Et spørgsmål om amning/mme efter måltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

DK

Uhh det kan jeg simpelthen ikke huske Ejj... overhovedet ikke. Hvornår var Richard 6 mdr? Øhh det var han 26 juli... Der var vi på ferie, øhh... Ej. Der fik han stadig en flaske i løbet af dagen. Og grød. Men vi var startet ud med at han smagte vores mad/brød/fisk osv. og han fik også vand i kop osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Elvers

Jeg er jo dagsindlagt med Otto, så jeg har kompetente sygeplejersker omkring mig næsten hver dag, og jeg fik at vide for 1 1/2 måned siden, at jeg skulle fjerne flaskerne om dagen, for det var nok blevet mit behov mere end Ottos så her giver vi kun én flaske mme i døgnet og giver noget mere rigtig mad i løbet af dagen - og så giver jeg jern i form af pulver i min optik har du intet gjort forkert, men derimod gjort det helt rigtige

Anmeld

21. november 2011

Mettemus

Jeg kan faktisk heller ikke rigtig huske hvordan vi gjorde, men jeg mener vist nok, at jeg ret hurtigt droppede amning i forbindelse m maden. Lisså snart jeg syntes, at han spiste nok til at det kunne udgøre et måltid (og var god nok til at drikke af kop), ammede jeg ikke efter spisningen. Jeg gjorde det inden han skulle sove til formiddag og eftermiddag for at signalere at amning = søvn. Det gik der så et par måneder med så vidt jeg husker, så gad han ikke det mere.

Anmeld

22. november 2011

_-Kathrine-_

Elvers skriver:

Jeg er jo dagsindlagt med Otto, så jeg har kompetente sygeplejersker omkring mig næsten hver dag, og jeg fik at vide for 1 1/2 måned siden, at jeg skulle fjerne flaskerne om dagen, for det var nok blevet mit behov mere end Ottos så her giver vi kun én flaske mme i døgnet og giver noget mere rigtig mad i løbet af dagen - og så giver jeg jern i form af pulver i min optik har du intet gjort forkert, men derimod gjort det helt rigtige

Godt at høre at jeg ikke er helt galt på den fik jo helt dårlig samvittighed overfor drengen

Anmeld

22. november 2011

_-Kathrine-_

Mettemus skriver:

Jeg kan faktisk heller ikke rigtig huske hvordan vi gjorde, men jeg mener vist nok, at jeg ret hurtigt droppede amning i forbindelse m maden. Lisså snart jeg syntes, at han spiste nok til at det kunne udgøre et måltid (og var god nok til at drikke af kop), ammede jeg ikke efter spisningen. Jeg gjorde det inden han skulle sove til formiddag og eftermiddag for at signalere at amning = søvn. Det gik der så et par måneder med så vidt jeg husker, så gad han ikke det mere.

Jeg synes nemlig han spiser godt og er rigtig god til at drikke af kop. Men en god ide med at amning=søvn.. Tror også det snart er et spørgsmål om tid her, så gider han heller ikke amme mere... Tror bare det er for hyggens skyld...! Gav du så flaske da Laurits ikke ville ammes mere, eller?

Anmeld

22. november 2011

Mettemus

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg synes nemlig han spiser godt og er rigtig god til at drikke af kop. Men en god ide med at amning=søvn.. Tror også det snart er et spørgsmål om tid her, så gider han heller ikke amme mere... Tror bare det er for hyggens skyld...! Gav du så flaske da Laurits ikke ville ammes mere, eller?

Næh det gad han heller ikke, så i samråd med SP droppede vi både flaske og amning (eller - det valg havde han jo allerede lidt truffet) og gik over til sødmællk. Han kunne simpelthen ikke lide MME, og jeg havde ikke mælk nok til at malke ud. Nu gider han så heller ikke rigtig sødmælk mere, så jeg skal have fat i en SP her hvor vi er flyttet hen for at vide hvad jeg så skal gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.