missed abortion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Mi&Mi

Nessie skriver:

Der er åbenbart lidt delte meninger rundt omkring

Jeg har både haft en MA og en SA, og begge gange fik vi at vide at vi skulle vente 2 mdr.

tak for svar

ja delte meninger, det må man da nok sige, synes faktisk, at det er lidt underligt at folk får forskelligt at vide, det burde vel egentlig være det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Mi&Mi

Babymor2010 skriver:

Da jeg havde en MA for 2 år siden fik jeg besked på at vente, til jeg havde haft min mens 2-3 gange 

tak for svar

der er godt nok meget forskel på hvad folk får at vide, forskellige steder fra

Anmeld

20. november 2011

Mi&Mi

Freismor skriver:

åh nej det jeg virkelig ked af at høre

Da jeg mistede i januar i år var jeg 11+ og vi fik at vide vi bare kunne gå igang igen ligeså snart blødningen var holdt op, men helst efter kontrol scanningen for at se om der var mere.. Men ellers når I føler jer klare til det
held og lykke

tak

det er også det svar jeg håber på at få når jeg skal scannes på onsdag vil bare gerne i gang igen med det samme

mange tak

Anmeld

20. november 2011

Mi&Mi

DreamChild skriver:

Lige et spørgsmål

Jeg skal selv op til en scanning i morgen, for at se om jeg har aborteret, og om det hele er kommet med ud...

Så nu tænker jeg lidt... Fik du selv valget om du ville have en medicinsk abort, eller om du ville have en uskrabning under narkose???

Eller bestemnte de det??

Jeg frygter at jeg ikke må få en udskrabning, hvis det kommer dertil.

jeg fik ikke selv valget.. da de fandt ud af, at der ikke var liv længere, fik jeg bare en pose med diverse piller og så skulle jeg tage hjem og tage dem

fik jeg valget, ville jeg nok stadig have haft den medicinske, selvom jeg tror at udskrabning er hurtigere overstået.

hvordan kan det være at du ikke vil have en medicinsk? hvis jeg må spørge

Anmeld

21. november 2011

DreamChild

simone91 skriver:

jeg fik ikke selv valget.. da de fandt ud af, at der ikke var liv længere, fik jeg bare en pose med diverse piller og så skulle jeg tage hjem og tage dem

fik jeg valget, ville jeg nok stadig have haft den medicinske, selvom jeg tror at udskrabning er hurtigere overstået.

hvordan kan det være at du ikke vil have en medicinsk? hvis jeg må spørge

Jeg har bare hørt at man kan få mange smerter ved det, og så er der jo ingen garanti for at man får det hele ud alligevel, hvilket jo så betyder man alligevel skal igennem en udskrabning.

Så jeg vil hellere have det overstået og undgå alt for mange smerter og bekymringer.

Anmeld

21. november 2011

Lunae

simone91 skriver:

har desværre oplevet en missed abortion i uge 10, fosteret var gået til grunde i uge 8 fik resten fjernet medicinsk.

..så ville egenlig bare høre, om nogen er jer damer ved, hvornår man må begynde pb igen efter sådan en missed abortion?

skal godt nok til scanning på onsdag for at se om det hele er væk, så kunne jo spørge der, men er lidt utålmodig efter at finde ud af det .. og så kunne det jo være at der var nogle af jer der vidste det

Først et kæmpe til dig!

Der er mange forskellige anbefalinger. Nogle læger sig at man bare skal forsøge sig med det samme. Andre siger efter første mens, for at man bedre kan regne terminen ud og atter andre siger ca 3 mdr, for at kroppen kan nå at restituere!

Jeg oplevede selv en MA i efteråret 09 og blev gravid igen efter første menstruation. Idag har jeg den skønneste lille datter på knap 15 mdr

Anmeld

21. november 2011

Carslund

Hej... Jeg er ked af at høre at du skulle igennemsådan en persolig tragedie. Det er forfærdeligt...

Jeg har selv prøvet det og sagde til mig selv at så måtte det vente lidt endnu med ar få børn. Det tog SÅ hårdt på mig, da det var så højt et ønske at få dette barn. Ville ikke kunne klare at skulle igennem det igen.

Jeg ventede derfor på at få 1. mens da jeg ville på ppiller igen..... jeg ventede... og jeg ventede..... og ventede... Tænkte det nok var hormoner i kroppen stadigvæk, så det tog lidt ekstra tid.

7 uger efter SA tog jeg en test og den var BRAGENDE positiv. Meget mere end første gang. Så mit første svangerskab var nok ikke helt raskt og så har naturen gået sin gang...

I dag har jeg en sund og resk dreng på snart 2 år.....

Dette var mest for at give lidt opmuntring.  

-Jeg har hørt siden at det sker for rigtig mange, men tror måske at det er sundt at få bearbejdet sine sorger. Det nåede jeg ikke, og havde svært ved at lade det gå op for mig...

-Om der er nogen speciel risiko forbundet med hurtig graviditet efter SA ved jeg ikke. Der ikke ikke nogen faglige personer der har sagt noget til mig i hvert fald. Jeg ville spørge, hvis jeg var dig.

pøj pøj.

Anmeld

28. november 2011

Mi&Mi

DreamChild skriver:

Jeg har bare hørt at man kan få mange smerter ved det, og så er der jo ingen garanti for at man får det hele ud alligevel, hvilket jo så betyder man alligevel skal igennem en udskrabning.

Så jeg vil hellere have det overstået og undgå alt for mange smerter og bekymringer.

Ja okay, det kan jeg godt forstå

Anmeld

28. november 2011

Mi&Mi

Lunae skriver:

Først et kæmpe til dig!

Der er mange forskellige anbefalinger. Nogle læger sig at man bare skal forsøge sig med det samme. Andre siger efter første mens, for at man bedre kan regne terminen ud og atter andre siger ca 3 mdr, for at kroppen kan nå at restituere!

Jeg oplevede selv en MA i efteråret 09 og blev gravid igen efter første menstruation. Idag har jeg den skønneste lille datter på knap 15 mdr

Tak 

var til scanning i onsdags, for at se om det hele var kommet ud, og så fik jeg spurgt, og vi kunne begynde med det samme! det var lige det svar jeg havde håbet på.

fik at vide at grunden til man fik folk til at vente, også var for bedre at kunne regne terminen ud, men nu når man havde apperater til sådanne ting, så var der ingen problemer i det kunne slet ikke lade være med at smile

Anmeld

28. november 2011

Mi&Mi

Carslund skriver:

Hej... Jeg er ked af at høre at du skulle igennemsådan en persolig tragedie. Det er forfærdeligt...

Jeg har selv prøvet det og sagde til mig selv at så måtte det vente lidt endnu med ar få børn. Det tog SÅ hårdt på mig, da det var så højt et ønske at få dette barn. Ville ikke kunne klare at skulle igennem det igen.

Jeg ventede derfor på at få 1. mens da jeg ville på ppiller igen..... jeg ventede... og jeg ventede..... og ventede... Tænkte det nok var hormoner i kroppen stadigvæk, så det tog lidt ekstra tid.

7 uger efter SA tog jeg en test og den var BRAGENDE positiv. Meget mere end første gang. Så mit første svangerskab var nok ikke helt raskt og så har naturen gået sin gang...

I dag har jeg en sund og resk dreng på snart 2 år.....

Dette var mest for at give lidt opmuntring.  

-Jeg har hørt siden at det sker for rigtig mange, men tror måske at det er sundt at få bearbejdet sine sorger. Det nåede jeg ikke, og havde svært ved at lade det gå op for mig...

-Om der er nogen speciel risiko forbundet med hurtig graviditet efter SA ved jeg ikke. Der ikke ikke nogen faglige personer der har sagt noget til mig i hvert fald. Jeg ville spørge, hvis jeg var dig.

pøj pøj.

tak for svar

jeg tror også det havde taget hårdere på mig hvis det havde været det første barn det skete med. selvfølgelig var det hårdt, men det hjalp at jeg har min lille søn, så ved man også at det kan lade sig gøre!

var til scanning i onsdags for at se om det hele var kommet ud, og så spurgte jeg til, hvornår man kunne begynde på at prøve at blive gravid igen, og han sagde at vi kunne begynde med det samme! og at grunden til man tidligere har sagt at man skulle vente var så man nemmere kunne beregne terminen, blev simpelthen så glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.