Et spørgsmål om amning/mme efter måltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. november 2011

_-Kathrine-_

Hej piger!
Har lige et spørgsmål til jer om noget jeg måske har gjort forkert!
Efter at Villads blev 6 mdr, er jeg trappet ud af amningen og kun ammer før og efter hans morgenmad og efter aftensmaden når han skal i seng... Nu er jeg så blevet gjort opmærksom på at han skal ammes/have en flaske efter hvert måltid! Efter frokost får han ingenting...! Er det forkert af mig? Han nægter at tage en flaske om dagen og får vand til alle måltider og MME i både grød og mos...! Jeg trappede jo ned og har det fint med kun at amme morgen og aften...!?
Blir jo helt dårlig ved tanken om at jeg måske har gjort noget forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

AnneBJ

Puh det ved jeg sørme ikke - jeg kan kun svare ifht. flasker, men der får Felix altså også kun kl. 7, kl. 19 og kl. 23... Resten af dagen får han "almindelig" mad, og mælk i kop... Han når sagtens sine 400 ml. mme om dagen, fordi jeg laver grød af det, men han gider ikke sutteflasken.. 

Anmeld

17. november 2011

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Puh det ved jeg sørme ikke - jeg kan kun svare ifht. flasker, men der får Felix altså også kun kl. 7, kl. 19 og kl. 23... Resten af dagen får han "almindelig" mad, og mælk i kop... Han når sagtens sine 400 ml. mme om dagen, fordi jeg laver grød af det, men han gider ikke sutteflasken.. 

Du er altid så sød at svare, Anne tak for det er det sødmælk du giver i kop så?

Anmeld

17. november 2011

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Du er altid så sød at svare, Anne tak for det er det sødmælk du giver i kop så?

Ja, han får sødmælk i kop. Læste på sundhedsstyrelsen hjemmeside at op til 1½ dl. i døgnet var ok, fra 6-8 mdr. Resten skal være vand eller mme. Min SP har sagt jeg slet ikke må give sødmælk før 8 mdr., men det skal hun heldigvis ikke bestemme Felix er ikke supergod til at drikke vand, så han får bare lov at få mælk!

Anmeld

17. november 2011

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Ja, han får sødmælk i kop. Læste på sundhedsstyrelsen hjemmeside at op til 1½ dl. i døgnet var ok, fra 6-8 mdr. Resten skal være vand eller mme. Min SP har sagt jeg slet ikke må give sødmælk før 8 mdr., men det skal hun heldigvis ikke bestemme Felix er ikke supergod til at drikke vand, så han får bare lov at få mælk!

Fik også at vide af min sp at jeg skulle holde igen med mælk, men drengen vil også meget hellere have vand.... Jeg er bare lidt nervøs for om han får nok modermælk og mme om dagen...!

Anmeld

17. november 2011

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Fik også at vide af min sp at jeg skulle holde igen med mælk, men drengen vil også meget hellere have vand.... Jeg er bare lidt nervøs for om han får nok modermælk og mme om dagen...!

Hvor meget mme får han?? Du ved jo af gode grunde ikke hvor meget modermælk han får... 

Felix drikker sjældent en hel dl sødmælk fordelt over hele dagen. Derudover drikker han mellem 400 og 650 ml. mme - og det er det. Man siger vist de skal have 3/4 liter mælkeprodukt om dagen, youghurt osv. er inkluderet, så det er jo skdiesvært at beregne.. 

Anmeld

17. november 2011

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Hvor meget mme får han?? Du ved jo af gode grunde ikke hvor meget modermælk han får... 

Felix drikker sjældent en hel dl sødmælk fordelt over hele dagen. Derudover drikker han mellem 400 og 650 ml. mme - og det er det. Man siger vist de skal have 3/4 liter mælkeprodukt om dagen, youghurt osv. er inkluderet, så det er jo skdiesvært at beregne.. 

Nej, det er lidt svært med modermælken, han bliver ammet når vi vågner, til morgenmaden er der 100 ml blandet i grøden, frokost 150 ml og så blander jeg lidt i mosen til aften og så bliver han ammet og har her til aften fået 100 ml vælling...

Anmeld

17. november 2011

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Nej, det er lidt svært med modermælken, han bliver ammet når vi vågner, til morgenmaden er der 100 ml blandet i grøden, frokost 150 ml og så blander jeg lidt i mosen til aften og så bliver han ammet og har her til aften fået 100 ml vælling...

Jeg ved ikke om vælling tæller som mme. Men det lyder da til han nok får samme mængde væske som Felix...

Anmeld

17. november 2011

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

ddedetuvevedjjejegddiegeegentliegentlighhehellehellhellehellerhikk

Jeg ved ikke om vælling tæller som mme. Men det lyder da til han nok får samme mængde væske som Felix...

Nej, det ved jeg egentlig heller ikke om der er, må jeg indrømme... det er købevælling han virker også som om han er tilpas, fik det bare helt dårligt da en fra min mødregruppe fortalte at hendes altid får flaske efter hvert måltid... det gør Villads jo ikke, og så blev jeg helt i tvivl om jeg gjorde det rigtige...

Anmeld

17. november 2011

piadas

Jeg ammer Ida efter havregrøden (ikke lige efter men ca. ½-1 time efter). Så ammer jeg hende igen lidt i kl. 17 - det er det første, jeg gør, når jeg kommer hjem fra arbejde!

Derefter ammer jeg hende et par gange om aftenen, inden hun skal i seng + som regel en enkelt gang om natten. 

Jeg aner jo heller ikke, lige som dig, hvor meget mælk hun får, men det giver vel 5-6 gange i døgnet. Jeg synes dog, at mine bryster er ved at være ret slatne, men jeg kan høre, hun laver synkelyde, så der må da være lidt mælk tilbage!

Min SP siger, at hvis man ammer 4-5 gange i døgnet, er det nok, så det lyder da til, at du ammer nok?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.