intimt spørgsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg fandt lige dette:

Undgå mellemkødsklip

Det kan du selv gøre for at undgå mellemkødsklip eller rifter:

Brug en naturlig fødestilling. Specielt to fødestillinger virker aflastende på skeden og mellemkødet. Det er den knælende stilling, hvor du ligger på alle fire, og den skrævende, oprejste stilling.

Lav regelmæssigt bækkenbundsøvelser under graviditeten.

Massér dit mellemkød og skedeområdet med en god olie de sidste seks uger af graviditeten, ca. ti minutter dagligt. Det gøres lettest efter badet og ved at smøre sine fingre godt ind i olie (f.eks. mandel-, hvedekim- eller olivenolie). Massér skedeåbningen med små cirkelbevægelser hele vejen rundt i et par minutter. Før dernæst to fingre lidt ind i skeden og træk nedad mod mellemkødet. Hold fingrene sådan et kort øjeblik, slip og knib sammen.

Spis dagligt A-38, og undgå så vidt muligt skedekatar.

Lad være med at forcere fødslen, men lad den tage den tid, som du og din krop har brug for. Prøv eventuelt at slappe af under en varm bruser eller i et varmt bassin.

Lad være med at presse, imens barnets hoved bliver født. Lad livmoderen selv presse barnet langsomt ud.

Hvis mellemkødet er meget spændt, kan det løsne lidt op og øge blodgennemstrømningen, hvis f.eks. din mand holder et stykke stof opvredet i varmt vand mod mellemkødet.

Glem dine hæmninger. Dæmpet belysning og få mennesker på stuen er en god hjælp hertil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har læst og hørt at det kan være en fordel at massere sit mellemkød op til fødslen. Andre steder har jeg læst at det ikke er en fordel.

Det skulle forebygge at man sprækker.

Er det fup eller fakta?

Det er der ikke noget hold i.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Jeg fandt lige dette:

Undgå mellemkødsklip

Det kan du selv gøre for at undgå mellemkødsklip eller rifter:

Brug en naturlig fødestilling. Specielt to fødestillinger virker aflastende på skeden og mellemkødet. Det er den knælende stilling, hvor du ligger på alle fire, og den skrævende, oprejste stilling.

Lav regelmæssigt bækkenbundsøvelser under graviditeten.

Massér dit mellemkød og skedeområdet med en god olie de sidste seks uger af graviditeten, ca. ti minutter dagligt. Det gøres lettest efter badet og ved at smøre sine fingre godt ind i olie (f.eks. mandel-, hvedekim- eller olivenolie). Massér skedeåbningen med små cirkelbevægelser hele vejen rundt i et par minutter. Før dernæst to fingre lidt ind i skeden og træk nedad mod mellemkødet. Hold fingrene sådan et kort øjeblik, slip og knib sammen.

Spis dagligt A-38, og undgå så vidt muligt skedekatar.

Lad være med at forcere fødslen, men lad den tage den tid, som du og din krop har brug for. Prøv eventuelt at slappe af under en varm bruser eller i et varmt bassin.

Lad være med at presse, imens barnets hoved bliver født. Lad livmoderen selv presse barnet langsomt ud.

Hvis mellemkødet er meget spændt, kan det løsne lidt op og øge blodgennemstrømningen, hvis f.eks. din mand holder et stykke stof opvredet i varmt vand mod mellemkødet.

Glem dine hæmninger. Dæmpet belysning og få mennesker på stuen er en god hjælp hertil.

Det var et meget godt råd - men jeg tror dog ikke, de kan sige, at du 100% vil være fri fra at sprække, hvis du gør det eller vil sprække, hvis du ikke gør det . Jeg masserede ikke mellemkødet, inden min fødsel, og havde ikke en eneste skramme bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.