Tegn på fødsel før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

mamalicious

Ems30 skriver:

Wow! Ingen sang til min baby, så Hehe. 

Vildt at vandet allerede gik så tidligt men at du alligevel kunne vente med at føde i uge 36. Var du sengeliggende i al den mellemperiode?

Ja..... Vi kom ind på akutstuen. Kom på fødegangen med det samme. Jordemoderen konstaterede sikker vandafgang og der blev gjort klar til fødsel.

Heldigvis ville han ikke ud da. Blev scannet og der var stadig vand ved baby.

Jeg var efterfølgende sengeliggende på sygehuset og fik lungemodning hver uge.

Skulle sættes igang i uge 36, da baby skulle ud pga infektionsrisiko for os begge.

Han blev født i uge 36 efter igangsætning og blev efterfølgende indlagt. - med infektion og gulsot.

Han er idag 12 år .... ( om 4 dage )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

norenberg

Ems30 skriver:

Åh, det lyder da ikke sjovt, sådan midt i en butik. Gik vandet også der? Eller var det "bare" veerne der begyndte? Fik du ikke noget vestop på hospitalet? 

Nej vandet gik heldivis ikke, så havde han været død ved fødslen...børn født så tidlig er så små at de ved vand afgang vil ryge med ud i en skylle og da de ikke kan trække vejret selv er de død fødte...jeg fikke ve hæmmer det kan de ikke give en der er så åben og har presse veer....jeg har aldrig haft veer før mine presse veer sætter ind...det havde jeg heller ikke med min datter...

Anmeld

21. november 2011

IngenKoPåIsen

Noget siger mig, at din mavefornemmelse fortæller dig at det ER for meget, siden du er i tvivl Så jeg tror måske du skulle slappe lidt mere af, og måske skære lidt ned i timerne på jobbet   Held og lykke med det hele..

Anmeld

21. november 2011

jacqueline84

Ems30 skriver:

Se, det er netop det med stress jeg frygter. Jeg studerer 20 timer om ugen og arbejder 24 timer, så jeg er bange for at jeg sidder med for meget, og at det måske kan udløse noget. Det er dog to ting jeg elsker at lave, så jeg forbinder det med meget glæde. Men hvis min krop ikke kan klare det, og jeg går i fødsel, så vil jeg naturligvis stoppe. Men tænk hvis det så er for sent...

jeg kan kun sige at når jeg skal have en til, så vælger jeg at lytte til min krop og ikke køre derud af Jeg ved selvfølgelig ikke om det var det der udløste min fortidlige fødsel, men jeg tager en chancer næste gang.

Men mit råd er bare at lytte til hvad din krop siger

Anmeld

21. november 2011

Berlitz

Står i samme situation som dig. Har dog fået at vide fra speciallæge at jeg er disponeret til for tidlig fødsel pga. tidligere lægejournal.

Jeg har fået at vide at jeg skal ligge vandret hvis jeg får symptomer som "stigning i temperaturen", bliver øm eller føler en tyngde-fornemmelse i livet og ellers så er hovedregel nr. 1 at undgå at havne i pressede situationer der udløser stresshormon, som naturligvis er med til at sætte gang i fødslen.

Som tommelfinger regel har jeg lavet et skema som jeg følger hver dag hvor der er sat tid af til arbejde, undervisning, lektielæsning og hvile. Og det vigtigste af alt er ikke at presse sig til noget hvis man er træt i krop eller hoved. Ja, det er hid til den sværeste udfordring i mit liv - da jeg er vandt til at løbe, svømme, cykle, kontaktsport og ikke sidder stille 5 minutter om dagen.....

Og vær opmærksom på ændringer som stigende kropstemperatur vm. for det er også et varsel om at kroppen gør sig klar til fødslen. Og så handler det om at slappe ekstra meget af hvis du får nogen symptomer.

Jeg har klaret det indtil nu - og krydser fingre for de sidste 5 uger

Held og lykke!   

Anmeld

21. november 2011

Nitz - <3 David

Ems30 skriver:

Er der nogen herinde der har oplevet at føde før tid, uden nogen form for "varsel" eller tegn? Kan dette egentlig overhovedet ske?

Jeg er 26+6 henne, og har indtil videre haft en super nem graviditet, uden nogen gener. Men fordi jeg har et meget presset program til daglig og skal til eksamen i januar, så er jeg bare så bange for at føde før tid. 

Så vil høre om der er nogen der ligesom mig har haft det super fint, men pludselig fik veer og fødte før tid? Eller hvilke andre tegn fik du forinden? Tak på forhånd

Hejsa..
For 15 dage siden fik jeg pludselig det jeg troede var kraftigere plukveer.. Lagde mig på sofaen en times tid.. men de blev bare oftere og oftere.. til sidst tog jeg tid.. 10 min i mellem.. Ringede til FG.. de beroligede mig og sagde det ku være blærerbetændelse.. og jeg sku bare komme der op.. Hun tog en urin prøve.. som "desværre" var fin.. de målte så veerne i en times tid.. Og ku så fortælle mig at det var rigtige veer.. De forsøgte at stoppe dem.. Men uden virkning.. 8 timer efter de første "plukveer" startede lagde jeg på operationebordet.. igang med kejsersnit i uge 29+4..

Det viste sig så at moderkagen havde revet sig løs.. Noget der bare sker engang i mellem.. heldigvis sjældent.. Og derfor kunne man ikke stoppe veerne.. - Jeg har læst lidt på nettet om det.. Og det kan skyldes for højt blodtryk.. hvilket jeg har haft lidt af i 3 ugers tid før fødslen..
Jeg tror ik du skal gå og være bange for aat føde før tid.. det er heldigvis ik sååå tit det sker.. Kun 5% af alle fødsler er for tidlig fødte..

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer /komplikationer-i-slutningen-af-graviditeten/for-t idlig-foedsel-praeterm-foedsel-praematur-foedsel/

Men idag er min skønne søn 15 dage gammel.. Og klare det hele super flot..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.