intimt spørgsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har læst og hørt at det kan være en fordel at massere sit mellemkød op til fødslen. Andre steder har jeg læst at det ikke er en fordel.

Det skulle forebygge at man sprækker.

Er det fup eller fakta?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

lio

Jeg har jeg også hørt men ved heller ikke om det holder. Tror ikke der er noget videnskabeligt bevis for det, men derfor kan det jo godt virke alligevel.

Anmeld

17. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Jeg har læst og hørt at det kan være en fordel at massere sit mellemkød op til fødslen. Andre steder har jeg læst at det ikke er en fordel.

Er det fup eller fakta?

Som så mange andre ting, så er det svært at sige.. For hvem kan sige at det ér derfor?

Jeg har ikke masseret noget inden mine fødsler, og ved den første fik jeg 2 små sting på hver side, og anden gang, skete der slet ingenting

Anmeld

17. november 2011

Happiness

Har jeg ikke hørt om...

Jeg masserede ikke noget som helst, og jeg sprækkede slet ikke. FIk 2 rifter, men ellers intet.

Anmeld

17. november 2011

Caracatita

Anonym skriver:

Er det fup eller fakta?

Jeg hørte det også, da jeg ventede den første, men fik aldrig afprøvet det. Jeg har nu født 3 store drenge (3940, 4805 og 4490) uden at briste det mindste.... Og uden massage af mellemkød.....så uden kan del altså også lade sig gøre.

Anmeld

17. november 2011

Mor til matilde og gustav

Jeg vil ikke mene det er fup, da min jordmord fortalte mig det og at det var bevist at det hjælp og jeg gjorde det et par gange i ugen de sidste 2mdr og jeg spræk ikke og har flere veninder der har samme erfaring.. du skal bare smøre med mandelolie;-)

Anmeld

17. november 2011

Barbamama

Det har jeg også hørt. Jeg gjorde dog ikke noget ved det. Under fødslen af min datter sad jordemoderen dog med en varm klud på det sted og holdt og masserede lidt. Jeg sprak ikke! Og min datter blev endda taget med sugekop.

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg sprak ved første fødsel - så vil gerne forebygge, hvis jeg kan. Med mandelolie - er det så bare under bruseren og masserer i hvor lang tid (sorry, hvis det lyder frækt, for det synes jeg bestemt ikke det er)

Anmeld

17. november 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Er det fup eller fakta?

Jeg har også hørt det .. Og har hørt det mange gange , også at det hjælper .. Men jeg gjorde det ikke selv , og jeg blev syet ..

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg må i gang med "massageriet". Er det rigtig forstået at det er det stykke som sidder i  skeden og om bag mod endetarmen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.