hvordan får man baby til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Hasselnødden

sommerbarn<3 skriver:

Hej hej

Går det godt med Sofia?

Ja 19:30.. Han sover aftenlur fra 17 - 18 og den kan han ikke undvære.

Han får nemlig revet sutten ud med hænderne, men tror ikke handsker vil hjælpe, det er nemlig fordi han gnider hånden ind over ansigtet. Så det er ikke fingrene der hiver den ud.

Ih ja, det kan du tro. Hun har endelig lært at gå ind af kattelemmen, ud kunne hun sagtens og så har de lige fået ormekur. De spiste 1 kg på mindre end en uge, så det var tiltrængt. De kan ikke sammen vores hunkatte, men så længe de er udenfor og har mange kilometer at inspicere så går det ok, men indenfor - i hver deres rum så går det også fint der, men ikke sammen.. men sådan er det. Hun "snakker" og "snakker" og "snakker" - Sofia... det er helt vildt. Hun er ikke så høflig, så hun afbryder når man taler sammen  he he. Hun har også taget godt på og er ved at være lidt rund ligesom Disaya  Hun har fået sin egen bløde kurv med kødben på inde bag ved en kommode nede i bryggerset i hjørnet. Og Disaya kunne så beholde hendes eget sted i kælderen.. så det er rart de fandt ud af det på den måde.

Nej han skal endelig ikke undvære de lure han gerne vil have, er man træt, så er man træt  Årh de små myr, det er et stort puslespil at finde ud af hvordan de virker indimellem.. spørg din sp evt? Hun kan ligge inde med nogen gode råd også eventuelt

Har I det godt det nye sted og hvordan har Sofias mor og moster det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Hasselnødden skriver:

Ih ja, det kan du tro. Hun har endelig lært at gå ind af kattelemmen, ud kunne hun sagtens og så har de lige fået ormekur. De spiste 1 kg på mindre end en uge, så det var tiltrængt. De kan ikke sammen vores hunkatte, men så længe de er udenfor og har mange kilometer at inspicere så går det ok, men indenfor - i hver deres rum så går det også fint der, men ikke sammen.. men sådan er det. Hun "snakker" og "snakker" og "snakker" - Sofia... det er helt vildt. Hun er ikke så høflig, så hun afbryder når man taler sammen  he he. Hun har også taget godt på og er ved at være lidt rund ligesom Disaya  Hun har fået sin egen bløde kurv med kødben på inde bag ved en kommode nede i bryggerset i hjørnet. Og Disaya kunne så beholde hendes eget sted i kælderen.. så det er rart de fandt ud af det på den måde.

Nej han skal endelig ikke undvære de lure han gerne vil have, er man træt, så er man træt  Årh de små myr, det er et stort puslespil at finde ud af hvordan de virker indimellem.. spørg din sp evt? Hun kan ligge inde med nogen gode råd også eventuelt

Har I det godt det nye sted og hvordan har Sofias mor og moster det?

Det er da lidt træls de ikke kan sammen hva? Men dejligt at høre hun trives Ja hehe hun har altid snakke MEGET, kan være lidt irriterende nogen gange, men det jo bare fordi hun er så selskabelig. Er hun stadig bange for Elias?

Ja det skal man da. Har lige langt ham til formiddagslur, sang kun elefantens vuggevise en gang, sagde sov godt skat, og gik ud. Og han lagde sig sørme til at sove!

Vi har det godt det nye sted.. men hold op hvor jeg savner kattene, og alt det plads man har på landet. Min kæreste synes jeg er lidt tosset.. han siger jeg er ligesom en 10 årig pige at jeg kan savne et par katte på den måde. Det er også lidt skørt, jeg står nogle gange op igen efter jeg er gået i seng fordi mit hjerte bløder og jeg savner dem. Men trøster mig med at de har det godt.

Shiva (som hedder Shivas nu) og Channel har det også godt. Jeg har fået billeder af dem og update 2 gange. ihh hvor jeg og savner dem. Men kan se de har det godt, de putter i seng og på køkkenstole, nusser og vaske hinanden og sover sammen, alt det de elsker de kære damekatte

Anmeld

19. november 2011

annec

sommerbarn<3 skriver:

Hej hej

Går det godt med Sofia?

Ja 19:30.. Han sover aftenlur fra 17 - 18 og den kan han ikke undvære.

Han får nemlig revet sutten ud med hænderne, men tror ikke handsker vil hjælpe, det er nemlig fordi han gnider hånden ind over ansigtet. Så det er ikke fingrene der hiver den ud.

Det er det helt samme her hjemme, så følger lige med

Anmeld

19. november 2011

3rollinger

sommerbarn<3 skriver:

Han er knap 6 mdr.

Vi har fast puttetid om aftenen eller det kan selvfølgelig variere. Men ca. 19:30

I siger alle sammen at jeg skal gøre det på den hårde måde.. Som jeg godt selv ved ville virke... men han er for tidlig født og dermed sensitiv overfor nye ting osv så tænker den metode er for hård ved ham? Hmm.. det er nok bare det vi skal, må lige samle mod til mig, så vi kan starte om et par dage. Øv havde håbet på en mirakelkur

Nu har jeg ikke laest hele traaden igennem, saa ved ikke om jeg gentager nogen.

Jeg har 3 boern, som alle har haft rigtig gode sovevaner. Og de har aldrig graedt sig selv i soevn. Det jeg har gjort er at ligge dem ind og sige godnat og gaa. Hvis de saa graeder, gaar jeg derind igen og troester dem, men jeg tager dem aldrig op af sengen. Naar de holder op at graede gaar jeg igen. Der er altid et tidspunkt, for det er selvfoelgelig en proces der varer noget tid, hvor de helst vil have at du er der helt til de sover, men jeg soerger altid for at gaa mens de stadig er vaagne, saa de ved jeg gaar og ved de kan falde i soevn alene. De er maaske 7 sekunder fra at sove, men de skal se jeg gaar. Hvis de paa noget tidspunkt graeder, gaar jeg ind til dem med det samme, saa de paa ingen maade tror de ligger alene.

Alle tre unger har altid vaeret rigtig lette at ligge i seng og har bare ligget og hygget sig til de faldt i soevn.

Mht om natten, saa har det vaeret en laeringsproces. Med min foerste datter skulle man tro jeg havde en fjeder i ryggen. Saa snart hun gav det mindste suk, sprang jeg op og saa hvad der var galt. Af og til har jeg maaske, i min iver erfter at goere det saa godt som mulligt, faktisk vaekket hende mere end hun var. Jeg var oppe med hende hver nat til hun var over 3 aar!! Med nummer to skulle han maaske lige give 2 suk inden jeg stod der.

Men med nummer tre, skulle hun altsaa vise at hun mente det, og her har jeg fundet ud af at det tit bare var klynkeri i soevne, men ikke reel graad. Hun er nu 2 aar og har i lang tid sovet igennem. Hun kan baade selv finde sine sutter og endda sit flaske med vand. Hvis sutterne nogen gange falder ud af sengen, saa graeder hun rigtig, og saa gaar vi ind og giver den.

Anmeld

20. november 2011

Sitrani

sommerbarn<3 skriver:

hvordan får man sin baby til at falde i søvn alene, og sove om natten?

Min lille mand er såååå lang tid om at falde i søvn, skal sidde hos ham og holde ham i hånden give sut osv i en halv til halvanden time hver gang. Ved ikke hvordan jeg skal gøre ellers, han falder ikke i søvn alene. Og han vågner ofte og græder og skal have sutten. Skal nok give sut 20 - 30 gange hver nat + 2 gange flaske.

Det er både nat og dag han har soveproblemer.

Nogen med erfaring?

Hejså

Jeg har haft samme problem med min lille pige, som du beskriver med din søn.

Vi har siddet ved hende til hun lukkede øjnene og holdt hendes hånd, givet sut, sunget og nusset. Og det virkede ikke før efter ca. 3 kvarter eller lignende. Det var SÅ trættende, og hun kunne græde og være hidsig længe, og det var hårdt at se og høre på.

I går og idag har jeg så prøvet noget nyt. Jeg gør som jeg plejer ellers, altså ligger hende, giver sutten og hendes "nullerklud", siger "sov godt", men forskellen er så at jeg så står jeg lidt ved sengen, og så går jeg. Hun lukkede ikke øjnene eller noget, men ligger bare og spræller lidt, og leger og snakker. Efter 5 min. begynder hun at brokke sig, og det lader jeg hende gøre, og når det skifter til lidt mere gråd-lignende udbrud, går jeg derind giver hende dyne på, og sutten og siger godnat og står så igen lidt ved sengen, og går igen. Og det gjorde jeg så godt nok ca. 10 gange, men til sidst var der stille, og hun var faldet i søvn.

Det her er godt nok om dagen, for hun sover rimelig hurtigt om aftenen - og hun bliver også lagt ved samme tid, som din søn.

Nu tror jeg at det er det der skal til, og som dagene går, skal jeg nok ikke derind så mange gange i træk..

Anmeld

20. november 2011

1000Ben

sommerbarn<3 skriver:

Han er knap 6 mdr.

Vi har fast puttetid om aftenen eller det kan selvfølgelig variere. Men ca. 19:30

I siger alle sammen at jeg skal gøre det på den hårde måde.. Som jeg godt selv ved ville virke... men han er for tidlig født og dermed sensitiv overfor nye ting osv så tænker den metode er for hård ved ham? Hmm.. det er nok bare det vi skal, må lige samle mod til mig, så vi kan starte om et par dage. Øv havde håbet på en mirakelkur

Jeg har de samme soveproblemer (altså ikke lige om natten) men aftenen og alle de gange hun skal sove i løbet af dagen og jeg er altså faldet for rokkemetoden, for jeg kan altså ikke få mig selv til at være så hård mod min lille pige. Jeg ved godt at jeg så er den som har det MONSTER hårdt, men et eller andet sted så tænker jeg, at det er min egen skyld og ikke hendes. Jeg tror det skaber utrolig tryghed at "være" der og opfylde mit barns behov, men ja det er hårdt og kan godt se at det jo slet ikke fungere for dig hvis han vågner SÅ mange gange om natten, så kan det altså godt være at jeg ville overveje den hårdere metode, selvom det ville gøre så ondt på mig, at jeg nok ville græde mere end hende. 

Knus

1000Ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.