Baby på 7 måneder vågner hver time hele natten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.815 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Mille82

Ja vores datter på 7 måneder bliver min undergang - ej det er måske så meget sagt, men nøj det er hårdt! Hun er netop blevet 7 måneder d 14 og hun er vågen hver 45 min-1½ time hele natten igennem. Jeg er særdeles heldig hvis hun sover 2 timer sammenhængende på en nat! Hun græder og rejser sig op i sin seng, mens hun tumler rundt. Sut hjælper ikke, far hjælper ikke, det hjælper ikke at gå med hende, svøbe mm, alt er prøvet. Det eneste der beroliger hende er at få mit bryst i munden!

Hun er ammebarn, bruger sut, spiser grød, mos mm i løbet af dagen, og får havregrød inden hun kommer i seng ved 19.30 - 20 tiden. Hun står sædvanligvis op ved 6-6.45 tiden om morgenen, hun sover formiddagslur på 1-2 timer (jo værre hun har sovet om natten, des længere sover hun her, så er det 2 timer eller mere), middagslur kl 12-13 og minimum 2 timer, eftermiddagslur på ca ½ - 1 time.

Hun er ikke syg, hun fungerer som hun plejer om dagen, vi har ikke lavet nogle ændringer og ifølge planen har hun ikke tigerspring. Alligevel har hun de sidste uger terroriseret min (vores) nattesøvn, suk..

Når jeg efter kamp, træt overgiver mig og stikker hende brystet, så drikker hun sjældent, jo måske et par min, men hun er hverken sulten eller tørstig kan jeg mærke på hende, hun drikker mere fordi det alligevel løber ned i munden på hende

Hun er enormt insisterende på at få det bryst, hun skriger så man kan høre hende udenfor. Hun har ellers altid været sådan en nem pige om natten der kun spiste1-3 gange og havde et stort sovehjerte. Men storebror sover også dårligt om natten endnu, så det ligger nok til både mig og mine børn at sove afbrudt

JEg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med hende? Jeg har overvejet om hun skulle i voksiposen og i barnevognen (hun sover tungt og godt om dagen i denne), men har også overvejet at tage en kold tyrker og nægte bryst fra midnat til hun står op, men jeg ved ikke om det er for tidligt - jeg er heller ikke så glad for at lade hende græde jo.

Nogle forslag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Mille82

Forresten så har jeg forsøgt at tage hende over i vores seng - det hjalp nemlig på storebrors søvn i sin tid - men hun sover mere end uroligt, kravler, rejser sig, danser can can næsten og det lader ikke til at hun finder mere ro hos os desværre.

Hun sover sådan uanset om vi selv sover i soveværelset, eller om vi stadig er i stuen, så det er heller ikke fordi vi vækker hende.

Anmeld

17. november 2011

Prinsessens'Mor<3

Opper den lige for dig, det lyder meget som min Maja på nu 9 mdr.. Og her er det eneste der hjælper også kun en flaske, men synes ikke det kan passe hun skal til og nat spise igen, for hun har før sovet igennem uden problemer og gjorde det et par måneder indtil nu.. Og hold op det er hårdt!!!

Men ihvertfald kram fra en der forstår dig..

- Malene&Maja

Anmeld

17. november 2011

AnneBJ

Det kunne være min Felix på 7,5 mdr du har skrevet om. Dog er han flaskebarn

Det var slet ikke faldet mig ind at han kunne være sulten før i forgårs. Kl. 23 prøvede jeg at give ham en flaske, selvom han ellers har undværet den længe. Han drak det hele og lagde sig veltilpas til at sove indtil kl. 7 næste morgen!! Det samme igår, og forhåbentlig idag også.

Han har meget travlt med alt andet end at spise når vi får aftensmad. Han VIL spise selv, og det kan han overhovedet ikke. Så vi mader ham så meget vi får lov til, og så sidder han selv med agurk, knækbrød eller lignende. Ikke meget mad han får, og sutteflasken til puttetid bliver sjældent tømt.

Hvis det var om natten (=efter midnat) ville jeg ikke give mad, og slet ikke så mange gange. Det lader ikke til din datter er sulten, men at hun søger dig, og søger tryghed. Der ligger et tigerspring ved 8-9 mdr. alderen og afhængig af hvornår hun er født, ifht. termin, kunne det godt være omklamringsfasen der er igang nu..

Nåh, hvis det var mig (hvad det jo nærmest var) ville jeg tage et kold tyrker med det natamning! Evt. ville jeg prøve stille at tilbyde hende brystet ved 23 tiden, men ellers vand i en kop eller ingenting, indtil 6 eller 7, afhængig af hvad du selv synes.

Evt. kan du låne Anna Wahlgrens bog "De kære børn" - omkring side 2 hundred-nogen-og-firs står en metode til at få børn fra 4 mdr., til at sove 11-12 timer om natten.

Anmeld

17. november 2011

GUSO

Mille82 skriver:

Ja vores datter på 7 måneder bliver min undergang - ej det er måske så meget sagt, men nøj det er hårdt! Hun er netop blevet 7 måneder d 14 og hun er vågen hver 45 min-1½ time hele natten igennem. Jeg er særdeles heldig hvis hun sover 2 timer sammenhængende på en nat! Hun græder og rejser sig op i sin seng, mens hun tumler rundt. Sut hjælper ikke, far hjælper ikke, det hjælper ikke at gå med hende, svøbe mm, alt er prøvet. Det eneste der beroliger hende er at få mit bryst i munden!

Hun er ammebarn, bruger sut, spiser grød, mos mm i løbet af dagen, og får havregrød inden hun kommer i seng ved 19.30 - 20 tiden. Hun står sædvanligvis op ved 6-6.45 tiden om morgenen, hun sover formiddagslur på 1-2 timer (jo værre hun har sovet om natten, des længere sover hun her, så er det 2 timer eller mere), middagslur kl 12-13 og minimum 2 timer, eftermiddagslur på ca ½ - 1 time.

Hun er ikke syg, hun fungerer som hun plejer om dagen, vi har ikke lavet nogle ændringer og ifølge planen har hun ikke tigerspring. Alligevel har hun de sidste uger terroriseret min (vores) nattesøvn, suk..

Når jeg efter kamp, træt overgiver mig og stikker hende brystet, så drikker hun sjældent, jo måske et par min, men hun er hverken sulten eller tørstig kan jeg mærke på hende, hun drikker mere fordi det alligevel løber ned i munden på hende

Hun er enormt insisterende på at få det bryst, hun skriger så man kan høre hende udenfor. Hun har ellers altid været sådan en nem pige om natten der kun spiste1-3 gange og havde et stort sovehjerte. Men storebror sover også dårligt om natten endnu, så det ligger nok til både mig og mine børn at sove afbrudt

JEg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med hende? Jeg har overvejet om hun skulle i voksiposen og i barnevognen (hun sover tungt og godt om dagen i denne), men har også overvejet at tage en kold tyrker og nægte bryst fra midnat til hun står op, men jeg ved ikke om det er for tidligt - jeg er heller ikke så glad for at lade hende græde jo.

Nogle forslag???

Hej.. Først lige en til dig fra en amme mor til en anden.. Du beskriver min pige så godt så man næsten skulle tro man var der selv.. Det jeg gjorde da det blev for meget for mig ( hun var da ca 1 år) var at jeg sov i et andet rum og ustyrede farmand med en flaske vand, en ferie og en god portion tålmodighed, det tog ca 3-4 nætter med skrig og skrål og far sov ikke men til gengæld sov mor for en gangs skyld !!! Jeg fortsatte med at Amme til nat og en morgen tår til hun blev 1 1/2 år. Men nat babs var det fuldstændig slut med, det eneste jeg vil sige er, vær stærk, det kommer til at gøre ondt at høre din pige kalde på babs og hun ingenting får, men at holde fast i beslutningen er det vigtigste Så du skal være sikker før du går igang... Jeg tror dels det er hygge men også en vane, og når hun lugter du er der Så er det bare sååå skønt at ligge med babsen i munden.. Held og lykke med projektet.. Camilla

Anmeld

18. november 2011

Mille82

Tak for svar . Det er rart at høre jeg ikke er den eneste. Men ja det lyder som om jeg bare skal være stærk, det er bare hårdt at holde fast i at hun ikke skal ammes om natten, mest fordi jeg jo ved at hun så holder mund og sover (lidt) videre... Det er ris til egen rumpe kan jeg godt se.

Vores søn havde også den periode, jeg mener bare han var nogle måneder ældre, men han kunne bare nøjes med at få sutten mens jeg sad og krammede ham, så boblede han videre og jeg kunne lægge ham i seng igen. Men det kan være jeg bare har fortrængt det, det er jo de utroligste ting man vælger at glemme

Det er svært med et ammebarn, fordi jeg jo ikke rigtigt ved hvor meget hun drikker i løbet af dagen, jeg ved dybest set at hun får nok, for hun har altid våde bleer og kan også tisse igennem en ble på 2-3 timer. Storebror fik også flaske dengang han blev nataktiv, så der vidste jeg jo hvor meget han havde drukket i løbet af agen, plus han blev ammet, så det var lidt nememre at sige nej, du har spist nok idag.

Jeg klemmer ballerne sammen og kæmper! I nat fik hun babs kl 1 og kl 5. Typisk så sov hun fra kl 19 - 1 uden at vågne, og så følte jeg at jeg blev nødt til at give hende lidt, for der er lang tid fra kl 19  til hun stod op 6.35. Ak de bekymringer

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

Det lyder præcis ligesom Silas du beskriver der... Han har også altid sovet "godt", vågen et par gange for at få bryst, men det er det... De sidste par nætter er han utrøstelig og vil kun have bryst for at falde ned.... Det vil jeg bare ikke, for jeg er igang med at trappe ud af at amme... Og så går det ikke at han bare spiser og spiser ved mor... De andre nætter har han fået, men i nat fik han klokken 23.00 ca. hans majsvælling og så fik han først bryst ved mig klokken 6.30 i morges... Han var vågen én gang i nat og der fik han noget panodil junior, fordi han er igang med at gro tand nummer fire... DET hjalp og han sov helt fra klokken 2.39 til klokken 6.30 i morges, så fik han bryst og så sov han videre til klokken 8.50.... Jeg vågnede ennda før ham

Og altså, børn i den alder som vores (syv mdr.) BURDE kunne sove natten igennem uden at få mad, så derfor er jeg lidt hård og siger nej også selvom jeg har lyst... Men jeg får jo intet godt ud af at have en unge på 2 der selv render op i sengen og hiver mors bryst ud for at få en nattår..... Så derfor er natamning stoppet herhjemme, han får først når klokken har passeret 6 om morgenen

Anmeld

18. november 2011

Prinsessens'Mor<3

Muhmi skriver:

Det lyder præcis ligesom Silas du beskriver der... Han har også altid sovet "godt", vågen et par gange for at få bryst, men det er det... De sidste par nætter er han utrøstelig og vil kun have bryst for at falde ned.... Det vil jeg bare ikke, for jeg er igang med at trappe ud af at amme... Og så går det ikke at han bare spiser og spiser ved mor... De andre nætter har han fået, men i nat fik han klokken 23.00 ca. hans majsvælling og så fik han først bryst ved mig klokken 6.30 i morges... Han var vågen én gang i nat og der fik han noget panodil junior, fordi han er igang med at gro tand nummer fire... DET hjalp og han sov helt fra klokken 2.39 til klokken 6.30 i morges, så fik han bryst og så sov han videre til klokken 8.50.... Jeg vågnede ennda før ham

Og altså, børn i den alder som vores (syv mdr.) BURDE kunne sove natten igennem uden at få mad, så derfor er jeg lidt hård og siger nej også selvom jeg har lyst... Men jeg får jo intet godt ud af at have en unge på 2 der selv render op i sengen og hiver mors bryst ud for at få en nattår..... Så derfor er natamning stoppet herhjemme, han får først når klokken har passeret 6 om morgenen

Her er Maja 9 måneder og er også begyndt og vågne om natten utrøstelig og kun en flaske hjælper.. Hun for en flaske vælling som ikke tømmes kl 20 ca inden hun kommer i seng.. Men jeg har det ligesom dig hun har sovet natten igen og burde ikke skulle spise om natten, men det er bare svært ikke og give hende flasken når man ved det hjælper.. Men selvfølgelig er det det værd når hun stopper med og vågne fordi hun ved hun ikke for mad om natten.. Men hvad gør du når din søn er helt utrøstelig? og er du ikke bange for at han egentlig er sulten??

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

Her er Maja 9 måneder og er også begyndt og vågne om natten utrøstelig og kun en flaske hjælper.. Hun for en flaske vælling som ikke tømmes kl 20 ca inden hun kommer i seng.. Men jeg har det ligesom dig hun har sovet natten igen og burde ikke skulle spise om natten, men det er bare svært ikke og give hende flasken når man ved det hjælper.. Men selvfølgelig er det det værd når hun stopper med og vågne fordi hun ved hun ikke for mad om natten.. Men hvad gør du når din søn er helt utrøstelig? og er du ikke bange for at han egentlig er sulten??

Nu er det ikke særlig tit han er utrøstelig.... Kun de sidste par nætter...  Men jeg plejer at give ham sutten istedet for bare at ligge ham til som det første.... HVIS det ikke virker og det heller ikke hjælper at holde ham lidt og trøste ham, så får han bryst... Hehe... Jeg er jo ikke diktator-mor herhjemme Men jeg vil så vidt muligt IKKE give bryst om natten mere, men alt med måde selvfølgelig

Anmeld

18. november 2011

Isabella_mor

en ting ville være at komme til lægen og bare lige tjekke om det evt kunne være Mellemøre betændelse... 

Så er den grund jo ligesom tjekket af hvis det var, og ellers kan du lige få hende tjekket på kryds og tværs hvis det er. det kan jo være noget hun fejler uden at du kan se det på hende... 

det kan være mange ting.. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.