sommerbarn<3 skriver:
hvordan får man sin baby til at falde i søvn alene, og sove om natten?
Min lille mand er såååå lang tid om at falde i søvn, skal sidde hos ham og holde ham i hånden give sut osv i en halv til halvanden time hver gang. Ved ikke hvordan jeg skal gøre ellers, han falder ikke i søvn alene. Og han vågner ofte og græder og skal have sutten. Skal nok give sut 20 - 30 gange hver nat + 2 gange flaske.
Det er både nat og dag han har soveproblemer.
Nogen med erfaring? 

Hejså 
Jeg har haft samme problem med min lille pige, som du beskriver med din søn.
Vi har siddet ved hende til hun lukkede øjnene og holdt hendes hånd, givet sut, sunget og nusset. Og det virkede ikke før efter ca. 3 kvarter eller lignende. Det var SÅ trættende, og hun kunne græde og være hidsig længe, og det var hårdt at se og høre på.
I går og idag har jeg så prøvet noget nyt. Jeg gør som jeg plejer ellers, altså ligger hende, giver sutten og hendes "nullerklud", siger "sov godt", men forskellen er så at jeg så står jeg lidt ved sengen, og så går jeg. Hun lukkede ikke øjnene eller noget, men ligger bare og spræller lidt, og leger og snakker. Efter 5 min. begynder hun at brokke sig, og det lader jeg hende gøre, og når det skifter til lidt mere gråd-lignende udbrud, går jeg derind giver hende dyne på, og sutten og siger godnat og står så igen lidt ved sengen, og går igen. Og det gjorde jeg så godt nok ca. 10 gange, men til sidst var der stille, og hun var faldet i søvn.
Det her er godt nok om dagen, for hun sover rimelig hurtigt om aftenen - og hun bliver også lagt ved samme tid, som din søn.
Nu tror jeg at det er det der skal til, og som dagene går, skal jeg nok ikke derind så mange gange i træk..