Står i samme situation som dig. Har dog fået at vide fra speciallæge at jeg er disponeret til for tidlig fødsel pga. tidligere lægejournal.
Jeg har fået at vide at jeg skal ligge vandret hvis jeg får symptomer som "stigning i temperaturen", bliver øm eller føler en tyngde-fornemmelse i livet og ellers så er hovedregel nr. 1 at undgå at havne i pressede situationer der udløser stresshormon, som naturligvis er med til at sætte gang i fødslen.
Som tommelfinger regel har jeg lavet et skema som jeg følger hver dag hvor der er sat tid af til arbejde, undervisning, lektielæsning og hvile. Og det vigtigste af alt er ikke at presse sig til noget hvis man er træt i krop eller hoved. Ja, det er hid til den sværeste udfordring i mit liv - da jeg er vandt til at løbe, svømme, cykle, kontaktsport og ikke sidder stille 5 minutter om dagen.....
Og vær opmærksom på ændringer som stigende kropstemperatur vm. for det er også et varsel om at kroppen gør sig klar til fødslen. Og så handler det om at slappe ekstra meget af hvis du får nogen symptomer.
Jeg har klaret det indtil nu - og krydser fingre for de sidste 5 uger 
Held og lykke!
Anmeld