Motion og træning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen grænse for hvor meget motion og træning man må dyrke under graviditeten? Jeg tænker på at løbe, danse zumba og at træne mave, lår og numse :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Bak

Tror ikke der er nogen fast grænse, men man anbefaler at man ikke starter med at løbe, når man er gravid.Hvis man er vant til at løbe skal man bare fortsætte, men selvfølgelig altid være opmærksom på sin krops signaler. Jeg ved ikke med fx zumba og mave-balle-lår, men jeg går ud fra det er orden, hvis man igen lytter til sin krop. Men man siger Jo i hvert fald at båse graviditet og fødsel bliver lettere hvis man er i god form, så jeg ville sige go for it 

Jeg hr i hvert fald selv tænkt mig at løbe videre, når jeg får de to streger

Anmeld

18. november 2011

Tulle28

Hvis du er vant til at træne, kan du roligt træne videre - tror du vil få en langt bedre graviditet, hvis du holder dig i form.Jeg vil anbefale dig at låne eller købe bogen "Graviditet og motion" af Bente Klarlund Pedersen, hun er overlæge på Rigshospitalet og har forsket meget på området. Det var min bibel, da jeg var gravid;-)Jeg selv trænede meget under min graviditet, spinnede indtil uge 35 men trænede indtil uge 37 (fik PKS uge 38+0) og det var alt ligefra svømning og styrketræning på egen hånd til holdtræning som bodypump, boot camp og MBL. Selvfølgelig gav jeg den ikke gas som hvis jeg ikke var gravid:-) Synes det gav en følelse af velvære og overskud i takt med at maven og kroppen ændrede sig.Kram

Anmeld

18. november 2011

christina92

Jeg spørger lige med på denne tråd, jeg er ikke gravid, men vi prøver på højtryk.

Jeg har også hørt det der med at man ikke må begynde at løbe men det er okay hvis man allerede gør det. Jeg har løbet siden september og er egentlig kommet i ret god form. Nu ligger jeg så med en brækket ankel pga. et vrid ned over en fortovskant.

Jeg ved ikke hvornår jeg kommer igang igen men de har sagt jeg ikke skal sætte næsen op efter at komme til at løbe igen før januar, men hvad så hvis jeg er blevet gravid imellem tiden? Er det så for "farligt" at starte op igen?

Anmeld

18. november 2011

Bak

christina92 skriver:

Jeg spørger lige med på denne tråd, jeg er ikke gravid, men vi prøver på højtryk.

Jeg har også hørt det der med at man ikke må begynde at løbe men det er okay hvis man allerede gør det. Jeg har løbet siden september og er egentlig kommet i ret god form. Nu ligger jeg så med en brækket ankel pga. et vrid ned over en fortovskant.

Jeg ved ikke hvornår jeg kommer igang igen men de har sagt jeg ikke skal sætte næsen op efter at komme til at løbe igen før januar, men hvad så hvis jeg er blevet gravid imellem tiden? Er det så for "farligt" at starte op igen?

Det tror, jeg du skal snakke med en fagperson om. Det er jo nok et samlet billede af din livsstil man skal vurdere det ud fra. Altså fx hvis du kun har løbet siden september og absolut aldrig rørt dig udover det, så skal du nok være lidt forsigtig, men hvis du udover løb altid har rørt dig i dagligdagen på andre måder, fx cyklet som transportform, så kan du måske godt genoptage det. Men mon ikke, du skal snakke med lægen om det, når du når så langt

Anmeld

18. november 2011

christina92

anbo skriver:

Det tror, jeg du skal snakke med en fagperson om. Det er jo nok et samlet billede af din livsstil man skal vurdere det ud fra. Altså fx hvis du kun har løbet siden september og absolut aldrig rørt dig udover det, så skal du nok være lidt forsigtig, men hvis du udover løb altid har rørt dig i dagligdagen på andre måder, fx cyklet som transportform, så kan du måske godt genoptage det. Men mon ikke, du skal snakke med lægen om det, når du når så langt

Jow det må jeg nok hellere. Har altid været mere eller mindre aktiv, aldrig mindre end cykling som transportform 3 km. dagligt. Så ville være ked af ikke at kunne løbe

Anmeld

18. november 2011

Ansemusen

Det er ikke farligt at træne, i form eller ej. Så længe man gør hvad man kan holde til. Kroppen siger jo selv fra tidligere, hvis formen ikke er så god!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.