nogen rød tråd for hvem og hvorfor der føder før tid..

Jeg havde et fysisk skrævende job da jeg vented frederic og havde alt det man ikke måtte som gravid (tunge løft/vrid/ skub - nattevagter - skiftende arbejds tider - udkalder vagt om natten osv) Men han blev skam derinde og kom ud ved pks i uge 38+2. Kunne gå af 4 uger før termin, men blev sendt hjem af egen læge, 4 dage før de 4 uger.

Nu venter jeg nr 2 og er i 18. uge, har stadig samme arbejde.

Anmeld

19. november 2011

Ems30

Mor til Frederic skriver:

Alt kan ske.. Tror ikke der er nogen rød tråd for hvem og hvorfor der føder før tid..

Jeg havde et fysisk skrævende job da jeg vented frederic og havde alt det man ikke måtte som gravid (tunge løft/vrid/ skub - nattevagter - skiftende arbejds tider - udkalder vagt om natten osv) Men han blev skam derinde og kom ud ved pks i uge 38+2. Kunne gå af 4 uger før termin, men blev sendt hjem af egen læge, 4 dage før de 4 uger.

Nu venter jeg nr 2 og er i 18. uge, har stadig samme arbejde.

Ok, min hverdag er ikke så fysisk hård, men kræver min mentale tilstedeværelse fuldt ud. Jeg går i skole 20 timer om ugen og arbejder 24 timer om ugen. Det er dog stillesiddende arbejde, men stadig hårdt fordi jeg skal koordinere meget så det kræver overblik og koncentration.

Jeg er rigtig bange for at jeg stresser kroppen til for tidlig fødsel, så eftersøger erfaringer for om kroppen vil varsle om det forinden, så jeg kan stoppe op inden fødsel for alvor går i gang 

Anmeld

19. november 2011

mulle85

nej havde ikke overbelastet min krop eller noget, den eneste grund lægerne ku gi var at han bare må have været klar til og komme ud, han har heldigvis aldrig haft nogen ting, og ku selv trække vejret osv var min største frygt

tror bare man skal slappe mest muligt af, og ikke stresse

Anmeld

19. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Ems30 skriver:

Ok, min hverdag er ikke så fysisk hård, men kræver min mentale tilstedeværelse fuldt ud. Jeg går i skole 20 timer om ugen og arbejder 24 timer om ugen. Det er dog stillesiddende arbejde, men stadig hårdt fordi jeg skal koordinere meget så det kræver overblik og koncentration.

Jeg er rigtig bange for at jeg stresser kroppen til for tidlig fødsel, så eftersøger erfaringer for om kroppen vil varsle om det forinden, så jeg kan stoppe op inden fødsel for alvor går i gang 

Mener at stress godt kan pårvirke det, uden at være 110% sikker. For meget stillesidende er heller ikke så sundt; bækken, blodomløb til benene og den lille der trykker nedaf.

Her kender vi også til stress, da jeg kører som autoredder - men der skal heldigvis ufattelige meget til at jeg føler stress. Her er det mere det at skulle vælte i seng efter et udkald og ikke ane hvornår tlf ringer igen eller hvor lang tid jeg når at få sovet... At vi jo går den travle årstid i møde.

Meget handler om at lytte til sin egen krop og sige fra - hellere før end for sent.

Anmeld

19. november 2011

Ems30

mulle85 skriver:

nej havde ikke overbelastet min krop eller noget, den eneste grund lægerne ku gi var at han bare må have været klar til og komme ud, han har heldigvis aldrig haft nogen ting, og ku selv trække vejret osv var min største frygt

tror bare man skal slappe mest muligt af, og ikke stresse

Ja, det er svært ikke at stresse når man er nervøs for at føde før tid. Men tror også at stress er en dårlig tilstand for kroppen... Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.