Kan se han er omkring de 6 måneder ik? vi har herhjemme fra Maja var de 5 måneder brugt metoden fra " godnat og sov godt" bogen. Nogle vil sige den er hård og selvf. Kan man forme den så den passer familien og ens temperament. Dvs. Vi har også siddet og holdt i hånden når hun har fa sep.angst osv. Der skal jo gøre undtagelser
. Nå men altså kort fortalt handler metoden om at de " ting/ ritualer du gør i forbindelse med at barnet skal sove, vil blive det barnet bruger til at sove. Altså hvis du vænner barnet til at du sidder hos det, holder det i hånden eller vugger det. Så vil barnet tilsidst kun kunne sove hvis den ting finder sted. F.eks vugning. Derfor er det vigtigt at skabe rammer og ritualer som er gode for barnet at associere med søvnen. Skab nogle ritualer som er ens hver aften. F.eks. Børste tænder, give flaske, ligge i seng og gå ud. Lyset er selvf. Slukket
. Nu vil din søn sikkert brokke sig ret meget i starten, fordi det er nyt for ham og fordi han skal lære en ny måde at gøre det hele på. Men som mor ved du sikkert allerede nogenlunden hvornår din søn er ked af det og hcornår han brokker sig - brokgråd. Når du får ud og han græder, så vent først et min. Inden du går ind til ham. Gå derefter en til ham giv ham sutten, sig noget med " godnat skat du skal sove nu, mor elsker dig" put ham under dynen og gå ud igen. Han græder måske igen, du venter nu 3 min. Går ind og gentager det fra før. Tal dæmpet hold lyset slukket. Så går du ud igen og hvis han græder vender du denne gang og de resternde gange tilbage hvert 5 min. På den måde ved han hele tiden at selvom du går så er du der allligevel. Det skaber også tryghed at du gør det samme hver gang og hver aften. Det kan være smadder hård og man kan føle sig som lorte- forældre, men vis overfor barnet at du har styr på det, at det er ok, at du ikke tvivler på at det du gør er rigtig. Tvivler du mærker barnet det mega hurtigt og bliverr usikker og nægtere at sove. Så selvtillid og tro på at du gør det rigtigt. Er han virkelig dybt dybt ulykkelig kan du som vi sidde inde ved ham i en kort periode evt. Holde i hånden til at begynde med og gravidst rykke dig væk fra sengen og ud af værelset. Den måde kørte vi med at vores pige have sep. Angst i 14 dage. Derefter vendte vi tilbage til denne metode og hun er bare så tryg og så dygtig til at putte sig under dynen og sove
. Så prøv at læs bogen eller brug det jeg har skrevet. Det virker. Og somregel kan børn kun holde til at brokke sig i to timer, hvor du kommer ind hvert femte min.derefter falder de som regel trygge i søvn fordi de ved mor er der, mor mener hvad hun siger og mor tvivler ikke.
pøj pøj det skal nok lykkes. Nåja vælg også et fast tidspunkt at putte på, hvis I ikke allerede har det. Kram
Anmeld