hvordan får man baby til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.135 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

hvordan får man sin baby til at falde i søvn alene, og sove om natten?

Min lille mand er såååå lang tid om at falde i søvn, skal sidde hos ham og holde ham i hånden give sut osv i en halv til halvanden time hver gang. Ved ikke hvordan jeg skal gøre ellers, han falder ikke i søvn alene. Og han vågner ofte og græder og skal have sutten. Skal nok give sut 20 - 30 gange hver nat + 2 gange flaske.

Det er både nat og dag han har soveproblemer.

Nogen med erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Mor Christa

tror virkelig bar edu er nødt til at være konsekvent!
Det er pis*e hårdt den første uge, men tror du er nødt til at lade ham falde i søvn selv - ved simpelthen at putte ham,synge en enkelt sang, være rolig men bestemt, og så gå... Lad vær med at gå ind til ham med det samme han giver en lyd fra sig.
Herhjemme skal det siges, at de første dage vi gjorde dette, lod vi ham græde sig selv i søvn(ved godt det lyder rigtig hårdt, men det hjalp virkelig!)
Nu falder haan selv i søvn både nat og dag

Jeg tænker, det der med at du skal op så mange gange i løbet af natten, er det noget der har stået på længe eller ngoet der lige er startet?
Sådan var det nemlig da min søn fik tænder.. Så hver gang han får tænder så har vi en hel månedstid hvor han vågner mange MANGE gange og skal ha' sut.. Måske?

Anmeld

18. november 2011

Gaia

Hvor gammel er han?

Anmeld

18. november 2011

Gaia

Hvor gammel er han?

Anmeld

18. november 2011

foto på lærred

Gaia skriver:

Hvor gammel er han?

Under ts billede står der: "30.05.2011"

Anmeld

18. november 2011

Zeus

sommerbarn<3 skriver:

hvordan får man sin baby til at falde i søvn alene, og sove om natten?

Min lille mand er såååå lang tid om at falde i søvn, skal sidde hos ham og holde ham i hånden give sut osv i en halv til halvanden time hver gang. Ved ikke hvordan jeg skal gøre ellers, han falder ikke i søvn alene. Og han vågner ofte og græder og skal have sutten. Skal nok give sut 20 - 30 gange hver nat + 2 gange flaske.

Det er både nat og dag han har soveproblemer.

Nogen med erfaring?

Du skal have lært ham at sove selv..

Jeg fik rigtigt meget ud af at læse om søvn inde på www.morsbaby.net det kunne være du kunne få noget ud af det også? Kan ikke linke direkte, men hvis du går ind under baby, også spædbørn og søvn.. Ved godt han ikke er et spædbarn mere, men det er samme princip, hvis han først skal til at lære det nu.

Anmeld

18. november 2011

Gaia

Kan se han er omkring de 6 måneder ik? vi har herhjemme fra Maja var de 5 måneder brugt metoden fra " godnat og sov godt" bogen. Nogle vil sige den er hård og selvf. Kan man forme den så den passer familien og ens temperament. Dvs. Vi har også siddet og holdt i hånden når hun har fa sep.angst osv. Der skal jo gøre undtagelser . Nå men altså kort fortalt handler metoden om at de " ting/ ritualer du gør i forbindelse med at barnet skal sove, vil blive det barnet bruger til at sove. Altså hvis du vænner barnet til at du sidder hos det, holder det i hånden eller vugger det. Så vil barnet tilsidst kun kunne sove hvis den ting finder sted. F.eks vugning. Derfor er det vigtigt at skabe rammer og ritualer som er gode for barnet at associere med søvnen. Skab nogle ritualer som er ens hver aften. F.eks. Børste tænder, give flaske, ligge i seng og gå ud. Lyset er selvf. Slukket . Nu vil din søn sikkert brokke sig ret meget i starten, fordi det er nyt for ham og fordi han skal lære en ny måde at gøre det hele på. Men som mor ved du sikkert allerede nogenlunden hvornår din søn er ked af det og hcornår han brokker sig - brokgråd. Når du får ud og han græder, så vent først et min. Inden du går ind til ham. Gå derefter en til ham giv ham sutten, sig noget med " godnat skat du skal sove nu, mor elsker dig" put ham under dynen og gå ud igen. Han græder måske igen, du venter nu 3 min. Går ind og gentager det fra før. Tal dæmpet hold lyset slukket. Så går du ud igen og hvis han græder vender du denne gang og de resternde gange tilbage hvert 5 min. På den måde ved han hele tiden at selvom du går så er du der allligevel. Det skaber også tryghed at du gør det samme hver gang og hver aften. Det kan være smadder hård og man kan føle sig som lorte- forældre, men vis overfor barnet at du har styr på det, at det er ok, at du ikke tvivler på at det du gør er rigtig. Tvivler du mærker barnet det mega hurtigt og bliverr usikker og nægtere at sove. Så selvtillid og tro på at du gør det rigtigt. Er han virkelig dybt dybt ulykkelig kan du som vi sidde inde ved ham i en kort periode evt. Holde i hånden til at begynde med og gravidst rykke dig væk fra sengen og ud af værelset. Den måde kørte vi med at vores pige have sep. Angst i 14 dage. Derefter vendte vi tilbage til denne metode og hun er bare så tryg og så dygtig til at putte sig under dynen og sove . Så prøv at læs bogen eller brug det jeg har skrevet. Det virker. Og somregel kan børn kun holde til at brokke sig i to timer, hvor du kommer ind hvert femte min.derefter falder de som regel trygge i søvn fordi de ved mor er der, mor mener hvad hun siger og mor tvivler ikke. pøj pøj det skal nok lykkes. Nåja vælg også et fast tidspunkt at putte på, hvis I ikke allerede har det. Kram

Anmeld

18. november 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Han er knap 6 mdr.

Vi har fast puttetid om aftenen eller det kan selvfølgelig variere. Men ca. 19:30

I siger alle sammen at jeg skal gøre det på den hårde måde.. Som jeg godt selv ved ville virke... men han er for tidlig født og dermed sensitiv overfor nye ting osv så tænker den metode er for hård ved ham? Hmm.. det er nok bare det vi skal, må lige samle mod til mig, så vi kan starte om et par dage. Øv havde håbet på en mirakelkur

Anmeld

18. november 2011

Hasselnødden

19.30 & 6 mrd? Kan han være overtræt når han bliver puttet til natten?

Du skal bare huske at mærke efter hvad du vil stå inde for.

Det med sutten, det kan være at hans små fingre får fat i den så den ryger ud - har I forsøgt med små handsker, så er den sværere at få fat i og kunne måske forhindre at han vågnede af det... det gjorde vi en overgang med vores søn og det virkede...  

Og hvad med en stofklud med duft af mor til at sove med i sengen..?

Mmm... ja...

Anmeld

18. november 2011

sommerbarn<3

Hasselnødden skriver:

19.30 & 6 mrd? Kan han være overtræt når han bliver puttet til natten?

Du skal bare huske at mærke efter hvad du vil stå inde for.

Det med sutten, det kan være at hans små fingre får fat i den så den ryger ud - har I forsøgt med små handsker, så er den sværere at få fat i og kunne måske forhindre at han vågnede af det... det gjorde vi en overgang med vores søn og det virkede...  

Og hvad med en stofklud med duft af mor til at sove med i sengen..?

Mmm... ja...

Hej hej

Går det godt med Sofia?

Ja 19:30.. Han sover aftenlur fra 17 - 18 og den kan han ikke undvære.

Han får nemlig revet sutten ud med hænderne, men tror ikke handsker vil hjælpe, det er nemlig fordi han gnider hånden ind over ansigtet. Så det er ikke fingrene der hiver den ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.